کد خبر 336921
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

نیروهای اقدام کننده برای پاکسازی تکریت مرکز صلاح الدین عراق از نیروهای داعش که ساعاتی پیش وارد حومه شهر شده بودند، در بخش ها مهم و اصلی مرکز شهر استقرار یافتند.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی در گزارش هایی به رسانه های عراقی در یک ساعت گذشته اطلاع دادند که مراکز مهم اداری و امنیتی تکریت در 170 کیلومتری شمال بغداد، از جمله دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه پلیس، استانداری و مجلس شورای استانی به کنترل نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی درآمده و پرچم های داعش را از فراز این ساختمان های به زیر کشیده اند.

همچنین ˈقادسیه ˈ از محلات داخل تکریت که مخفی گاه جمعی از فرماندهان و سران داعش نیز بوده ، به محاصره کامل درآمده است. در حال حاضر مبادی و دروازه های تکریت در کنترل نیروهای ارتش است و کار پاکسازی کامل شهر ، برای اینکه صدمه کمتری به غیرنظامیان وارد شود، با احتیاط بیشتری در حال انجام است.

عملیات پاکسازی تکریت از بامداد سه شنبه از سه محور جنوبی (العوجه)، محور شرقی(الدیوم) و محور شمال از (پایگاه هوایی اسپایکر) سازماندهی و آغاز شد که با حمایت جنگنده های ارتش عراق همراه بود.

همزمان با نبردها در منطقه تکریت، درگیری های شدیدی نیز از ظهر امروز سه شنبه در شرق سامرا درگرفته که تا ساعت مخابره خبر ادامه داشته است.

این درگیری ها در منطقه ˈجلامˈ در شرق سامرا و جنوب تکریت درجریان است که طی آن دستکم 4 تن از نیروهای داعش کشته و 6 تن نیز زخمی شده و همچنین گفته می شود که 13 تن از نیروهای امنیتی و داوطلبان عراقی نیز در این درگیری ها زخمی شده اند.

در گزارش دیگری نیز اعلام شده که عشایر استان صلاح الدین درشمال بغداد، اعلام کرده اند که در جنگ با تروریسم با حیدرالعبادی نخست وزیر مکلف عراق ، همکاری خواهند کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    آقا اين تكريت چه جوريه؟ يه روز ميزنن كامل آزاد شد. يه روز خبرنگار از اونجا خبر پخش ميكنه كه تقريبا آزاد شد و در حال پاكسازي هستند. امروز ميگيد بخش زيادي آزاد شده. ما توجيه نيستيم يكي توجيه كنه برادر.
  • ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    توجیه شدن شما فقط با خداست برادر !!!!
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    یه صد باری گفتین تکریت ازاد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس