کد خبر 336738
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

استاندار ایلام گفت: غذا و آب آشامیدنی به میزان کافی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمدرضا مروارید در تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در استان ایلام گفت: اسکان اولیه زلزله‌زدگان انجام شده و چادر علاوه بر کسانی که منزلشان تخریب شده به افرادی که از رفتن به خانه‌شان ترس دارند نیز داده شده است.

وی با بیان این که پس از بررسی‌های بنیاد مسکن و شهرسازی کار بازسازی مناطق آغاز خواهد شد، گفت: در حال حاضر برق اغلب مناطق زلزله‌زده وصل شده است. خوشبختانه با همکاری هلال احمر مشکلات غذایی و آب آشامیدنی زلزله زدگان نیز برطرف شده است.

استاندار ایلام با بیان این که در پی این زمین‌لرزه خساراتی نیز به منابع اصلی وارد شده است، گفت: آبرسانی به روستاها با تانکر انجام شده و البته جریان آب نیز وصل شده است.

مروارید ادامه داد: در حال حاضر سه فروند بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده فعال است و از امروز دو فروند بالگرد نیروی انتطامی نیز برای این کار اختصاص می یابد که با این شرایط دیگر مشکلی در سرعت امدادرسانی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به بازدیدش از مناطق زلزله‌زده روستایی، خاطرنشان کرد: در این مناطق اغلب واحدهایی که با حمایت بنیاد مسکن نوسازی و بازسازی شده بود سالم و سلامت بودند و عمده خسارات به خانه های متفرقه و بازسازی نشده وارد شد که از من در تمام هموطنان درخواست می کنم نهایت همکاری را با بنیاد مسکن داشته باشند.

استاندار ایلام که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری صحبت می کرد، از وارد شدن خسارت زیاد به مسکن مهر آبدانان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به چهار طبقه بودن این ساختمان امکان سکونت در اغلب آن‌ها وجود نخواهد داشت.

مروارید از دستور رییس‌جمهور و معاون اول وی برای آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: رییس‌جمهور بر ضرورت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی نیز تاکید کردند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس