کد خبر 335850
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

مسوول اداره منابع طبیعی آبدانان گفت: محیط بان این اداره در حمله یک قلاده خرس به شدت مجروح شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، «یعقوب عزیزی» مسوول اداره منابع طبیعی آبدانان، اظهار کرد: دو نفر از محیط بانان این اداره هنگام گشت زنی در منطقه جنگلی «نوکول کناره» در محدوده منطقه قرق شده «دینار کوه» مورد حمله یک قلاده خرس وحشی قرار گرفتند.

وی افزود: تلاش محیط بانان برای نجات از چنگال این خرس نیم ساعت به طول انجامید که در پایان با وجود جراحت های یکی از آنان موفق به فرار شدند.

مسوول منابع طبیعی آبدانان بیان کرد: محیط بانان در این حادثه صدمه ای به خرس وارد نکردند و این حیوان وحشی از محل متواری شد.

به گفته عزیزی، محیط بان مجروح به مراکز درمانی شهرستان آبدانان منتقل شده است.

وی اضافه کرد: هشت هزار هکتار از عرصه 70 هزار هکتاری جنگل های دینارکوه آبدانان از سال 86 تاکنون تحت قرق اداره منابع طبیعی قرار دارد.

مسوول منابع طبیعی آبدانان افزود: 10 نفر از محیط بانان این اداره اکنون به طور شبانه روز از منطقه قرق شده دینارکوه مراقبت می کنند.

یعقوبی ادامه داد: منطقه عمومی دینارکوه به دلیل قرق هفت ساله و نبود دام و احشام، پوشش مناسب گیاهی و مراقبت های محیط بانان این اداره به یک محیط امن و مناسب برای رشد و نمو انواع حیوانات وحشی از قبیل پلنگ، خرس، گرگ و انواع گربه سانان تبدیل شده است.

وی از مسوولان استان و سازمان حفاظت محیط زیست خواست اعتبار مورد نیاز برای تبدیل منطقه قرق دینارکوه به زیستگاه حیات وحش را تامین کنند.

شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 161 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای بیش از هشت زیستگاه مهم حیات وحش در کوه های مرتفع دینارکوه، کبیرکوه، کاس ماس و شیرهله است و گستره عرصه های جنگلی و مرتعی این منطقه به 152 هزار هکتار می رسد.

هفته گذشته نیز وجود آثاری از زندگی پلنگ ایرانی در این شهرستان از سوی مسوولان اداره منابع طبیعی مورد تایید قرار گرفت.

استان ایلام یکی از زیستگاه های متنوع حیاط وحش بوده که تاکنون 194 گونه پرنده، 34 پستاندار، 34 خزنده و 39 گونه ماهی در آن شناسایی شده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرنگ ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مثله اینکه همه افتادن به جونه هم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس