کد خبر 336642
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴

«شاهد عینی» برنامه‌ای گفتگو محور درباره حوادث مختلف انقلاب و دوران پس از انقلاب است که به گفتگو با شاهدان عینی این حوادث می‌پردازد.

به گزارش مشرق، دومین قسمت از «شاهد عینی» سه شنبه از شبکه افق سیما روی آنتن می‌رود.

در این برنامه، کبری سیلسپور در گفتگو با وحید یامین‌پور، کار‌شناس مجری برنامه به بیان خاطراتی جالب از زندگی با شهید علی اندرزگو و ناگفته‌هایی از دوران مبارزاتی این شهید بزرگوار می‌پردازد.

برخی از مبارزین انقلاب اسلامی برای رژیم پهلوی به معمایی پیچیده تبدیل شده بودند. در این میان شهید سیدعلی اندرزگو پس از میان برداشتن حسنعلی منصور به کابوسی برای ساواک مبدل شده بود. همسر شهید اندرزگو در تمامی سال‌های مبارزه وی را همراهی کرد و «شاهد عینی» ماجراهایی تاثیرگذار و شنیدنی بود که بینندگان در این برنامه آن را خواهند دید.

شهید سیدعلی اندرزگو در رمضان سال 1318 شمسی، در تهران متولد شد و علوم حوزوی را فرا گرفت. وی در پی آشنایی با شهید نواب صفوی با تشکیلات فدائیان اسلام و راه مبارزاتی آن‌ها آشنا شد که در تعیین مشی مبارزاتی شهید اندرزگو نقش‌ بسیاری داشت.

شهید اندرزگو فعالیت‏های مبارزاتی خود علیه رژیم را از‌‌ همان نوجوانی آغاز کرد. با دستگیری همه‏ی همراهانش که در حذف منصور نقش داشتند، شهید اندرزگو زندگی مخفی خود را آغاز کرد و ساواک 15 سال سایه‌وار دنبال او می‌گشت.

شهید اندرزگو، سرانجام پس از سال‌ها مبارزه با رژیم پهلوی، در 2 شهریورماه سال 1357 در کمین نیروهای ساواک به شهادت رسید.«شاهد عینی» سه شنبه‌ها از شبکه افق پخش می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس