رئیس بنیاد سعدی اعلام کرد امسال موفق شدیم تعداد دانشجویان این دوره را به دو برابر افزایش دهیم. آشنایی دیگر ملت‌ها با زبان فارسی موجب نزدیک‌تر شدن آنان به ملت ما می‌شود.

به گزارش مشرق، نشست استادان و دانشجویان خارجی زبان فارسی، که از 35 کشور جهان در دوره دانش‌افزایی شرکت کرده‌اند، پنجشنبه شب با حضور  رئیس بنیاد سعدی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از استادان کشور برگزار شد.

در این نشست که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میزبان بود، غلامعلی حداد عادل اظهار کرد: امسال موفق شدیم تعداد دانشجویان این دوره را به دو برابر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد سعدی این دوره را برگزار کرده است، افزود: این دوره‌ها تاکنون به کوشش سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی برگزار می‌شد اما از سال گذشته بنیاد سعدی این مسئولیت را بر عهده گرفت، که اکنون با سرپرستی بنیاد سعدی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تاریخ کهن ایران گفت: آشنایی دیگر ملت‌ها با زبان فارسی موجب نزدیک‌تر شدن آنان به ملت ما می‌شود.

حداد عادل افزود: امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به صلح و آرامش نیاز دارد و این نیاز از نیاز به علم و فناوری، ثروت و اقتصاد بیشتر است.

رئیس بنیاد سعدی با اشاره به جنایات اخیر اسرائیل در غزه گفت: حیوانات که عقل و شعور ندارند، کمتر از بشر، همنوع خود را می‌کشند.

در ادامه این نشست ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه زبان‌ها فرهنگ ملت‌ها را منتقل می‌کند، گفت: باید از ظرفیت‌های زبان فارسی برای اشاعه فرهنگ ایران استفاده کرد.

بنابراین گزارش، همچنین در این نشست چهار تن از استادان خارجی زبان فارسی از کشورهایی همچون مصر و هند سخنرانی کرده و چندقطعه شعر خواندند.

دوره‌ دانش‌افزایی استادان و دانشجویان خارجی زبان فارسی با شرکت 204 استاد و دانشجوی زبان فارسی از سراسر دنیا از یازدهم مرداد در حال برگزاری است که از این تعداد، 131 نفر زن و 73 نفر  مرد هستند. این افراد پس از شروع دوره طی یک آزمون یک‌نواخت تعیین سطح شدند و براساس

نمره کسب کرده، در سه گروه مبتدی، متوسط و پیشرفته قرار گرفتند و در این مدت شنبه تا چهارشنبه هر هفته صبح تا ظهر در کلاس‌های درسی جهت افزایش تسلط بر مهارت‌های چهارگانه «خواندن، نوشتن، صبحت کردن و درک مطلب» شرکت می‌کنند و بعد از ظهرها نیز کلاس‌های تفریحی و بازدید از نقاط دیدیی شهر قزوین دارند. همچنین در روزهای پنچ شنبه به تهران سفر کرده و از برنامه هایی همچون خرید کتاب از خیابان انقلاب و بازدید از موزه فرش را داشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس