کد خبر 336636
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳

وزیر خارجه لبنان در سفر رسمی خود صبح امروز (دوشنبه) وارد عراق شد.

به گزارش مشرق،  به نقل از شبکه‌ خبری سومریه نیوز، "جبران باسیل"، وزیر خارجه‌ لبنان در سفر رسمی خود به عراق با مسئولان این کشور در خصوص روابط دو جانبه میان طرفین و اوضاع امنیتی و سیاسی کشور بحث و گفت‌و‌گو کرد.

در راستا حسین شهرستانی در کنفرانس خبری مشترک با جبران باسیل اعلام کرد که باید حمایت و پشتیبانی بین‌المللی از عراق در مقابله با تروریسم صورت بگیرد و در اتحادیه عرب و شورای امنیت و در نشست‌های آتی مجمع عمومی سازمان ملل بر مقابله‌ با تروریست‌ها تأکید شود و ما همچنین بتوانیم حمایت‌های بین‌المللی را در راستای پیشتیبانی از آوارگان جلب کنیم.

وی خطاب به اقلیت‌های عراقی گفت: ما از شما می‌خواهیم که عراق را رها نکنید. عراق بدون شما ناقص می‌شود. شما از اقشار اساسی عراق هستید. باید ما در کنار هم بایستیم و مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی را آزاد کنیم.

سرپرست وزارت خارجه عراق خاطرنشان کرد: توافق میان لبنان و عراق برای مقابله با تروریسم وجود دارد.

در همین حال جبران باسیل اظهار داشت: اوضاع عراق و لبنان شبیه به هم است و این دو کشور با یک خطر مواجه هستند که همان تروریسم است.

وی عنوان داشت: تلاش‌هایی برای اینکه اوضاع لبنان شبیه به عراق شود صورت گرفته است. ما با خطرهای واحدی روبرو هستیم. در عراق و لبنان اقلیت‌های مختلفی زندگی می‌کنند. ما امیدوار هستیم در آینده شاهد تشکیل دولت ملی فراگیر در عراق باشیم. نباید همانند آنچه در لبنان رخ می‌دهد زمان در عراق از دست داده شود.

این مقام لبنانی از اقلیت‌های عراقی خواست تا در کشور خود بمانند و از آن حفاظت کنند. وظیفه دولت جدید عراق این است که حمایت امنیتی از اقلیت‌ها به‌ عمل آورد و هرگونه مهاجرت از عراق اقدامی غیرقابل قبول است.

پیشتر یک منبع آگاه اعلام کرد که جبران باسیل، وزیر امور خارجه‌ لبنان و کارل بیلدت، وزیر خارجه‌ سوئد به‌ منظور گفت‌و‌گو در خصوص روابط خود با عراق و تحولات امنیتی منطقه به عراق سفر خواهند کرد.

پیشتر نیز برخی کشورهای اروپایی و عربی، حمایت خود را از عراق که با خطر گروه تروریستی داعش روبه‌رو شده اعلام کردند که در رأس آن‌ها آلمان وزیر خارجه خود را به عراق فرستاد و برای کمک به آوارگان عراق مبلغی حدود 24 میلیون یورو به این کشور کمک کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس