کد خبر 336972
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹

سفرای ۱۰ کشور ناظر بر اجرای طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس برای بحران یمن برای عقب‌نشینی حوثی‌ها و مردم از مطالباتشان به تکاپو افتادند و به رهبر حوثی‌ها نامه نوشتند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «التغییر» نوشت: سفرای 10 کشور ناظر بر طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس درباره بحران یمن که به برکناری «علی عبدالله صالح» و روی کار آمدن معاون او منجر شد، درباره اظهارات اخیر «عبدالملک الحوثی» رهبر جریان حوثی و گروه انصارالله ابراز نگرانی کردند و ادبیات او را ادبیات تند مخالف روند مسالمت‌آمیز قدرت در یمن دانستند.

این سفرا طی نامه‌ای از رهبر حوثی‌ها خواستاند که به خواست مردم یمن و قانون اساسی این کشور و نظام حاکم بر آن احترام بگذارد این در حالی است که هزاران نفر از مردم یمن در پاسخ به فراخوان اعتصاب رهبر حوثی‌ها در صنعا و چند استان دیگر روز گذشته تظاهرات کردند و خواستار پاسخگویی دولت یمن به مطالباتشان تا روز جمعه شدند.

اما در نامه سفرای این 10 کشور آمده است: جامعه بین‌الملل هیچ اقدام تحریک‌آمیزی که به خشونت و تنش در یمن منجر شود نخواهد پذیرفت و آن را به شدت محکوم می‌کند.

از سوی دیگر امروز اعلام شد که یک هیئت یمنی به «مسقط» پایتخت عمان رفته‌ است تا زمینه را برای میانجیگری ایران به منظور توقف حرکت اعتراضی مردمی به سوی «صنعا» پایتخت یمن فراهم کند.

این اقدام پس از شکست 2 روز پیش هیئت اعزامی ریاست‌جمهوری یمن به صعده برای متقاعد کردن رهبران حوثی و دعوت آنها به عقب‌نشینی از خواسته‌های خود صورت می‌گیرد.

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش الحوثی از همه مردم و طرفداران خود خواسته است که برای اعتراض به ناکارآمدی دولت در تامین خواسته‌های مردم و مطالبه اصلاحات در میدان‌های تحصن و اعتصاب در صنعا و خارج از آن جمع شوند.

مبارزان حوثی یا همان گروه انصارالله در انقلاب مردمی سال 2012 که به برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن انجامید نقشی کلیدی داشتند و پس از روی کار آمدن رئیس‌جمهور انتصابی که خود معاون دیکتاتور سابق است، تلاش کردند با گفت‌وگو روند اصلاحات در کشور را دنبال کنند و حتی در کنفرانس گفت‌وگوهای ملی نیز حضور پیدا کردند اما حتی نماینده حوثی‌ها در این کنفرانس ترور شد. سپس جنگ حزب «تجمع یمنی برای اصلاح» به نیابت از دولت یمن و عربستان سعودی علیه حوثی‌ها آغاز شد. حوثی‌ها نیز در مقابل، از خود دفاع کردند و در تازه‌ترین موضع اعلام کردند که اگر تا جمعه به مطالبات آنها پاسخ داده نشود، آنها سیر اعتراضات مسالمت‌آمیز خود را تشدید خواهند کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس