کد خبر 337871
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱

رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات وحشیانه خود برای وادار کردن مقاومت و ملت فلسطین به تسلیم ادامه می دهد، اما مقاومت با پشتوانه حمایت عظیم مردمی نه تنها عقب نشینی نکرده، بلکه اهداف جدیدی را در مناطق اشغالی موشک باران می کند.

به گزارش مشرق، با وجودی که اشغالگران حملات موشکی و توپخانه ای به مناطق مختلف غزه را از سرگرفته‌اند، اما گروه های مقاومت هم یک قدم هم عقب نشینی نکرده و ضمن پاسخ به تجاوزات اسرائیل، همچنان بر مطالبات مشروع مردم فلسطین و شروط خود برای برقراری آتش بس دائمی پافشاری می کنند.

بر اساس آمار منابع فلسطینی، تعداد شهدای حملات صهیونیست ها به مرز دو هزار و 100 نفر و آمار مجروحان به 10 هزار و 600 نفر رسیده است.

مقاومت در پاسخ به حملات تروریستی اسرائیل به غزه، شهرک ها و مواضع نظامی رژیم متجاوز را موشک باران می کند و علاوه بر اهداف قدیمی، اهداف جدیدی را در بر می گیرد.

مقاومت فلسطین طی ساعات اخیر بنا به اعتراف رسانه های رژیم اشغالگر قدس، بیش از 200 موشک به مناطق اشغالی شلیک کرده است.
حملات تلافی جویانه مقاومت، موجی از رعب و وحشت در میان جامعه صهیونیستی به ویژه شهرک های نزدیک نوار غزه به وجود آورده و آنها با انجام اعتراضات مستمر و برگزاری تظاهرات علیه نتانیاهو خواستار توقف فوری جنگ شده اند.

منابع اسرائیلی تصریح کرده اند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ورطه و بن بست بزرگی پس از شکست مذاکرات قاهره گرفتار شده و تلاش زیادی می کند تا حماس و گروه های فلسطینی بار دیگر به مذاکرات بازگردند.

منابع صهیونیستی تاکید کرده اند آنچه اکنون در غزه می گذرد، جنگ فرسایشی است، هر چند تل آویو این مساله را انکار می کند و نتانیاهو کنترل دولت و جنگ و ارتش خود را از دست داده است.به گفته این منابع، تمام صهیونیست ها از بیم موشک های مقاومت در پناهگاه ها به سر می برند.

چالش های پیش روی مساله فلسطین

مساله فلسطین این روزها در مرحله حساسی به سر می برد، موفقیت و دستاوردی که مقاومت شجاعانه فلسطین در مقابل تجاوزات ددمنشانه رژیم صهیونیستی محقق کرد، با چالش هایی در داخل و خارج روبرو است.

موفقیت مقاومت با وجود نتایج فاجعه بار تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که شهید و زخمی شدن بیش از 12 هزار انسان بیگناه و آواره شدن ده ها هزار نفر و تخریب هزاران واحد مسکونی، مسجد، بیمارستان و مدرسه را به دنبال داشته است، سبب تقویت وحدت فلسطینی ها و افزایش دستاوردهای سیاسی و میدانی و مهمتر از همه باعث همبستگی گسترده افکارعمومی جهان با ملت فلسطین حتی در کشورهایی که حاکمان آنها روابط حسنه و نزدیکی با اشغالگران قدس دارند، شده است.

البته میزان درک رهبران فلسطین در رام الله از شرایط حساس امروز و  پایبندی به مطالبات مشروع مردم و مقاومت فلسطین بدون ملاحظات و منافع گروهی و نزاع بر سر قدرت و عدم سازش با اشغالگران قدس و ندادن امتیاز به آنها در زمینه سیاسی، یک نکته اساسی به شمار می رود.

پایان نهایی و کامل محاصره نوار غزه و بازگشایی گذرگاه ها بدون هر گونه استنثا و در راس آنها گذرگاه رفح، تضمین تردد افراد و انتقال کالاها از طریق این معابر به غزه و بالعکس و تمام مناطق دیگر از جمله کرانه باختری و قدس اشغالی، ساخت فرودگاه و بندر، جلوگیری از تکرار هرگونه تجاوز و تعدی به مردم فلسطین و دریافت تضمین های جدی و قاطع در این زمینه، آزادی اسیران از زندان های اشغالگران و مجازات و محاکمه سران جنایتکار رژیم غاصب اسرائیل در دادگاه های رسیدگی به جنایات جنگی به سبب ارتکاب جنایات هولناک در حق مردم بی دفاع غزه مهمترین و اساسی ترین خواسته های مردم فلسطین است که مقاومت توانسته است در صحنه نبرد و میدانی از آنها حمایت کرده و هرگز از آن کوتاه نیاید و وظیفه هیات مذاکره کننده و شخص ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان که داعیه رهبری مردم فلسطین را دارد، پافشاری بر این خواسته های مشروع در عرصه سیاسی و مذاکرات مربوطه است.

تلاش برای ایجاد انسجام و وحدت ملی میان فلسطینی ها و کنار گذاشتن اختلافات گروهی، یک عامل مهم برای پیشبرد مطالبات مشروع مردم فلسطین در تمام زمینه ها در این شرایط حساس به شمار می رود.

شکی نیست که دشمن اول مردم فلسطین و مساله آنها، اشغالگری اسرائیل است که از حمایت ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا برخوردار است که  با نادیده گرفتن جنایات وحشیانه رژیم و نقض آشکار قوانین و قطعنامه های بین المللی از لحظه اشغال فلسطین در سال 1948 تا کنون، به جانبداری کورکورانه از صهیونیست های متجاوز می پردازد.

وحدت گروه‌های فلسطینی به ویژه میان حماس و فتح و کوتاه نیامدن آنها از حقوق مشروع مردم فلسطین، سم مهلکی برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود و این رژیم به راه ها و شیوه های کثیفی برای متفرق کردن فلسطینی ها و ایجاد شکاف در آنها متوسل می شود ، شاید ادعای شاباک مبنی بر کشف هسته وابسته به حماس در کرانه باختری و قدس که به زعم این دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای کودتا علیه تشکیلات خودگردان در کرانه باختری برنامه ریزی می کرده است، به طور مشخص در این شرایط حساس، بزرگترین دلیل درباره تلاش های آشکار تل آویو برای تفرقه افکنی میان فلسطینی ها باشد که همبستگی و اتحاد بی سابقه آنها در میز مذاکرات قاهره برای توقف تجاوز به غزه، خشم صهیونیست ها را به دنبال داشته است.

رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین که تجربه تلخی در مذاکرات بیهوده سازش با رژیم صهیونیستی دارند، نباید در دام جنگ روانی و تبلیغاتی رژیم گرفتار شوند که هرگز نمی تواند وحدت ملت و همه گروه های فلسطینی را تحمل کند و به لطایف الحیل برای تفرقه میان آنها تلاش می کند.

از زمانی که جنبش حماس در انتخابات پارلمانی 2006 توانست در یک رقابت سالم و آزاد به پیروزی برسد، توطئه چینی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و مدعیان دروغین حمایت از حقوق بشر و دموکراسی برای تفرقه افکنی میان فلسطینی ها از طریق تحریک تشکیلات خودگردان برای به رسمیت نشناختن دولت منتخب فلسطین به رهبری حماس آغاز شد و متاسفانه سران تشکیلات خودگردان هم طی این سال ها بیشتر در راستای تمایلات صهیونیست ها حرکت کرده اند تا منافع عموم ملت فلسطین.

روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی در مصر با کنار زدن محمد مرسی اولین رئیس جمهور منتخب پس از سرنگونی حسنی مبارک به آتش جدایی و دودستگی در میان فلسطینی ها دامن زد به ویژه با توجه به اینکه ابومازن به صراحت در کنار السیسی و دیگر حاکمان مصر قرار گرفت که اخوانی ها و طرفداران حماس، آنها را به سبب برکناری مرسی، کودتاچی می خوانند.

متاسفانه ابومازن با بهره گرفتن از دشمنی حکومت عبدالفتاح السیسی با جنبش حماس، منافع گروهی و جناحی خود را بر منافع ملت فلسطین ترجیح داد و به اعتقاد برخی از مسئولان حماس، به تحریک السیسی علیه حماس پرداخت که نتیجه آن خسارت های سنگین در سطح انسانی و مالی بود که به سبب تشدید محاصره نوار غزه رخ داد و البته نباید وابستگی شدید السیسی به عربستان و امارات را فراموش کرد که هر دو کشور از دشمنان سرسخت اخوان المسلمین هستند و طبیعی است که آنها میانه خوبی با جنبش حماس نداشته باشند و متاسفانه همین رویکرد منفی و بی توجهی شان به منافع ملت فلسطین، رضایت اشغالگران قدس را به دنبال داشته است.

با این حال جنبش حماس توانسته است طی این سالها با ذکاوت و هوشیاری فرصت را از طرف های توطئه گر بگیرد و با وجود فشارهای گسترده خارجی و فشارهای تشکیلات خودگردان بر مواضع خود پافشاری کند، جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمایت همه جانبه محور مقاومت از جمله ایران، سوریه و حزب الله از مقاومت فلسطین سبب تقویت این محور شد.

اهدافی که رژیم صهیونیستی از لحظه حمله به الخلیل در کرانه باختری و جنگ علیه نوار غزه به دنبال تحقق آن بود و در اظهارنظرهای مقامات مختلف این رژیم مشخص شده بود ، هیچ یک محقق نشده است، اولین هدف، بازگرداندن صهیونیست های ربوده شده به گفته آنها بود، از بین بردن حماس که وزن و جایگاه بزرگی در نوار غزه دارد، شکست طرح دولت وفاق ملی فلسطین با حضور حماس و فتح و احیای قدرت بازدارندگی رژیم اسرائیل دیگر اهداف این رژیم از به راه انداختن جنگ جدید علیه مردم فلسطین بود که البته شدت این جنگ علیه مردم غزه به مراتب بیشتر از کرانه باختری بود، دلیل آن، حضور پررنگ و تاثیرگذار مقاومت در غزه است که طی این هشت سالی که از پیروزی حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین می گذرد، به کابوس هر شب و روز اشغالگران قدس تبدیل شده است.

ناکامی صهیونیست ها در رسیدن به اهداف خود

با قاطعیت می توان گفت رژیم صهیونیستی از حملات خود به کرانه باختری و جنگ خونین علیه نوار غزه که با وجود برقراری چند دوره کوتاه مدت آتش بس، همچنان ادامه دارد، به هیچ یک از اهدافی که مشخص کرده بود، نرسید تا جایی که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اسرائیلی به شکست مفتضحانه دولت نتانیاهو و پیروزی مقاومت به رهبری حماس اعتراف کرده اند.

رژیم صهیونیستی ربوده شدگان خود را در حالی که کشته شده بودند، بازگرداند. نه تنها نتوانست بر گروه های مقاومت از جمله حماس غلبه کند، بلکه قدرت مقاومت و پشتیبانی ملت فلسطین و ملت های عربی و اسلامی و بسیاری از ملت های جهان و آزادیخواهان از آنها افزایش یافت، نه تنها طرح دولت وفاق ملی فلسطین شکست نخورد، بلکه سبب تقویت همبستگی و وحدت میان طیف های مختلف ملت فلسطین شد که نبرد مذاکرات را برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی را از طریق یک هیات واحد و یکپارچه مدیریت می کند، مقاومت اگرچه در صحنه نبرد بر دشمن اسرائیلی پیروز شده است، اما مذاکرات قاهره به سبب جانبداری منطقه ای و بین المللی از رژیم صهیونیستی و یکدندگی و کارشکنی رژیم تا کنون نتوانسته است خواسته های مشروع ملت فلسطین را محقق کند، با این حال مقاومت تاکید کرده است هرگز از این خواسته ها چشم پوشی نخواهد کرد.

تلاش تل آویو برای جبران شکست میدانی در عرصه سیاسی

رژیم صهیونیستی درصدد است تا شکست خود در صحنه میدانی را با کسب امتیاز در مذاکرات قاهره با تکیه بر حمایت های آمریکا و متحدان منطقه ای و نقش آفرینی حاکمان جدید مصر که نشان داده اند بیش از حد به عربستان و امارات وابسته اند،جبران کند.

رژیم صهیونیستی با وجود حملات بی امان و ددمنشانه به مناطق مختلف نوار غزه، نه تنها نتوانست قدرت بازدارندگی ارتش خود را افزایش دهد، بلکه چنان رو به افول و تزلزل نهاد که مبارزان بی ادعای فلسطینی، نیروهای ویژه ارتش رژیم اشغالگر قدس را مضحکه خاص و عام جهان کردند که در اظهارات برخی مقامات این رژیم به این مساله اشاره شده بود و حتی برخی کارشناسان جهانی تصریح کردند که رزمندگان مقاومت از بهترین جنگجویان در جهان به شمار می روند.
 
حماس و دیگر گروه های مقاومت هم با اقتدار در صحنه نبرد با رژیم صهیونیستی و با هوشیاری در اداره مسیر سیاسی عمل کرده اند، پذیرفتن هیات مشترک، موافقت با تعیین هیات با فرمان ابومازن و ریاست عزام الاحمد از رهبران جنبش فتح و تلاش برای تدوین سند مشترک که نمایانگر اجماع فلسطینی هاست، مخالفت با طرح اولیه مصر، پافشاری بر وحدت موضع فلسطینی ها طی مذاکرات و انزوای بی سابقه رژیم صهیونیستی در جهان از دستاوردهای بزرگی است که اهمیت آن کمتر از دستاوردهای نظامی نیست و فرصت را از کسانی که به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود در داخل و فرصت بازی را از طرف های خارجی که درصدد تفرقه افکنی میان مبارزان فلسطینی و دیگر گروه های فلسطینی بودند، گرفت.

آزمون مهم برای تشکیلات ابومازن

گروه های مقاومت، به وظیفه و ماموریت خود در قبال ملت فلسطین به بهترین  نحو عمل و با رشادت های تحسین برانگیز خود، ارتشی را زمینگیر کرده اند که همواره به شکست ناپذیری خود می بالید ارتشی که افسانه شکست ناپذیری اش در جنگ 33 روزه و ماجراجویی های بعدی رژیم  اشغالگر قدس پایان یافت.

اما جنبش فتح و شخص ابومازن در برابر یک آزمون مهم قرار گرفته اند، آنها که طی سال ها مذاکرات سازش، هیچ دستاوردی برای ملت فلسطین محقق نکرده اند و بر عکس امتیازهای بیشتری به اشغالگران قدس داده اند، در جنگ خونین صهیونیست ها علیه نوار غزه، خون های پاک زیادی بر زمین ریخته شده و کودکان بیگناه به خاک و خون کشیده شده اند و مردم فلسطین هرگونه سازش و معامله بر سر آنها را نخواهند بخشید. سران تشکیلات خودگردان باید نزاع بر سر قدرت صوری را فراموش کرده و تمام تلاش های خود را بر حمایت از گروه های مبارز از جمله حماس به خاطر دفاع از مساله فلسطین در برابر رژیم متجاوزی متمرکز کند که فتح بیشتر از همه می داند که این رژیم همواره برای افزایش شکاف و دودستگی در میان فلسطینی ها و تبدیل تشکیلات خودگردان به ابزاری برای خدمت به اشغالگران و امنیت آنها و تقویت اشغالگری و تضییع بیشتر حقوق مشروع ملت فلسطین تلاش می کند.

آنچه جنگ غزه اثبات کرد

جنگ بی رحمانه علیه غزه ثابت کرد که اسرائیل یک رژیم فاشیستی جنایتکاری است که نه در جنگ و نه در صلح هیچ اعتنایی به قوانین و قطعنامه های بین المللی ندارد و به هیچ چیزی جز تجاوزگری و کشتار اعتقاد ندارد، این جنگ و کشتار بی رحمانه کودکان و زنان و ویران کردن مدارس و مساجد و حتی بیمارستان ها نشان داد که ارتش این رژیم به قوانین بین المللی مربوط به جنگ پایبند نیست و ابزاری برای کشتار بیگناهان و ویرانگری به شکل وحشیانه است و هیچ مانعی برای ارتکاب جنایات ضد بشری خود نمی بیند، چرا که از حمایت های نامحدود مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر برخوردار است، مدعیانی که در گیرودار کشتار مردم بی دفاع غزه، صدها میلیون دلار برای تقویت ماشین جنگی این رژیم غاصب اهدا کردند.

رژیم صهیونیستی گمان می کرد که وحشی گری اش، ملت فلسطین را به تسلیم وادار می کند، اما ایستادگی شجاعانه آنها در جنگ اخیر و تجارب گذشته ثابت کرد که ملت فلسطین قوی تر از ماشین کشتار اسرائیل است و اراده این ملت برای پاک کردن سرزمین خود از لوث اشغالگری در نهایت، پیروزی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد و خون های پاک کودکانی که نظامیان اسرائیلی بر زمین می ریزند، به سوخت رهایی و آزادسازی فلسطین تبدیل خواهد شد، آنچه در جنگ اخیر رخ داده و اعتراف نتانیاهو به شکست ارتش اسرائیل در کسب پیروزی مقدمه ای بر پیروزی نهایی و وعده الهی مبنی بر یاری مستضعفان و مظلومان در برابر ظالمان است که قطعا محقق خواهد شد.

جامعه به اصطلاح جهانی باید این حقیقت را درک کند که تا زمانی که ملت فلسطین به تمام حقوق مشروع خود دست نیابد، خاورمیانه هرگز روی ثبات را نخواهد دید و باید فورا برای مهار رژیم متجاوز اسرائیل و توقف تجاوزگری خونینش به ملت فلسطین، پایان دادن به محاصره نوار غزه و بازگشایی گذرگاه ها و خلاص کردن دو میلیون انسان از زندان بزرگ و برخورداری ملت فلسطین از حقوقی که همه ملت های جهان برخوردارند و مجازات متجاوزان وارد عمل شود.

مقاومت شجاعانه و مقتدرانه ملت و مقاومت فلسطین پیامی هم برای تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه داشته است مبنی بر اینکه از افتادن در دام اسرائیل و هم پیمانان این رژیم از جمله رژیم های مرتجع عرب برحذر بوده و هر گونه معامله و سازش را بر سر حقوق ملت فلسطین را تحت هیچ شرایطی نپذیرند و خود را با قطار مقاومتی همراه کنند که توانسته است دستاوردها و موفقیت های بزرگی را در برابر اردوگاه صهیونیست ها و حامیانش کسب کند. گروه های مقاومت به صهیونیست ها هشدار داده اند در صورت نپذیرفتن شروط آنها، نه تنها در نوار غزه جنگ فرسایشی را علیه اشغالگران ادامه خواهند داد، بلکه گستره مقاومت مسلحانه را تا عمق فلسطین اشغالی گسترش داده و عملیات شهادت طلبانه در مناطق صهیونیست نشین هم از سرگرفته خواهد شد.

رژیم صهیونیستی و جنگ دو سر باخت

رژیم صهیونیستی با ادامه جنگ فقط اوضاع و شرایط را برای خود دشوارتر و گزینه های خروج از باتلاق را تلخ تر خواهد کرد، این رژیم در سر دو راهی قرار دارد که هر دو راه منجر به شکست می شود، جنگی که برای این رژیم متجاوز دو سر باخت است.اگر با شرایط مقاومت موافقت کند، رسما به شکست در مقابل رزمندگان فلسطینی اعتراف می کند و با شرایطی با شرایطی به مراتب بدتر و وخیم تر از آنچه پس از جنگ 33 روزه علیه لبنان دید، روبرو خواهد شد و اگر همچنان به تجاوزات خود ادامه دهد، شکست خود را سنگین تر کرده و بیشتر از قبل در باتلاق غزه فرو خواهد رفت که خروج از آن هم به مراتب دشوارتر خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس