صبح امروز سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در نیروگاه‌های خورشیدی برق منطقه‌ای خراسان حضور یافت و گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی در بازدید از نیروگاه‌های خورشیدی برق منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار داشت: هدف از این بازدید و توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر به این دلیل است که این موضوع به خاطر ارتباط آن با بحث امنیت و دفاع ملی از نگاه مقام معظم رهبری بسیار مهم و ضروری است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: بحران آب و انرژی ارتباط تنگاتنگی با امنیت ملی و دفاع ملی، آسایش و پیشرفت دارد و از مباحث اصلی کشور به شمار می رود.

وی افزود: در دو بخش آب و انرژی، دو پیشنهاد برای رهبری فرستادیم و ایشان هر دو پیشنهاد را برای اجرایی شدن به دولت دستور داده‌اند.

سردار رحیم صفوی گفت: کنترل آب‌های مرزی در بخش آب، و در بخش انرژی استفاده از انرژی‌های خورشیدی از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است.

وی تصریح کرد: با شناختی که از جغرافیای کشور دارم توصیه مان برای آینده کشور در بخش انرژی جز بهره‌گیری از منابع انرژی‌های تجدید پذیر خورشیدی، بادی، گرمایش زمین و امواج دریا نیست و باید به سمت توسعه این منابع در کشور حرکت کنیم.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با مقایسه جغرافیای ایران و کشور آلمان ادامه داد: باتوجه به مزایای جغرافیایی کشورمان ما بیشتر از آلمان از تابش خورشید بهره مند هستیم و در ایران بیش از 280 روز در سال نور خورشید را داریم که این فرصت بزرگی است.

وی گفت: در بخش آب مسئولین مملکت نگرانی هایی دارند که مجبور هستیم به سمت تولید آب شیرین از منابع دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر حرکت کنیم که برای این کار و تولید آب شیرین می بایست انرژی خورشید را به ساحل دریا ببریم.

فرمانده سابق سپاه پاسداران تصریح کرد: دولت‌ها مسئولیت این امر مهم را برعهده دارند و ما باید تا پایان برنامه 5هزار مگاوات تولید انرژی از طریق انرژی های تجدید پذیر داشته باشیم.

وی گفت: ما مردم و سرزمین خوبی داریم، مشکل در مسائل مدیریتی و راهبردی است که با عزم دولت و حمایت مجلس این قبیل مشکلات بر طرف خواهد شد.

سردار رحیم صفوی با اشاره به حضور 25 میلیون زائر بارگاه حضرت رضا(علیه السلام) در مشهد و لزوم بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر در این شهر ادامه داد: در خصوص انرژی های تجدید پذیر باید دو راهبرد میان مدت و بلند مدت را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان با حدود 500هزار کیلومتر مربع وسعت، نیمی از خاک ایران را پوشش می دهند که برای تامین آب و برق و راحتی مردم باید فکر جدی شود.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: انرژی های تجدید پذیر ارتباط مستقیمی با آرامش مردم دارد و با کار بزرگ و اراده بزرگ راحتی را برای مردم به ارمغان خواهیم آورد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس