کد خبر 33618
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۷

نمي دانم چه شد که چنين تصميمي گرفتيم. وقتي اين مکان پيشنهاد داده شد کسي نتوانست «نه» بگويد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، هنگامي که داماد به عروسش پيشنهاد که اگر موافق است پيوندشان به جاي تالار و باشگاه و ... در جوار مزار شهداي گمنام باشد عروس نيز بر خلاف ديگر هم سن و سالانش که تمام زرق و برق دنيا را براي يک شب عروسي شان خواستارند، سرش را پايين انداخت و گفت، من هم موافقم که سبزي پيوندمان با سرخي خون شهدا همراه شود و سفره عقدم، چفيه اي باشد به ياد وفاداري به عهدمان با شهدا...
همه چيز به سرعت مهيا شد تا عرشيان نيز ميهمان اين پيوند آسماني باشند. عروس و داماد در کنار مزار گمنام شهيدان اين وطن به انتظارند تا نکاحشان را در اين مکان قدسي جشن بگيرند. خطبه عقد را که مي خوانند، گويي ملائکه نيز در آنجا حاضرند و به تحسينشان مرحبا مي گويند. دست هاي حلقه شده اين زوج بر ضريح آن شهداي گمنام، مبارکي اين ازدواج را تا عرش الهي پيوند مي زند و مسيري نوراني بر گام هاي پر ايمان اين جوانان مي گشايد.

ازدواج با معياري مقدس
ازدواج در اسلام از برترين عبادت ها به شمار آمده و از سوي بزرگان دين در احاديث به آن سفارش بسيار شده است، اما در ميانه انجام اين فريضه مهم و مقدس، متأسفانه بسياري از خانواده ها، از ارزش هاي اسلامي فاصله گرفته و معيارهاي مادي و پرزرق و برق را ترجيح داده اند و چه بسا حتي در اين مسير، ره به بيراهه برده اند. پيوندي که مي تواند براي هر زوجي سراسر خير و برکت باشد در نتيجه اين نگاه مادي و غير ديني، ديگر نمي توان بويي از خدايي بودن را در آن استشمام کرد. تمام جلوه اين ازدواج ها با حظي از دنيا پيوند خورده است و هر زوجي براي آنکه خود را در ميدان چشم و هم چشمي ها پيروز نمايد، دست به ابتکار و طرحي نو مي زنند. عده اي تصميم مي گيرند تا خطبه عقدشان را در بلندترين مکان و بر فراز برج ها بخوانند و يا آن سوتر در اعماق دريا و زمين اين مراسم را بر پا نمايند.
اما در اين ميان هستند زوج هايي که هنوز مي توان رنگ خدا را در پيوندشان به نظاره نشست. جواناني که در ميدان رقابت هاي مادي، تصميم گرفتند در مکاني پيوند عشق شان را بنا کنند که منزل و مأواي بهترين بندگان صالح خدا است، که دل به دعوت برترين عشق عالم داده اند.

در 17 مهر ماه 1389، «محسن نوروزپور» و «زهرا عبداللهي» از بسيجيان شهرستان رودسر استان گيلان در فضايي ساده و صميمي مراسم جشن ازدواجشان را در مزار شهداي گمنام برگزار کردند. اين داماد بسيجي درخصوص چنين تصميم آسماني مي گويد: در ماه رمضان امسال به همراه عده اي از دوستان تصميم گرفتيم که به گلزار شهداي گمنام برويم و لحظه هاي پاک روزه داري را در آن فضاي نوراني افطار نماييم و از سويي در اجراي مراسم آن ماه مقدس با حال و هواي آنجا شرکت داشته باشيم. به واسطه حضور در اين مکان، پس از ماه مبارک رمضان هر يک از دوستاني که در اجراي آن برنامه ها کمکي کرده بودند، مورد عنايت شهدا قرار گرفتند و حاجتي براي شان استجابت شد، اما سهم من از آن لطف و عنايت، برگزاري مراسم ازدواجم در کنار مزار آن شهداي گمنام بود.
نمي دانم چه شد که چنين تصميمي گرفتيم. وقتي اين مکان پيشنهاد داده شد کسي نتوانست «نه» بگويد.
در اين ميان، اصلاً انتظار نداشتم که همسرم نيز هم نظر با بنده باشد و اين مکان را براي آن لحظه ماندگار قبول نمايد. اما وقتي که با وي اين مسئله را مطرح کردم، او نيز مشتاقانه پذيرفت و گفت: گويي نيرويي در وجودم نمي گذارد که اين دعوت را لبيک نگويم.
شايد اگر برنامه ازدواج ما مانند ديگر زوج ها با همان زرق و برق هاي خاص دنيايي همراه بود، به يقين اين چنين جشن ساده اي به خوبي برگزار نمي شد. به نظر اين حقير، اين يک دعوت بود. ما لايق اين نبوديم که شهدا به مجلس ما بيايند، با عنايت شان، ميهمان شهدا شديم. اغراق نيست اگر بگويم که با ميهمان نوازي شهدا، بهترين پيوند ازدواج در اين دوران رقم خورد و شايد تأکيد آسماني بودن اين پيوند، حلقه هاي اشکي بود که در چشمان ميهمانان مي شد نظاره کرد و اين نوع برگزاري مراسم ازدواج در حقيقت لبيکي بود به وفاداري بر ارزش ها و آرمان هاي اين انقلاب که تا آخرين نفس، شهدا را نظاره گر بر اعمالمان مي دانيم و به پاس خون شان از ميراث ماندگارشان محافظت مي کنيم.
وقتي خبر اين حرکت فرهنگي و مقدس و پاک به فرمانده محترم کل سپاه رسيد، سردار سرلشکر جعفري با اعزام نمايندگان خود به منزل اين زوج بسيجي از اين عمل سراسر معنوي آنها با اهداي هدايايي تقدير کردند.

متن پيام تبريک و تقدير سردار جعفري حسن ختام اين گزارش است؛
برادر بسيجي
سلام عليکم
برگزاري مراسم تان در دهه کرامت، خجسته ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا (ع) و کريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س) و در کنار گلزار شهدا نويدبخش زندگي سراسر ايمان و مهر و نيز تولد نسل آينده انقلاب اسلامي است. مبارک تان باد اين سنت نبوي و پيوند آسماني، آفرين و افتخار بر شما زوج جوان که زندگي سبزتان را به سرخي خون شهدا پيوند زديد و عهدي جاودانه بستيد تا قدم گذاريد به راه شهيدان و عزم خود را جزم کرديد تا پيام رسان پيام شهدا به نسل هاي جديد باشيد.
اين جانب ضمن ارج نهادن به حرکت مقدس و خداپسندانه بر خود فرض مي دانم از روحيه انقلابي و اين اقدام شايسته شما زوج جوان صميمانه قدرداني نمايم. اميد است مرضي رضاي خداوند حکيم و بصير قرار گيرد. ان شاء الله از آستان مقدس ربوبي براي جوانان عزيز اين کشور اسلامي و به ويژه شما عزيزان سلامت و سعادت روز افزون مسئلت نموده و توفيق روز افزون و پيروي از راه شهيدان را در سايه عنايات حضرت ولي عصر (عج) و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي آرزومندم و خداوند بزرگ را بر داشتن چنين جوانان بسيجي شکرگزارم.


گزارش از مهديه شادمانى

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس