کد خبر 336482
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

گروه تروریستی تکفیری «داعش» تهدید کرده است، 20 هزار نفر از اهالی شیعی منطقه «آمرلی» واقع در شمال استان صلاح الدین را که در برابر حملات این گروه تکفیری تاکنون مقاومت کرده‌اند، قتل‌عام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، از زمان سقوط شهر «موصل» به دست گروه تکفیری «داعش» در دهم ژوئن گذشته تاکنون منطقه «آمرلی»، در شمال استان صلاح الدین از جمله مناطقی است که اهالی آن با وجود زندگی در شرایط بسیار سخت و نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم و کافی از آنها، در برابر حملات این گروه تکفیری مقاومت کرده‌اند.

20 هزار نفر از ساکنان آمرلی در معرض خطر قتل عام

جمعیت منطقه آمرلی در حدود 20 هزار نفر برآورد شده‌اند که همه آنها «ترکمن» و شیعی هستند و امروز آنها در معرض خطر قتل عام و کشتارهای جمعی به دست گروه تکفیری داعش قرار دارند که این منطقه را محاصره کرده‌اند.

«حیدر البیاتی»، یکی از ساکنان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد که منطقه‌ آمرلی از همه طرف در محاصره گروه‌های جنایتکار وابسته به داعش است و آنها تنها 500 متر با این منطقه فاصله دارند و اهالی از این بیم دارند که با پیشروی آنها به سمت منطقه و ورود به آن، دست به جنایات گسترده قتل عام علیه اهالی بزنند.

البیاتی ادامه داد:‌ اهالی آمرلی هم اکنون با کمترین امکانات درحال مقاومت در برابر حملات گروه‌های تکفیری وابسته به داعش هستند، بدون اینکه تاکنون حمایتی از آنها از سوی دولت مرکزی یا حکومت کردستان صورت گیرد و به همین دلیل هر روز وضعیت معیشتی اسفبار تشدید می‌شود.

 

از سوی دیگر، «محمد سلام»، یکی از کارمندان سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد که اهالی آمرلی میان مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند و از همه طرف در محاصره و در وضعیت اسفباری قرار دارند، به گونه‌ای که حدود 20 هزار مسلمان شیعی از مرد و زن و کودک و سالمند 60 روز است که با کمترین امکانات در برابر حملات گروه تکفیری داعش مقاومت کرده‌اند و هم اکنون تهدید به قتل عام و به اسارت شده‌اند.

سلام افزود: آنچه وطیفه ماست، این است که وضعیت حاکم بر آمرلی را به اطلاع برسانیم و تاکید کنیم که اهالی این منطقه هم اکنون بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند و طی تماس‌هایی که ما با آنها داشتیم، اهالی از ما خواستند تا وضعیت حاکم بر آنها به گوش مسئولان امر برسانیم و از مسئولان بخواهیم برای نجات آنها هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

 

دلایل مذهبی و قومی در پس حمله به آمرلی

به اعتقاد «محمد البیاتی»، نماینده ترکمن سابق پارلمان عراق و عضو ائتلاف ملی این کشور دلایل قومی و طایفه‌ی در پس حمله گروه تکفیری داعش به آمرلی نهفته است.

البیاتی که با خبرنگار فارس در بغداد گفت‌وگو می‌کرد، در این‌باره گفت: حدود 44 شهرک و روستای عربی و ترکمن در منطقه آمرلی وجود دارد، اما شهر آمرلی به دلیل این ساکنان آن شیعی و از مریدان اهل بیت هستند و همچون شهرها و مناطق دیگر از تکفیری‌های داعشی استقبال نکرد، مورد حمله این گروه تکفیری قرار گرفته است.

 

وی می‌افزاید: آمرلی 67 روز است که در محاصره عناصر تکفیری داعش است و از آب و برق محروم می‌باشد، حتی آب چاه‌ها خشک شده است، با این حال مردم با وجود تشنگی و گرسنگی همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند، دریغ از اینکه در این مدت کمکی به دست آنها برسد.

البیاتی ادامه می‌دهد: هم اکنون هرکس که توان در دست گرفتن سلاح را داشته باشد، حتی نوجوانان 14 و 15 ساله نیز مسلح شده و به مقابله با حملات عناصر تکفیری داعش پرداخته‌اند و حتی برخی از آنها نیز در این راه شهید شده‌اند، چون این شهر بیش از دو ماه است که بدون هیچ کمکی از سوی دولت مرکزی و هرکس که توان کمک به آن را داشته باشد، مقاومت می‌کند و مبارزه و مقاومت همچنان ادامه دارد.

 

وی توضیح داد: آمرلی نیازمند تلاش‌های بین المللی و دولتی، از جمله صلیب سرخ است، چون کمک‌هایی که تاکنون به دست اهالی رسیده کوچکترین نیازهای آنها را نیز برآورده نمی‌کند و این درحالی است که مردم امکان خروج از شهر را نیز ندارند، بیماران و مجروحان هم اکنون با کمترین و ساده‌ترین امکانات درمان می‌شوند و بیمارستان‌ها به دلیل نبود دارو و تجهیزات پزشکی تعطیل شده‌اند.

البیاتی تاکید کرد که علاوه بر دولت مرکزی از سوی حکومت کردستان نیز تاکنون هیچ کمکی به دست ما نرسیده و بالعکس حتی اگر کمکی هم از مناطق دیگر ارسال شده، اربیل مانع از رسیدن آن به آمرلی شده و هم اکنون ما نیز از سازمان‌های بین المللی و دولت مرکزی می‌خواهیم که همچون منطقه سنجار، منطقه آمرلی را نیز تحت پوشش کمک‌های خود قرار دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    تو رو خدا به این شیعیان ایران کمک کنه. پس ارتش و سپاه کجان تا این مزدوران وهابی رو با خاک یکسان کنند؟
  • محمدی از جنوب ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    ایران به این مردم کمک کند همانگونه که امریکا به کردها کمک کرد یا ترکیه در سوریه به نفع هوادران خود مداخله کرد ایران نیز برای نجات دوست داران اهل بیت مداخله کند - زن و بچه های معصوم شیعه قتل عام یا بدبخت خواهند شد از رهبر غیور ایران درخواست می کنم فرمان حمله به این نامردها و کمک مردم صادر نمایند
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    قابل توجه مسئولان اگر کاری بتوانید انجام دهید وانجام ندهید مسئولید(اعزام نیرو / پشتیبانی هوایی/ ارسال سلاح وموادغذایی /ارسال لوازم ضروری زندگی به هر طریقی ...
  • اهوازی ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    باید خون گریه کنیم.
  • حسین ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    پیامبر اسلام فرمودند هر کس ندای یاری مسلمانی را بشنود وبه داد او نرسد مسلمان نیست ولی مسیحیان بهتر از ما این حرف را شنیده اند چرا که با تمام توان از مسیحیان اربیل حمایت میکنند پس شیعیان جهان کجایند ایران کی میخواهد وارد عمل بشود الحمدلله توانش راهم دارد
  • رضا ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    یا حمید وبه حق محمد یا عالی به حق علی یا فاطرو به حق فاطمه یا محسن وبه حق الحسن یا قدیم الاحسان به حق الحسین. قسمت میدیم به دستان بریده ابالفضل العباس وبه خون شهدا شر این خونخواران وشیطان صفتان رو از سر این مظلومین رفع کنی یا الله یا الله یاالله
  • امیر ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    سپاه جان یه کاری بکن.. هر کاری که از دستت بر میاد انجام بده
  • عباس ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    ایران باید بشون کمک کنه.کاش میتونستم به کمکشون برم
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    مقتدا صدری ها با این همه ادعا چکار می کنند؟
  • اکبر ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    خدایا به حق امام زمان به دادشان برس. وکمکشون کن. و رو سفیدمون کن.
  • یاسر ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    سر نماز هم باید گریه کنیم از این سکوت رسانه ای؟ کی وقتشه وارد شیم؟ دیگه کی باید به کمک برادرامون بشتابیم؟ به خدا مسئولیم . از بزرگمون تا کوچیکمون اون دنیا سخت عقوبت خواهیم شد.
  • الهام ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    هر خون مظلومي كه بر روي زمين ريخته مي شه و يا هر اشكي كه از چشمان مظلومين (زن و بچه و كرد و عرب و عجم و شيعه و سني و ايزدي )جاري مي شه تنها مسببينش داعش نيست بلكه سياستمداران و دولتمردان عراق هم توي اين جنايات سهيم هستند آنقدر قدرت طلب و قدرت دوست هستند كه باز توي اين شرايط بحراني به جاي اينكه دست به دست هم بدهند و اين دشمن اسراييلي رو از وطن بيرون كنند دنيال شرط و شروط و رسيدن به منافع قومي و مذهبيشون هستند واقعا براشون متاسفم كه نمي تونند با هم كنار بيان همين مي شه كه داعش و النصره و ترور و تروريست بر انها تسلط پيدا مي كنه!!
  • محمد22 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    پس اين پهپاد ها و رو براي كي ميخوايم نگه داريم خوب تعداد زيادي ربات زميني جنگجو بفرستيم كمك مردم مظلوم اونجا
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    فیلم آمریکایی زیاد میبینی ها
  • امیر شیری ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    فیلم ایرانی زیاد میبینه حداقل پهباد رو که راست میگه دولت عراق هم به راحتی مجوز میده
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    دمشان گرم که فرار نکردن وبا دلاوری میجنگن در ضمن این دلاوران مثل داعشیها که برای پول نمیجنگند برای خدا می جنگند پس خدا هم از آنها در برابر دشمنان حمایت می کند ودر ضمن این دولت عراق هم باید به انها اسلحه برساند یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس