کد خبر 335608
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حدود ۶۵ هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که نیمی از آنها روحانی ندارند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد سالک در گرگان اظهار داشت: بودجه فرهنگی امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۷ هزار میلیارد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بودجه مسائل فرهنگی باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در این راستا پیشنهادی به کمیسیون بودجه ارائه شده که یکشنبه این هفته نخستین جلسه مشترک بین دو کمیسیون با حضور مسئولان فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله بدحجابی در جامعه تصریح کرد: آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور با ۴۰ محور مطرح است که یکی از مهمترین آن موضوع طلاق است که در گلستان ۳۱۱۳ طلاق به وقوع پیوست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از شورای فرهنگ عمومی گلستان خواست تا نسبت به موضوع طلاق تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

سالک با تأکید بر اینکه برخورد با نقاط آسیب پذیر باید در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: ابتدا باید آسیب‌ها شناسنامه‌دار شده و عوامل آن شناسایی شوند که این مهم نیازمند عزم ملی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ما نیازمند یک جبهه قوی و عظیم با رویکرد فرهنگی و سیاست همپوشانی و هم‌افزایی هستیم تا حاکم کردن دین در جامعه صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نمادی از یک جبهه ملی در گلستان تشکیل شده است، یادآور شد: شکل‌گیری این جبهه با تنوع قومی یک تعهد جدی می‌خواهد.

سالک با تأکید بر اینکه باید با ابزار تکنولوژی، گلوله آتش را در خانه دشمن انداخت، گفت: ابتکار عمل در قطب عالم اسلام توسط مقام معظم رهبری با پشتیبانی مردم موجبات موفقیت‌های زیادی در کشور شده است.

وی با بیان اینکه داعش اسرائیل دوم است، خاطر نشان کرد: گروهک تکفیری داعش برای حفظ منافع آمریکا و اسرائیل به وجود آمده است.

این مقام مسئول احیای مطالبات رهبری، امر به معروف و نهی از منکر، مسجدمحوری و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی جزو چهار سیاست مهم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برشمرد و بیان داشت: در راستای احیای مطالبات مقام معظم رهبری ۱۰ طرح مورد بررسی قرار گرفته که به موضوع مقابله با پیرسالاری و توجه به افزایش جمعیت در دستور کار است که هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از سه طرح در راستای امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار این کمیسیون قرار دارد، یادآور شد: دفاع از آمر و ناهی با قدرت پیگِری می‌شود.

سالک در خصوص طرح مسجد محوری در سطح کشور بیان داشت: حدود ۶۵ هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که نیمی از اینها روحانی ندارند و به دلیل شهرک‌های اقماری باید ۴۰ هزار مسجد ساخته شود.

وی با بیان اینکه مسجد و نماز کلید اصلی جامعه اسلامی است خاطر نشان کرد: یکی از دلایل گسترش فحشا و بی‌بند و باری سست شدن پایه‌های نماز است.

این مقام مسئول تعدد متولیان فرهنگی با سلایق مختلف را یکی از مشکلات جدی در کشور برشمرد و گفت: تعداد متولیان فرهنگی باید ساماندهی شود.

وی نسبت به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور تأکید کرد و بیان داشت: توجه به حوزه‌های علمیه، سبک زندگی اسلامی و پیوست فرهنگی از مسائل مهم در بخش فرهنگ است و رمز موفقیت ملت ایران در طول ۳۶ سال وحدت حول محور ولایت بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب و امر به معروف کمبود قانون وجود ندارد اما خلاء قانونی احساس می‌شود، بیان داشت: وظیفه مجلس قانون‌گذاری است و اجرای قانون باید توسط متولیان پیگیری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ای بابا اینجا هم که " ما رکورد زدیم"
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    یلام بررسی کردید که چه میزان طلبه هم داریم که اکنون به دنبال فرصت تبلیغ هستند . بنده خودم سالهاست که این موضوع را دنبال می کنم
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    و بيش ١٠٠ هزار مسجد داريم بدون مستمع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس