کد خبر 337712
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

تبلیغات به عنوان یکی از راه‌های جذب مشتری و بالابردن فروش محسوب می‌شود، اما کارشناسان براین باورند که تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که اکثر تولیدکنندگان توان دستیابی به تبلیغات را داشته و تبلیغات مصرف‌گرایی را در جامعه ترویج نکند.

 به گزارش مشرق، در چند وقت اخیر حجم تبلیغات به خصوص تبلیغاتی که همراه با ارائه جایزه برای خریداران است، به شدت افزایش یافته است، این تبلیغات به گونه ای بوده که توانسته برروند خرید مردم تاثیر گذارد.

برخی از مردم که به واسطه دستیابی به این جوایز به خرید محصولات روی آورده اند معتقدند روند خرید آن‌ها دچار تغییر شده و بعد از مدت زمانی خواص اگر حایزه‌ای نصیب آ‌ن‌ها نشود دیگر آنچنان از این محصولات خرید نمی کنند و به محصولاتی که در گذشته خرید می کردند باز خواهند گشت.

در کنار این دسته افراد برخی ها بر این باورند که افزایش حجم تبلیغات و ارائه جوایز همراه با کاهش کیفیت و افزایش قیمت محصول است و این موضوع به دلیل افزایش هزینه‌های شرکت تولیدی بوده و برای آن‌که افزایش هزینه‌ها در سود فروش محصول تاثیر نداشته باشد، است.

با ارائه جوایز از سوی شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان، قسمت‌ دوم تبلیغات آغاز می‌شود که در آن با دریافت‌کننده جایزه صحبت می‌شود و در آن اعلام می‌شود که فرد نیاز به پول این جایزه داشته است، از سوی برخی افراد جامعه سوالی مبنی بر این که چرا جوایز به افرادی که به آن نیاز داشته‌اند رسیده، پاسخ آن را می توان این گونه اعلام کرد که اکثر کالاهایی که تبلیغات وسیعی برای آن‌ها صورت می‌گیرد از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و کالاهایی که کیفیت بسیار بالایی دارند در چند سال اخیر جای خود را در میان مردم از طریق کیفیت باز کرده اند که کیفیت بالا همراه با قیمت قابل توجه است از این رو افرادی که دارای شرایط اقتصادی مناسب بوده و کیفیت برای آن‌ها بسیار مد نظر است نیاز خود را از طریق محصولات شناخته شده به واسطه کیفیت تامین می کنند که جایزه‌ای برای آن ها در نظر گرفته نشده است.

در قوانین تبلیغات صدا‌و‌سیما آمده است که محصولات غیر ایرانی نباید از طریق این سازمان تبلیغ شود اما بارها دیده شده در برنامه‌های زنده اجتماعی و خانوادگی محصولاتی از طریق فروشگاه‌های ایرانی عرضه می‌شود تبلیغ می‌شود که می توان این حرکت را نوعی دور زدن قانون قلمداد کرد.

همچنین تبلیغات صداو سیما به گونه‌ای است که در متن نوشتاری و گفتاری تبلیغ بارها اعلام می‌شود " محصول کاملا ایرانی است" اما با گشت و گذار در بازار این موضوع عاید می‌شود که برند تولیدی تنها به عرضه و تولید محصول ایرانی نمی پردازد و حدود 80 درصد محصولات آن کالای وارداتی است که این نیز به گونه‌ای تبلیغ کالای خارجی است و در تبلیغات محصولات غذایی محصول کاملا ایرانی البته به گفته شرکت تولیدی در کنار محصولات وارداتی نمایش داده می شود.

این در حالی است که رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران محمد آقا طاهر بارها اعلام کرده چایی که در تلویزیون تبلیغ می‌شود کاملا خارجی بوده و مردم ایران آنچنان تمایلی برای مصرف چای داخلی با توجه به ذائقه خود ندارند.

نکته قابل توجه در تبلیغات چند روز اخیر، ارائه خودرویی شاسی بلند است که در مشخصات فنی آن به موتوری با حجم CC3456  اشاره شده است و این در حالی است که از یک سال گذشته واردات خودرو با حجم موتور بیش از 2500 CC  ممنوع اعلام شده است و اگر این خودرو به هر دلیلی قبل از اجرای این قانون توانسته به کشور وارد شود چه خوب است تمام افراد در راستای قانون قدم بردارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس