کد خبر 335616
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

امام جمعه مشهد گفت: ایران اسلامی امروز پرچمدار خط مقاومت و جریان ایستادگی در برابر قدرت‌هاست و بدون شک این خط شکست‌ناپذیر است و هیچ‌گاه تسلیم نخواهد شد.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی قبل در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد،با تبریک فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان غیور به سرزمین اسلامی اظهار کرد:‌ این روزها در تاریخ اسلام مصادف است با یک حادثه آموزنده و بسیار حساس در عرصه زندگانی اجتماعی که آن جریان غزوه  حمراءالاسد است.

وی در تشریح این جنگ افزود: پس از جنگ بدر پیامبر اکرم با تجهیز رزمندگان اسلام آنها را به جنگ با کفار که برای مقابله با اسلام جمع شده بودند، فرستادند و پرچم این مقاومت را نیز به حضرت علی (ع) با وجود زخم‌های زیادی که داشتند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در عرصه مقاومت وارثان غزه همراه‌الاسد هستیم، ادامه داد: ملت ایران امروز میراث‌دار فرهنگ مقاومت و پرچمدار مبارزه با ظلم و ستمگری است.

وی خاطرنشان کرد: به ما می‌گویند همه دنیا جمع شده‌اند و می‌خواهند با نشانه گرفتن غذا و سفره مردم و تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای نظامی شما را نابود کنند اما پاسخ ما به این افراد این است که ما خدا را داریم و خدا هم برای ما کافی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همه دنیا امروز در مقابل ما ایستاده‌اند و در صدد مقابله با ما و خط مقاومت هستند اما باور داشتن به این آیه قرآن که حسب و نعمه الوکیل تز مقاومت و ایستادگی ما در برابر دشمنان و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به حوادث و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ابراز داشت:هفته گذشته رژیم منفور و کودک کش صهیونیستی با ویران کردن یک خانه تمام اعضای یک خانواده را به جز یک کودک به شهادت رساندند اما هنگامی که آن کودک از خانه ویران شده بیرون می‌آمد تنها می‌گفت حسب و نعمه الوکیل  و این نشاندهنده باور داشتن به جریان و خط مقاومت است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم در غزوه همراه‌الاسد پرچم مقاومت را به حضرت علی (ع) سپردند و امروز هم همین پرچم مقاومت به شیعیان علی (ع) و فرزند ایشان قرار دارد.

وی با بیان اینکه چشم و امید همه دنیا به ایران اسلامی ابراز داست: امروز پرچم مقاومت در دستان مقام معظم رهبری فرزند حضرت علی (ع) قرار دارد و بدون شک خط مقاومت شکست‌ناپذیر است چرا که علی (ع) شکست‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه رهبری در دیدار اخیر خود سه اصل را بیان کردند که خط استراتژیک حرکت تمام ملت‌های جهان است، اظهار کرد: ایشان در سخنان خود فرمودند باید از علامت دشمن نترسید و به اصول انقلاب و اسلام باید ایمان داشت. علاوه بر آن باید به قدرت و توانایی خود نیز اطمینان داشت و این‌ها سه اصلی است که نشاندهنده خط استراتژیک مقاومت است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه حوادث غزه این سه اصل مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را اثبات کرد،افزود: امروز اسرائیل به جایی رسیده است که با وجود اینکه مورد حمایت تمامی قدرت‌های جهان است، اما در برابر مردم مظلوم و مقاوم و همچنین رزمندگان غزه مفتضحانه شکست می‌خورد و حتی خود نظامیان اسرائیلی سربازان این رژیم منفور را می‌کشند.

وی تاکید کرد: امروز در میز مذاکره اسرائیل مجبور شده است که باید رفع محاصره غزه را بپذیرد اما اختلاف کنونی بر سر لفظ پذیرش رفع حصر غزه است چرا که اسرائیل تنها پذیرفته که گذرگاه رفح را باز کند اما گروه‌های مقاومت بر رفع حصر کامل غزه تاکید دارند.

امام جمعه مشهد عنوان داشت: امروز اسرائیلی که خودش را یک روز قدرت نظامی می‌دانست با گروه‌های مقاومت که روزی سنگ‌انداز بودند و امروز موشک‌انداز شده‌اند بر سر میز مذاکره می‌نشیند. این ذلت تنها برای اسرائیل نیست بلکه برای آمریکا و غرب که حامی این رژیم کودک‌کش هستند، می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های استراتژیک رهبری برگرفته از آموزه‌های قرآن و آیه حسب‌ و نعمه الوکیل است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس