کد خبر 338942
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید مشکلات روحی – روانی، ضعف در آمادگی بدنی و دستیاران نه چندان قدرتمند عوامل تاثیرگذار در نتایج ضعیف پرسپولیس بوده‌اند.

به گزارش مشرق، ضیا عربشاهی درباره عملکرد ضعیف پرسپولیس تا هفته پنجم لیگ برتر اظهار کرد: پرسپویس این همه هزینه کرده و یکی از تیم‌های پرهزینه کشور بوده که البته قبلا اینگونه نبوده است، اما طرفداران این تیم از این وضعیت راضی نیستند و می‌خواهند تیمشان یک فوتبال قشنگ را ارائه دهد. هوادار پرسپولیس انتظار دارد تیمش همیشه اول و دوم باشد و حتی به سومی هم راضی نیست. پرسپولیس 40 میلیون هوادار دارد ولی برای بازی‌اش کمتر از 10 هزار نفر به وزرشگاه می‌روند و این اصلا خوب نیست.

او ادامه داد: پرسپولیس پشتوانه‌ای قوی‌ به اسم هوادارانش دارد و باید بازی‌های خوبی ارائه دهد اما با گذشت 5 بازی فقط 5 امتیاز گرفته و این برای یک تیم پرقدرت خیلی بد است. پرسپولیس هنوز نتوانسته کار تیمی خود را در این فصل شکل دهد. تاکتیک به خصوصی ارائه نمی‌دهند و نمی‌توانند 4 پاس سالم به یکدیگر بدهند.

عربشاهی درباره بار فنی بازیکنان فعلی پرسپولیس گفت: همین الان 5،6 بازیکن ملی در پرسپولیس داریم. پس به نظر من ما ابزار و وسیله‌ خوب بازی کردن را داریم، اما کار تیمی و تاکتیکی تیم به هیچ وجه خوب نیست. بدن بازیکنان هم هنوز آماده نیست. خود من سال‌ها فوتبال بازی کرده‌ام و می‌دانم مهم ترین اصل بدن یک بازیکن است و بعد شرایط روحی روانی‌اش.

هافبک پرسپولیس دردهه 60 گفت: بازیکن مثل ماشین نیست که هر لحظه بنزین بزنید راه بیفتد. بازیکن افت و خیز دارد. شرایط روح و روانی بازیکن را باید برای بازی آماده کرد. من محمد نوری را مثال می‌زنم که برای تیم بازیکن خیلی مهمی است. خود من دو، سه دفعه می‌خواستم با محمد صحبت کنم. او هم بازیکن بزرگی است ولی من مربی باید روحی او را روی 100 درصد بیاورم.

او افزود: به عنوان مربی تیم‌های پایه پرسپولیس افتخار می‌کنم که دارم از همین کودکی الفبای فوتبال را به این بچه‌ها یاد می‌دهم. اگر نکته‌ای می‌گویم این نیست که بخواهم دایی را تخریب کنم. همیشه برای او به عنوان مردی که فوتبال ایران را به دنیا شناساند احترام قائلم، ولی مهم تیم ماست. پرسپولیسی که امثال من سال‌ها برایش زحمت کشیدیم. من و سایر مربیان پایه پرسپولیس خیلی بالاتر از افرادی هستیم که کنار دایی روی نیمکت نشسته‌اند. مهم‌ترین اصل این است که شرایط بدنی این تیم به وضعیت ایده‌آل نرسیده است. دلیلی ندارد که با این همه بازیکن خوب پرسپولیس اینگونه بازی کند.

عربشاهی تصریح کرد: محمد نوری شب گذشته به عنوان طراح بازی کرد. ما بیشتر از سه بازیکن طراح در فوتبال ایران نداریم که یکی از آنها نوری است. من مربی باید او را به شرایطی برسانم که بتواند مثل گذشته چشم بسته پاس دهد. چرا نوری نمی‌توانست پاس‌های خوب بدهد؟ چون از نظر روانی آماده نیست و می‌ترسد جایگاهش را در تیم از دست دهد.

او با اشاره به اینکه سطح بازیکنان تیم‌های لیگ با هم یکی است، گفت: ما فقط 5 بازیکن در فوتبال‌مان داریم که سطح بالاتری نسبت به بقیه دارند و نصف‌شان هم در خارج از ایران بازی می‌کنند. شما ببینید نفت، سپاهان را با آن همه بازیکن سرشناس برد. فولاد چند بازیکن سرشناس دارد؟ آیا سطح بازیکنان نفت و فولاد با بازیکنان پرسپولیس فرق می‌کند؟ مهم این است که من مربی از قابلیت‌های بازیکنانی مثل امید عالیشاه و رضا حقیقی استفاده کنم. کدام یک از هافبک‌های ما یک دفعه دفاع حریف را دور زدند؟ مهم‌ترین اصل فوتبال کار ترکیبی است. در بازی مقابل ذوب آهن من انگشتانم را می‌خوردم که چرا پرسپولیس اینگونه بازی می‌کند و حریف اینقدر راحت توپ را می‌چرخاند؟

پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: همه افرادی که روی نیمکت نشسته‌اند باید به دایی کمک کنند. اما دلم به خاطر دایی می‌سوزد چرا که به غیر از پیروانی کادر قدرتمندی ندارد که در مواقع لازم به او کمک کنند. کادر پرسپولیس به غیر از دایی و پیروانی در حد این تیم نیستند. با این حال امیدوارم دایی این 5 بازی را فراموش کند و تیم را برای روندی خوب آماده کند تا این مردم هم از بازی تیمشان لذت ببرند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    آقای دایی سیستم و نقشه حمله ای بلد نیست
  • احمدی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    آخر "پرس پکیده" همینه همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس