کد خبر 338849
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

این روزها شنیده می شود که در صورت ادامه روند نزولی پرسپولیس تغییراتی در این باشگاه به وجود خواهد آمد.

قطبی به ایران باز می‌گردد؟به گزارش مشرق، حال و هوای پرسپولیس چندان مساعد نیست و این تیم در 4 مسابقه ابتدایی خود در لیگ امسال تنها توانسته 4 امتیاز کسب کند و نه تنها در جمع مدعیان لیگ برتر قرار نگرفته، بلکه جایگاهی نیز در بین 10 تیم اول هم ندارد تا چراغ خطر برای مدیرعامل و سرمربی این تیم روشن شود.  
 
پرسپولیس اولین دیدار خود را با یک تساوی برابر نفت تهران به پایان رساند و در بازی دوم خود برابر فولاد خوزستان شکست خورد. سرخپوشان تهرانی اما ذوب آهن را در تهران شکست دادند تا به روزهای آینده امیدوار باشند. این در حالی بود که بازی ضعیف این تیم در انزلی مقابل ملوان موجب شد تا یک شکست دیگر در کارنامه دایی و شاگردانش ثبت شود.  
 
در این بین اما آنچه در پرسپولیس بیش از هر چیز نمود پیدا کرده بحث به هم ریختگی این تیم است. در طول سال های گذشته هر بار که علی دایی سرمربیگری سرخپوشان را بر عهده داشته است، همواره مشاهده شده که این تیم با یک باخت وارد حاشیه می شود و البته مصاحبه های تند و تیز سرمربی تیم نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است. عصبانیت بازیکنان این تیم و دریافت کارت های زرد و قرمز فراوان در این 4 مسابقه نیز نشان از همین مسئله دارد. حالا اما پرسپولیس هم پیام صادقیان را به دلیل محرومیت و هم رضا نوروزی را به خاطر مصدومیت از دست داده و وضعیت این تیم بغرنج تر از گذشته نیز شده است.  
 
در کنار این مسئله نباید از حاشیه هایی که از ابتدای لیگ از سوی هیئت مدیره و اسپانسر برای باشگاه ایجاد شده نیز به سادگی گذشت. نقل تمام محافل این روزهای مسئولان ورزش نیز موضوع باشگاه پرسپولیس شده و وزیر ورزش هر جا مصاحبه یا کنفرانسی دارد، اولین سوالی که از وی پرسیده می شود درباره پرسپولیس و آینده این باشگاه پرطرفدار است. این در شرایطی است که وزارت ورزش با انتخابات پرحاشیه ای که برای هیئت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس و همچنین انتخاب اسپانسرهای این باشگاه داشت، هم خود را زیر سوال برد و هم پرسپولیس را با حاشیه های جدید روبرو کرد.  
 
حالا اما این روزها شنیده می شود که در صورت ادامه روند نزولی پرسپولیس تغییراتی در این باشگاه به وجود خواهد آمد. طی روزهای اخیر وزیر ورزش و جوانان چراغ سبزی به سرمایه گذاران جدید برای اسپانسری پرسپولیس نشان داد و این احتمال وجود دارد که از اسپانسر و مدیرعامل گرفته تا سرمربی و هیئت مدیره باشگاه نیز با تغییراتی روبرو شود.  
 
آلترناتیوهایی برای دایی؛ از فرکی تا قطبی
 
اگر قرار باشد تغییراتی در پرسپولیس به وجود آید، بی شک شعله این تغییرات دامن سرمربی تیم را نیز خواهد گرفت. چراکه بهبود جایگاه سرخپوشان در جدول رده بندی مهمترین و اصلی ترین خواسته ای است که هواداران پرشمار این تیم آن را مطالبه می کنند و پرهیز از حاشیه های مدیریتی در رتبه دوم قرار دارد.  
 
در این خصوص اما حسین فرکی می تواند اصلی ترین آلترناتیو علی دایی باشد. فرکی که سال گذشته توانست فولاد خوزستان را به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند، در لیگ چهاردهم بدون تیم ماند. البته عدم عقد قرارداد فرکی با تیم های لیگ برتری مسئله مصدومیت پای وی و استراحت یکساله عنوان شد، اما واقعیت این بود که پالس های مثبت بسیاری از سوی فدراسیون نشینان برای حسین فرکی ارسال شد تا مربی سال فوتبال ایران بتواند سرمربیگری تیم ملی را نیز بعد از جام جهانی تجربه کند. اما فشار افکار عمومی بعد از بازی های جام جهانی موجب شد تا فدراسیون فوتبال مذاکراتش با کارلوس کی روش را ادامه دهد. اما به هر حال این روزها حسین فرکی بدون تیم مانده و در صورتی که روند نزولی پرسپولیس ادامه پیدا کند، بعید نیست که مسئولان ورزش برای جلوگیری از این روند به حسین فرکی روی آورند.  
 
برکناری علی دایی فعلا شایعه‌ای است که شاید تا پایان فصل هم رنگ واقعیت به خود نگیرد اما شایعه بعدی را هواداران پرسپولیس بر سر زبان‌ها انداختند. شایعه‌ای که فقط فضای مجازی پذیرای آن بود. هواداران عصبانی پرسپولیس بعد از باخت به ملوان شبکه‌های اجتماعی را پر کردند از انتقاد و مخاطب همه انتقادهایشان هم علی دایی بود. خیلی از این هواداران می‌گفتند که دیگر کاری از علی دایی برنمی‌آید و بهتر است تا اوضاع بدتر نشده، او کنار برود و پرسپولیس را به فردی مانند افشین قطبی واگذار کنند. همان مردی که پرسپولیس را در لیگ هفتم قهرمان کرد اما یکی دو هفته پیش به خاطر ناکامی شیمیزواس‌پالس در جی‌لیگ، حکم برکناری‌اش را از مدیران این باشگاه ژاپنی دریافت کرد تا او هم این روزها بدون تیم بماند.  
 
شایعه‌ها حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و مدعی شده‌اند که یکی از اعضای هیات‌مدیره به نمایندگی از باشگاه پرسپولیس این موضوع را با افشین قطبی در میان گذاشته است. البته گفته‌اند که این تماس نه با خود او، بلکه با مدیر برنامه‌هایش در ایران گرفته شده و او از قول قطبی گفته اگر مشکل مالیاتی‌اش را حل کنند، با کمال میل به پرسپولیس برمی‌گردد.
 
بنابراین به نظر می رسد که امشب تا حدودی تکلیف باشگاه پرطرفدار پرسپولیس نیز مشخص شود. دایی و شاگردانش نیز برای ادامه همکاری با پرسپولیس باید مقابل تیم تازه به لیگ برتر آمده پدیده به برتری دست یابند، در غیر اینصورت هر لحظه ممکن است شایعه ها به واقعیت تبدیل شود. 
منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس