کد خبر 337855
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

هزاران نفر از آمریکایی‌ها امروز در اعتراض به مرگ مرد ۴۳ ساله سیاهپوست آمریکایی که چندی پیش پلیس سفیدپوست آمریکا با فشار بر گلوی او راه تنفسش را بسته بود در نیویورک تظاهرات برپا می‌کنند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران نفر از مردم آمریکا در صدد هستند در اعتراض به مرگ یک فرد سیاهپوست که توسط افسر پلیس نیویورک کشته شد، در این شهر تظاهرات برپا کنند.

بر اساس این گزارش، این راهپیمایی که قرار است امروز، شنبه، در خیابانی در نیویورک برگزار شود که در آنجا «اریک گارنر» مرد 43 ساله سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا روی زمین پرتاب شد و پلیس دستانش را دور گردن وی به حالتی که او را خفه می‌کرد، قرار داد.

اریک گارنر از  از استان آیلند نیویورک، به فروش سیگار متهم شده بود. او از آنچه که آن را  یک بازداشت ناعادلانه دانست، احساس سرخوردگی کرد. او قبل از آنکه جان خود را از دست دهد گفته بود که پلیس با فشار بر گلوی او و گرفتن راه تنفسش، او را تا سر حد مرگ رسانده بود.

گارنر، پدر 6 فرزند که مبتلا به آسم بود، زمانیکه در 17 ژوئیه پلیس او را به دلیل فروش سیگار متوقف کرد، غیرمسلح بود. در تصاویر ویدئویی که از این صحنه گرفته شده است، پلیس این مرد سیاهپوست را روی زمین می‌اندازد و گلوی او را می‌فشارد و صدای گارنر به گوش می‌رسد که می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم». گارنر یک مدت کوتاه بعد از این رخداد، جان خود را از دست داد.

فعالان حقوق بشری در آمریکا خواستار محکوم شدن این افسران پلیس که چنین رفتاری را با این مرد 43 ساله داشتند، شدند اما وزارت دادگستری آمریکا تأکید کرد که احتمالاً منتظر می‌ماند تا منتظر تحقیقات محلی درباره این موضوع بمانند و بعد از آن تصمیم بگیرند.

پلیس آمریکا رفتار ناخوشایندی را با سیاهپوستان آمریکایی دارد و در اغلب موارد بدون دلیل آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

در یکی از موارد، 9 آگوست، «مایکل براون» نوجوان 18 ساله سیاهپوست آمریکایی در حالی که غیرمسلح بود در «فرگوسن» ایالت «میسوری» آمریکا، توسط پلیس سفیدپوست آمریکا کشته شد.

این مسئله خشم مردم فرگوسن که اغلب سیاهپوست هستند را برانگیخت و اعتراضات شبانه در این منطقه آغاز شد و در برخی از شب‌ها، پلیس به اعمال زور و خشونت متوسل شد و چندین نفر نیز دستگیر شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس