روز قدس را مردم ایران در تاریخ جهان ثبت کردند و این جشنواره نیز ظرفیت آن را دارد که به زودی در تاریخ جهان ثبت شود.

جشنواره فیلم «مردم فلسطین» در تاریخ جهان ثبت می‌شودبه گزارش مشرق، نصراله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تأثیرگذاری جشنواره فیلم و کنفرانس بین‌المللی «مردم فلسطین» تصریح کرد: روز قدس را مردم ایران در تاریخ جهان ثبت کردند و این جشنواره نیز ظرفیت آن را دارد که به زودی در تاریخ جهان ثبت شود.

پژمانفر با بیان این مطلب، برگزاری جشنواره فیلم و کنفرانس بین‌المللی «مردم فلسطین» را ضروری دانست و گفت: آنچه مسلم است هنرمندان باید از تمام ظرفیت های خود در راستای حمایت از مردم فلسطین استفاده کنند. هنر باید بر اجتماع، کشور و دنیا اثر بگذارد و زمانی که چنین اتفاقی رخ داد می توان گفت از ظرفیت های پنهان هنر به خوبی استفاده شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنر مورد غفلت قرار گرفته و از تمام ظرفیت های آن بهره گرفته نمی شود، افزود: از هنر می توان به عنوان زبان استفاده و با آن تمام واقعیت های جهان را بیان کرد. اتفاقات فلسطین امروزی باید هنرمندانه از تمام رسانه ها پخش شوند.

وی یادآور شد: هنگاهی که مسئولین فرهنگی اقدام به برگزاری جشنواره فیلم و کنفرانس بین المللی «مردم فلسطین» برای نخستین بار می کنند، از ظرفیت هنرمندان کشور مطلع هستند و با برگزاری چنین رویداد فرهنگی سعی در همدلی و حمایت با مردم مورد ظلم قرار گرفته فلسطین دارند.

پژمانفر با اشاره به رسالت رسانه های دیداری و شنیداری تأکید کرد: هنر زمانی رسالت واقعی خود را نشان می دهد که بتواند مردم جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد؛ هنر واقعی هنری است که پشت صحنه ها و واقعیت های پنهانی که مورد غفلت قرار گرفته را به تصویر بکشد.

نماینده مردم کلات و مشهد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: گاهی برخی جریانات مانع پخش واقعیت های یک جامعه و یا کشور می شوند که مسئولان با برداشتن قدم مبارکی همچون برگزاری جشنواره فیلم و کنفرانس بین المللی مردم فلسطین در کشور، از تمام هنرمندان دعوت کرده تا باز هم آغازگر حماسه بزرگی با به نمایش گذاشتن هنر خود باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی مثل همیشه شروع کننده و پایه گذار مسائل فرهنگی است، تصریح کرد: روز قدس توسط مردم ایران در تاریخ جهان ثبت شد و همه ساله مردم در سراسر جهان در چنین روزی خشم و نفرت خود را از رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا نشان می دهند و این جشنواره ظرفیت آن را دارد تا در آینده ای نه چندان دور در تاریخ جهان ثبت شود.

پژمانفر با اشاره به ماهیت این جشنواره که برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با ایجاد هم افزایی موجب ورود تمام ظرفیت های هنری دنیا مانند تئاتر، نقاشی، کاریکاتور و تمام هنرهایی که حرفی برای گفتن دارند، خواهد شد و تمام هنرمندان جهان را در تولید آثار هنری در راستای حمایت از مردم بی پناه غزه و فلسطین سوق در رقابت قرار خواهد داد.

وی در پایان یادآور شد: این اقدام فرهنگی ارزشمند برای نخستین بار جای تقدیر دارد و مجلس با کمال میل از این رویداد فرهنگی استقبال می کند و هرگونه حمایت و کمکی که در جهت اعتلا و رسیدن به کمال این جشنواره لازم باشد، انجام می دهد.

نخستین جشنواره فیلم و کنفرانس بین‌المللی «مردم فلسطین» آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس