کد خبر 364648
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

دولت اکوادور از طریق بیانیه‌ای اعلام کرد که پناهندگی «جولیان آسانژ» مؤسس سایت «ویکی لیکس» در این کشور همچنان معتبر است.

به گزارش مشرق، «آندس» نوشت: دولت اکوادور روز گذشته طی بیانیه‌ای تصویب اعطای پناهندگی به «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت جنجالی «ویکی لیکس» را تایید کرد.

بیانیه مذکور پس از تصمیم دادگاه تجدید نظر سوئد مبنی بر حفظ حکم بازداشت وی به علت اتهام به آزار و اذیت جنسی علیه 2 زن این کشور اعلام شد.

وزارت امور خارجه اکوادور طی این بیانیه خاطرنشان کرد که اکوادور طبق سابقه طولانی خود در دفاع از حقوق بشر و به طور ویژه دفاع از قربانیان مسائل سیاسی، تعهد خود را نسبت به محافظت از آزادی و زندگی «آسانژ» اجرا خواهد کرد.

اکوادور طی بیانیه مذکور در مقابل جامعه بین‌الملل، بر اعتبار پناهندگی اعطا شده به «جولیان آسانژ» در سفارت این کشور آمریکای جنوبی در «لندن» پایتخت انگلیس تاکید کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه اکوادور آمده است: امیدواریم به زودی کانال‌های مذاکره سیاسی با مقامات بلندپایه سوئد باز شوند، زیرا این امر باعث می‌شود به شیوه‌ای سازنده و اساسی در مورد موضوع «آسانژ» به راه‌حل برسیم.

«جولیان آسانژ» در سال 2012 به علت ترس از استرداد وی به سوئد، به سفارت اکوادور در «لندن» پناهنده شد؛ سوئد پیشتر وی را به اتهام آزار جنسی تحت پیگرد قانونی قرار داده بود.

علاوه بر این، سوئد قصد داشت وی را به علت رواج اقدامات جاسوسی به ایالات متحده آمریکا تحویل دهد.

«آسانژ» تمامی این اتهامات را رد کرده و اطمینان می‌دهد که صدور فرمان دستگیری او از سوئد تنها یک نقشه فریبنده برای تحویل دادن او به آمریکا است.

در سال 2010 اسناد محرمانه‌ای پیرامون خشونت‌ها و بی‌نظمی‌های مرتکب شده توسط آمریکا در جنگ‌های افغانستان و عراق به وسیله «آسانژ» در سایت جنجالی «ویکی‌ لیکس» منتشر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس