کد خبر 338262
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

نشریه «فارین پالسی» نوشت که مصر از مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره به عنوان یک تلاش برای جنگ خود علیه جریان «اخوان‌المسلمین» استفاده کرده است و به همین دلیل موضع بیطرفانه‌ای نداشته و در طولانی شدن جنگ غزه نقش داشته است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «نبأپرس»، نشریه آمریکایی «فارین پالسی» در مقاله‌ای با عنوان « مصر چگونه جنگ غزه را طول داد؟» نوشت در زمانی‌که گفتگوهای آتش‌بس غزه در قاهره با کندی پیش می‌ر‌فت علت آنها تنها دشمنی میان رژیم صهیونیستی و حماس نبود بلکه مصر نیز به عنوان یک واسطه در این کندی نقش داشت.

در این مقاله آمده است: سیاست داخلی مصر نسبت به زمان حکومت «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق این کشور خشن‌تر است و مصر از این مذاکرات و وساطت خود در آن به عنوان بخشی از جنگ خود علیه گروه «اخوان‌المسلمین» سوءاستفاده  کرد.

بر اساس این گزارش این سیاست مصر باعث شد جنگی طولانی‌تر و خونین‌تر در غزه برقرار باشد و در زمانی که انتظار می‌رفت همپیانی مصری- اسرائیلی از قدرت حماس بکاهد این استراتژی نیز با شکست دیپلماتیمک روبرو شد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که به دلیل نزدیکی حماس به اخوان‌المسلمین ، مصر در مذاکرات آتش‌بس برخورد مساوی با 2 تیم فلسطینی و اسرائیلی نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس