اسکای نیوز با انتشار اخباری مدعی شد که آسانژ 43 ساله در نتیجه سپری کردن دو سال در محل سفارت اکوادور در لندن ، به مشکلات مزمن قلبی و ریوی دچار شده است .رسانه های خبری پیش بینی می کنند پلیس انگلیس وی را به محض خروج از محل سفارت اکوادور در لندن قطع نظر از شرایط پزشکی بازداشت کند .

بنیان‌گذار سایت افشاگر به گزارش گروه بین الملل مشرق، صبح دیروز شبکه تلویزیونی اسکای نیوز انگلیس اعلام کرد که "جولیان آسانژ" بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکیلیکس احتمالا موضوع ترک سفارت اکوادور در لندن و تسلیم خود را به پلیس بررسی می کند.

خبرگزاری ایتارتاس از لندن گزارش داد: انتظار می رود آسانژ اواخر وقت امروز دوشنبه با شرکت در یک کنفرانس خبری، جزییات برنامه خود را در این زمینه تشریح کن . گفته می شود بنیانگذار ویکیلیکس به درمانهای پزشکی به علت ابتلا به بیماری ریوی و عارضه قلبی نیاز دارد .


اسکای نیوز هم، با انتشار اخباری مدعی شد که آسانژ 43 ساله در نتیجه سپری کردن دو سال در محل سفارت اکوادور در لندن ، به مشکلات مزمن قلبی و ریوی دچار شده است .رسانه های خبری پیش بینی می کنند پلیس انگلیس وی را به محض خروج از محل سفارت اکوادور در لندن قطع نظر از شرایط پزشکی بازداشت کند .
 
اما این اخبار در حالی منتشر شد که خبرگزاری فرانسه از لندن خبر داد: آسانژ امروز دوشنبه با شرکت در کنفرانسی خبری با تایید این خبر که به زودی سفارت اکوادور را در لندن ترک می کند افزود: «‌ من به زودی محل سفارت اکوادور را در انگلیس ترک می کنم ولی نه به آن دلایلی که در رسانه های وابسته به غول رسانه ای روپرت مرداک به آنها استناد شده است . »

سی ان ان همچنین در گزارشی دیگر از حضور وزیر خارجه اکوادور در سفارت این کشور در لندن به همراه  جولیان آسانژ در این کنفرانس خبر داد.

جوليان آسانژ احتمالا خود را به پليس انگليس تسليم مي کند/

در ادامه این گزارش آمده است که کنفرانس خبری مشترک میان "آسانژ" و "ریکارد و پاتینو" وزیر خارجه اکوادور در سفارت این کشور، وزیر خارجه اکوادور از خودداری دستگاه قضایی سوئد برای همکاری با دولت اکوادور برای حل قضیه اتهامات علیه آسانژ و اصرار بر استرداد او از طرف انگلیس به سوئد، ابراز تاسف کرد.

 وزیر امور خارجه اکوادور همچنین تاکید کرد لندن تمایلی برای یافتن راه‌ حل این مسئله ندارد. وزیر خارجه اکوادور دو سالی را که آسانژ در سفارت اکوادور پناهنده شده است، دو سال هدر رفته برای همه توصیف کرد.


ریکاردو پاتینو همچنین افزود ما از جامعه بین المللی به ویژه خبرنگاران می خواهیم تا برای تضمین آزادی و حقوق بشر برای جولیان آسانژ تلاش کنند. ما همچنین آسانژ را به عنوان پناهنده سیاسی در نظر داریم و حمایت خود را از او ادامه می دهیم و همچنان حاضریم با دولتهای انگلیس و سوئد برای حل این بحران که به طور جدی حقوق اساسی آسانژ را نقض می کند، همکاری کنیم.

آسانژ اضافه کرد که ما می خواهیم در اروپا شرایطی تشکلیل شود که آزادی حرکت فرد محدود نشود. و بتواند پیش خانواده اش باشد و کشوری خارجی که در اینجا؛ آمریکا هست آن فرد ونهاد تحت اداره را تهدید کند. اروپا باید جایی باشد که در آن به حکومت قانون احترام گذاشته شود و حقوق اساسی افراد محترم شمرده شود.

جوليان آسانژ احتمالا خود را به پليس انگليس تسليم مي کند/

وی افزود متاسفانه دیگر در اروپا به اصول و ارزشهای مورد پذیرش جهانیان احترام گذاشته نمی شود. البته اوضاع در حال تغییر است. با وجود فشارهای قابل توجه در سطح دیپلماتیک و در سطح رسانه ها، اکوادور به من پناهندگی داده است گرچه آن طور که باید نتوانسته ام از حق پناهندگی خود استفاده کنم.

ناراحتی آسانژ از اینجا شروع شد که چرا پارلمان انگلیس و جامعه حقوقی انگلیس نقض حقوق من و بسیاری دیگر از انگلیسیها را شاهدند اما کاری نمی کنند در حالیکه می بینند آنها بدون هیچ اتهامی به کشورهای دیگر استرداد می شوند. من از دولت اکوادور و حمایت بسیاری از کشورهای آمریکایی لاتین برای دفاع از حقوقم قدردانی می کنم.

آسانژ همچنین گفت آمریکا تحقیقاتی را علیه او انجام داده است اما هنوز رسما متهم نشده است.


آسانژ چهل و سه ساله از ژوئن سال دو هزار و دوازده تاکنون در سفارت اکوادور در لندن است و از این کشور پناهندگی سیاسی گرفته تا برای مواجهه با اتهام آزار جنسی دو زن به سوئد مسترد نشود. یکی از منابع نزدیک به آسانژ اعلام کرد او به ناراحتی قلبی و فشار خون بالا و بیماری مزمن ریوی مبتلاست اما نمی‌ تواند برای درمان به بیمارستان برود. تحلیلگران می گویند آمریکا قصد دارد آسانژ را برای افشای اسناد محرمانه مربوط به ارتش و دولت این کشور محاکمه کند.

وی پس از صدور حکم دادگاهی در انگلیس مبنی بر لزوم استرداد وی به سوئد برای رسیدگی به اتهام سوء‌استفاده جنسی به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد . آسانژ اتهامات سوئد را بهانه ای برای انتقال وی به آمریکا می داند . آسانژ در آمریکا به اتهام افشای اسناد دیپلماتیک و نظامی در سال 2010 تحت پیگرد قرار دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    همشون دروغ میگن
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    باز هم امید ما نا امید شدپ بدختی جهان سوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس