شاهدان عینی در استان حضرموت تاکید کردند که این استان از حدود یک ماه پیش شاهد ورود غیر طبیعی عناصر گروه تروریستی القاعده از شماری از استان‌ های دیگر یمن است، آن هم در زمانی که توامان با آن این عناصر تحرکات خود را افزایش داده و خود را برای آغاز سلسله حملاتی تروریستی که هدف آن سقوط استان و تصرف آن بود، آماده می‌‌کردند.

توطئه تروریست‌ها در
گروه بین‌الملل مشرق - منابع سیاسی محلی یمنی از توطئه‌ ای پرده برداشتند که آن را نیروهای سیاسی و نظامی با نفوذ یمنی به اجرا می‌ گذارند و هدف آن تسلیم استان حضرموت به عناصر تروریستی است تا زمینه ساز اعلام امارت به اصطلاح اسلامی این گروه ‌ها در این منطقه شده و این منطقه تحت سیطره آنها قرار گیرد.
 
این منابع در این خصوص به کشتار وحشیانه ‌ای اشاره کردند که عناصر تروریستی علیه 14 سرباز یمنی در منطقه «حوطه شبام» استان حضرموت مرتکب شدند، کشتاری که پس از سلسله حملات عناصر تروریستی تکفیری موسوم به «انصار الشریعه» در مناطق مختلف حضرموت دست به آن زدند و اولین گام در راه تسلط عناصر تروریستی بر این استان و اعلام آن به عنوان امارتی تابع آنها شمرده می‌ شود.

در این راستا، شاهدان عینی در استان حضرموت تاکید کردند که این استان از حدود یک ماه پیش شاهد ورود غیر طبیعی عناصر گروه تروریستی القاعده از شماری از استان‌ های دیگر یمن است، آن هم در زمانی که توامان با آن این عناصر تحرکات خود را افزایش داده و خود را برای آغاز سلسله حملاتی تروریستی که هدف آن سقوط استان و تصرف آن بود، آماده می‌ کردند.

این منابع تاکید کردند، آنچه در منطقه حوطه شبام و کشتار وحشیانه آن رخ داد، سرآغاز سلسله کشتارها و قتل عام‌ های منطقه ‌ای به شمار می ‌آید که دارای ابعاد و ریشه ‌های مذهبی و طایفه ‌ای است و گروه تروریستی تکفیری داعش آن را دنبال می ‌کند، به همین منظور این منابع از دستگاه‌ های امنیتی یمنی و یگان ‌های ارتش و تمام دستگاه‌ های ذیربط حکومتی و رسمی درخواست کردند تا امنیت لازم اهالی این منطقه و نیروهای نظامی فعال در آن را تامین و دولت حاکمیت مطلق خود بر این منطقه را تحمیل و با این گروه‌ های تروریستی به شدت و با قاطعیت مقابله کند.

توطئه تروریست‌ها در توطئه تروریست‌ها در

این در حالی است که پایگاه‌ های خبری اینترنتی محلی یمنی پیشتر به کشتار حضرموت اشاره کرده و گزارش داده بودند که رهبران حزب «اصلاح» یمن از رئیس جمهوری این کشور درخواست کرده بودند، منطقه عمران را بار دیگر تحت تسلط و سیطره دولت باز گرداند.

این منابع خبری محلی هم چنین به این نکته اشاره کرده بودند که این حزب رئیس جمهوری یمن را تهدید کرده، در صورت عدم پاسخگویی به خواسته‌ های آنها این استان را تسلیم القاعده خواهد کرد.

تحلیلگران سیاسی در این خصوص تصریح می ‌کنند که در صورت صحت این اطلاعات حزب اصلاح یمن در راس طرف ‌هایی خواهد بود که در کشتار حضرموت دست داشته و این امر خوشایندی برای این حزب نیست و آن را در معرض خطر قرار می ‌دهد، به گونه ‌ای که این احتمال می‌رود، حکم تعلیق فعالیت یا انحلال این حزب صادر شود، ‌به ویژه اگر ثابت شود که تهدید رئیس جمهوری یمن از سوی آنها صحت داشته است.

توطئه تروریست‌ها در

هم چنین در صورت اثبات این اطلاعات، آشکار می‌ شود که هماهنگی و منافع مشترکی میان دو طرف (حزب اصلاح و گروه تروریستی القاعده) وجود دارد و همین موجب شده تا بسیاری از رهبران حزب اصلاح به گروه تروریستی موسوم به «انصار الشریعه»، وابسته به القاعده در استان های حضرموت و شبوة و ابين ملحق شوند، به خصوص آن که تاکنون هیچ بیانیه رسمی از سوی این حزب درباره این عناصر صادر نشده و همین موجب می شود تا آنها بیش از پیش در دایره اتهامات قرار گیرند، مگر آنکه برخلاف آن اثبات شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نرگس 1990 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    داعش،القاعده هیتلر قرن 21.البته در خاور میانه، سوریه عراق یمن...
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    ایران برای افزایش عزت و قدرت خود باید از حوثی های یمن با تمام قوا حمایت کند"همانطور که غرب از اسراییل و عربستان حمایت میکند
  • محمدمهدی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    حزب اصلاح شاخه اخوان یمنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس