مفتی عربستان ماه‌ها و بلکه بعد از حداقل دو سال از آغاز فعالیت گروهک داعش، اعلام کرد که دیدگاه‌های تکفیری و افراطی گروه‌هایی مثل القاعده و داعش هیچ ربطی به اسلام ندارد.

مفتی عربستان: داعش ربطی به اسلام ندارند

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عربستان «واس» نوشت: «عبدالعزیز بن عبدالله بن محمد آل شیخ» مفتی عربستان که کشورش متهم است که یکی از بزرگترین صادرکننده‌های تروریست به جهان بخصوص در سوریه است، گفت که داعش و القاعده هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

این موضع ماه‌ها و بلکه بعد از بیش از حدود دو سال از جنایات مختلف گروهک داعش در سوریه و عراق تحت عنوان جهاد فی سبیل الله و با شعار الله اکبر اتخاذ شده است.

بر اساس گزارش‌های اخیر خبری عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده تروریست‌های تکفیری و جهادی به جهان معرفی شده و گزارش شده است که این کشور در تربیت نسل جدیدی از تروریست‌های افراط‌ گرا در کشورهای اروپای شرقی نیز نقش اساسی دارد و پروژه ترویج دیدگاه وهابی را از زمان آغاز جنگ سرد در اروپای شرقی اجرا کرده است.

مفتی عربستان همچنین گفت که داعش و القاعده دشمنان اسلام هستند زیرا اسلام از اقدامات آنها آسیب دیده و این افراد امتداد و پیروان خوارج هستند که پیش از همه از دین اسلام خارج شده بودند.

این در حالی است که دولت عربستان خود یکی از اصلی‌ترین حامیان سازمان «مکتب الخدمه» به شمار می‌رود، هدف این سازمان مسلح کردن و آموزش افراد برای مقابله با شوری بود.

سازمان مکتب الخدمه پس از گسترش به تشکیلات القاعده به رهبری «اسامه بن لادن» فرزند میلیاردر عربستانی نزدیک به خاندان سلطنتی تبدیل شد و در سال 1998 در افغانستان اعلام موجودیت کرد.اغلب پیروان این گروه از دیدگاه وهابی (مذهب رسمی آل سعود) پیروی می‌کنند.

گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش نیز با جدایی «ابوبکر البغدادی» از القاعده تأسیس شد. این گروه که امتداد القاعده به شمار می‌رود در طول مدت حضورش در سوریه مود حمایت عربستان و برخی کشورهای عربی دیگر از جمله قطر قرار گرفته بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یاسر ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    این مفتی ها درباری هستند و به سفارش سفیر امریکا در ریاض و برای ضربه به محور مقاومت "دو سال است که فتوای جهاد علیه محور مقاومت سر میدهند. و گروه های تروریستی را مجاهد می خواندند.
  • امیر ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    ای سراسر نجاست.ای پلید تر ین مفتی کافر.ای خسر الدنیا و الآخرۀّ.با این حرفها تطهیر نخواهی شد ای ملعون اهل بیت.
  • ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    این مفتی همیشه حرف مفت میزنه !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس