یکی از رهبران برجسته جریان المستقبل لبنان در سخنانی بی‌سابقه، از نقش ترکیه در ارسال سلاح و عناصر «داعش» به عراق و سوریه سخن گفت و تاکید کرد که این گروهک مسلح خطری برای همه کشورهای منطقه از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش مشرق، روزنامه «الاخبار» به نقل از یکی از رهبران برجسته جریان المستقبل و نزدیک به «سعد حریری» رئیس این جریان سیاسی لبنان نوشت: داعش و افکار تکفیری آن خطری برای همه کشورهای منطقه از عراق گرفته تا سوریه و لبنان و.. است.

این مسئول جریان المستقبل حتی پا را فراتر گذاشته و تاکید کرد که داعش خطری برای آرامش و امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز می‌باشد.

این سخنان از اعضای المستقبل و جریان ۱۴ مارس لبنان که متهم به همکاری با عناصر تروریستی در مرز سوریه و لبنان هستند، عجیب به شمار می‌رود.

این رهبر برجسته جریان المستقبل به قاچاق سلاح و عناصر «داعش» به سوریه و عراق از طریق مرزهای ترکیه به «چشم پوشی روشن آنکارا در قبال گسترش داعش» سخن گفت و یادآور شد که آنها (ترک‌ها) گمان می‌کنند که (از شر داعش) در امان خواهند بود... اگر داعش یکی از طرف‌های درگیری در منطقه باشد، این درگیری طولانی مدت بوده و تا مرزهای کشورهای شرقی و شمال آفریقا کشیده خواهد شد.. در این زمینه نباید اوکراین و کشوهای اروپای شرقی را فراموش کرد.

وی تاکید کرد که افراد مسلح داعش در لبنان به دنبال نفوذ به منطقه البقاع شمالی و ارتکاب جنایت‌های با هدف بر افروختن فتنه مذهبی و برپایی موانعی در بیروت و مناطق دیگر بودند تا با ربودند شهروندان لبنانی، گروگان‌ها را با عناصر بازداشت شده خود مبادله کنند ولی به جای آن نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی را ربودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجید از ارومیه ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    ترکیه تاوان این جنایت هاش رو خواهد داد انشاء الله دیگه واقعا دم درآورده اردوغان پیزوری
  • ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    اسیا به نوبت جناب اردوغان !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس