کد خبر 337502
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱

دبیر‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم می‌تواند یک فرصت طلایی باشد تا بر‌اساس آن بتوانیم مسیر نادرستی را که برای اقتصاد ترسیم شده است را از آن عبور کنیم.

به گزارش مشرق، ‌محسن رضایی در کارگاه علمی ـ تخصصی اقتصاد مقاومتی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئو‌ کنفرانس‌ در دانشگاه زاهدان ایراد می‌شد افزود: اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم می‌تواند یک فرصت طلایی باشد تا بر‌اساس آن بتوانیم مسیر نادرستی را که برای اقتصاد ترسیم شده است را از آن عبور کنیم.

‌وی ضمن ابراز تشکر از مدیران این استان به جهت توجه به سند مهم «اقتصاد مقاومتی»، اظهار داشت: قصد ما نزدیک کردن ارتباط با استان‌ها به جهت اینکه فاصله بین آرمان و اجرا را کم کنیم.

رضایی با بیان اینکه یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی رقابت منطقه‌ای است اظهار امیدواری کرد استان سیستان و بلوچستان در این زمینه پیشرو باشد تا دیدگاه‌های منطقه‌ای در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور لحاظ شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این نکته که بعد از انقلاب باید کارهای بزرگی صورت می‌گرفت  ادامه داد: اولین بازسازی در حوزه سیاست بود و ضرورت این را به وجود آورد که ابتدا به اقتدار و تجهیز قوای نظامی بپردازیم و بعد از آن مسئله اقتصاد و معیشت بود که برای آن برنامه‌های توسعه اقتصادی‌، سند چشم‌انداز و سیاست اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

رضایی با بیان اینکه ملت ایران در اثر فشار و سختی خودکفا و فعال‌تر می‌شوند افزود: جنگ موجب شد که اقتدار به دست آوریم و تحریم‌ها نیز موجب خودکفایی ملت ایران شد و اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم می تواند یک فرصت طلایی باشد تا بر‌اساس آن بتوانیم مسیر نادرستی را که برای اقتصاد ترسیم شده است را از آن عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه دریا و بنادر این استان می‌تواند محور مهمی در سرمایه‌گذاری باشد، گفت:استان سیستان و بلوچستان با هند و پاکستان و افغانستان از طریق دریا ارتباط دارد و می‌تواند یکی از مجاری ارتباطی با آسیای جنوب شرقی باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان چندین اقلیم مهم وجود دارد که هر کدام مزیت های خاص خود را دارند افزود: صنعت‌، تجارت‌، معادن‌، کشاورزی‌، دامپروری و شیلات از ظرفیت‌های بزرگ و مهم استان است که باید ‌برای استفاده بهینه و هدفمند از آنها باید صنایع تبدیلی در استان راه‌اندازی شود.

‌رضایی در پایان گفت: ‌اقتصاد مقاومتی با توجه به نگاه درونی باید برون‌گرا باشد و این سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی باید به این گفتمان و تحقق آن کمک کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس