تبلیغات کالاهای لوکس یکی از عوامل مهم در افزایش واردات است، رسانه ها بدون شک در این مسیر نقش پررنگی دارند و می‌توانند نقش بسیار گسترده تری در این باره بازی کنند.

دولت اجازه واردات کالاهای لوکس را ندهد/تبلیغات کالاهای لوکس ممنوع شودگروه اقتصادی مشرق -عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره دلایل افزایش واردات در ماههای اخیر گفت: طبق آمارهای رسمی برگرفته از گمرک جمهوری اسلامی حجم و ارزش واردات کالاها و خدمات از سایر کشورها روند افزایشی به خود گرفته و این مسئله نشات گرفته از بی توجهی برخی مسئولین دولت به مفاهیم اقتصاد مقاومتی است.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مشرق توضیح داد: دولت باید به این نکته توجه کند که با افزایش واردات میلیاردی، جلوی مسیر توسعه گرفته می‌شود و افزایش واردات می‌تواند خطرات بسیاری را برای اقتصاد ایران فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت باید هر چه سریعتر از ورود کالاهای لوکس به کشور جلوگیری کند، افزود: مهم ترین زیان برای اقتصاد یک کشور این است که کشور مذکور پرشود از کالاهای مصرفی خارجی.

در چند ماه گذشته میلیون ها دلار کالای خارجی بدون توجیه وارد کشور شد که این مسئله در صورت تداوم می‌تواند مشکل ساز باشد؛ البته این رویه متعلق به دولت فعلی نیست و در دولت‌های قبلی نیز چنین مسئله ای به وفور مشاهده شده است.

وی با این توضیح که نباید درها را بازگذاشت و با هر بهانه ای به کالاهای خارجی اجازه عرضه اندام داد، تصریح کرد: اگر چنین سیاست و رویه ای را دنبال کنیم قطعا در کوتاه مدت با شکست مواجه خواهیم شد، چرا که واردات کالاهای لوکس با هر توجیهی به زیان منافع ملی است و باعث نابودی تولید ملی می شود.

دولت اجازه واردات کالاهای لوکس را ندهد/تبلیغات کالاهای لوکس ممنوع شود

قطعا می‌شود با برخی نظارتها و کنترل‌ها، واردات را مدیریت کرد که هر کالایی وارد کشور نشود و نباید اجازه داد، کالایی که در ایران تولید میگردد مشابه آن به کشور وارد شود، این مسئله یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و اگر ما اجازه ورود چنین کالاهایی را به کشور بدهیم، مطمئنا اعتقادی هم به مفاهیم عملیاتی اقتصاد مقاومتی نداریم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل توجه به تولید و مصرف داخلی را از مفاهیم اساسی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی می‌گوید کالای لوکس نباید مصرف کرد و باید به جای مصرف کالای خارجی، از نوع وطنی استفاده کرد تا هم اشتغال روند افزایشی به خود بگیرد و هم رشد اقتصادی با روند مثبت تداوم داشته باشد.

دولت اجازه واردات کالاهای لوکس را ندهد/تبلیغات کالاهای لوکس ممنوع شود

ندیمی در ادامه تبلیغات کالاهای لوکس و غیرضروری در رسانه ها را یکی از آفتهای جدی در جامعه دانست و گفت: همین مسئله یکی از عوامل مهم در افزایش واردات است، رسانه ها بدون شک در این مسیر نقش پررنگی دارند و می‌توانند نقش بسیار گسترده تری در این باره بازی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فائزه ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    وقتی حتی هواپیماهای ما هم دچار نقص می باشد که سقوط کند مردم چطور میتوانند اعتماد کنند به کالاهای داخلی!
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    هیچ وقت .. هیچ چیز به نفع مردم نیست ...
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    مثلا امسال سال اقتصاد مقاومتیست اینطورعمل میکنند!!! اگر سال اقتصاد مقاومتی نبود چه میکردند !!!
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    هیهات که دولت دوری کشور حصار ایجاد کند
  • عبدالله ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    با سلام ،جناب ندیمی نگران کیفییت کالا های ایرانی باشند که سالهاست بنام حمایت از تولید ملی بدترین اجناس را با گرانترین مبالغ به خورد ملت میدهند......آقای ندیمی چرا این حساسیت را نسبت به صنایع خودرو سازی که سالیان سال است با محصولات بی کیفییت خود هم جان مردم را به خطر میاندازند و هم سودهای سرشار میلیاردی به جیب میزنند،ندارند؟؟؟؟؟
  • عباس ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    توصيه ميكنم به اين نماينده و مخصوصاً نمايندگان استانهاي شمالي بجاي اين حرفهاي تكراري كه متاسفانه بيش از سي سال است كه كسي گوش نميدهد و همين طور كالاي لوكس وارد ميشود( البته چه كساني هم وارد ميكنند هم مهمه) لطفاً برويد از توليد برنج داخلي و ناب شمال دفاع كنيد نه اينكه ....
  • جواد ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ببخشيد شما نماينده كدام وسايل خونه تان ايراني است؟
  • پارسا ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    http://www.lahidjan.com/31014/%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%D8%8C%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%B7%D9%88%D8%A7%D9%81-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86.html مشرق محترم این آخرین اظهارات آقای نماینده در شهر خودشان است لطفا کمی دقیق تر برخورد کنید این نظر صرفا برای اطلاع شماست و منتشر نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس