مسلمان کشی داعش که با پول عربستان و قطر انجام می‌شود دنباله همان جریان انحرافی بنی‌امیه و بنی‌عباس است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی امروز در مراسم عزای امام صادق(ع) اظهار کرد: پس از پیامبر(ص) در مسئله جانشینی انحرافی روی داد و کسانی خلافت را به عهده گرفتند که حتی ظاهر قرآن و دین را نیز نمی‌نفهمیدند.

وی با اشاره به جنایات و انحرافات بنی‌عباس و بنی‌امیه گفت: تاریخ پر از جنایات بنی‌عباس و بنی‌امیه است و مورخان بزرگی چون ابن‌اثیر در کتاب‌های خود به این جنایات اشاره کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مروی افزود: این جنایات نه تنها در حق اهل بیت بلکه در حق همه مردم اجرا می‌شد و دلیل آن این بوده که مردم اهل بیت پیامبر(ص) را کنار گذاشته بودند.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اهل بیت و قرآن باید در کنار هم باشند و وقتی مردم اهل بیت را کنار گذاشتند بدترین انسان‌ها بر آن‌ها حاکم شدند.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: امام صادق می‌فرمایند «کسی که مروت ندارد، دین ندارد» و تربیت یافتگان آن حضرت نیز اهل مروت بودند، به طور مثال یکی از یاران امام صادق(ع) نسبت به بدهکار خود که پس از یکسال بدهی خود را پرداخت نکرده بود با انصاف و مروت رفتار کرد.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به داستانی از زندگی امام صادق(ع) گفت: زمانی تعدادی از یاران امام صادق(ع) برای تجارت رفته بودند و کالایی کمیاب را با قیمتی چند برابر فروخته بودند وقتی این ماجرا را برای امام صادق(ع) بازگو کردند امام صادق(ع) آنان را از بهره‌گیری از سود آن تجارت منع فرمودند.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر کاسب‌ها، تجار و بازاریان ما متناسب با سیره امام صادق(ع) رفتار کنند بسیاری از ناهنجاری‌ها و گرفتاری‌های جامعه برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در مکتب امام صادق(ع) پرورش یافته باید نسبت به هم‌نوعانش انصاف داشته باشد و اگر جامعه ما اینگونه شود بسیاری از مسائل ناشی از فقر از بین می‌رود.

حجت الاسلام مروی با اشاره به این حدیث که محبت اهل بیت بالاترین ثروت است، تصریح کرد: شیعیان و محبان اهل بیت ثروتمندان واقعی هستند حتی اگر از لحاظ مالی در مضیقه باشند و به ظاهر فقیر باشند.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به انحرافی که پس از پیامبر در مسئله جانشینی رخ داده بود، گفت: دنباله انحراف آن روز تشکیل گروه داعش و جنایت‌های آنان است.

وی  خاطرنشان کرد: امروز پول‌های عربستان و قطر به جای اینکه خرج مسلمانان و آبادی بلاد اسلام شود، صرف خرید اسلحه برای مسلمانان جاهلی می‌شود تا برادرکشی کنند.

حجت‌الاسلام مروی تصریح کرد: این مسلمان کشی داعش که با پول عربستان و قطر انجام می‌شود به نفع صهیونیست  دنباله همان جریان انحرافی بنی‌امیه و بنی‌عباس است.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: اتصال به قرآن و عترت با هم هیچ‌گاه سبب گمراهی نمی‌شود، اما اتکا تنها به قرآن و جدایی از اهل بیت سبب انحراف می‌شود که دشمن نیز از همین انحراف به نفع خود بهره می‌گیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس