کد خبر 334866
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

خیمه غزه تنهای پیروز که به همت دانشجویان دانشگاه های تهران از شنبه اغاز به کار کرده است دیروز روز سوم خود را با برنامه های متنوع سپری کرد.

پارک دانشجو میزبان یاوران «غزه»
به گزارش مشرق، این روزها پارک دانشجو، شاهد تکاپوی عده ای جوان برای برپایی خیمه ای در حمایت از مردم غزه است، خیمه ای تحت عنوان «غزه، تنهای پیروز» که با شعار «قلب مردم ایران برای غزه می تپد»، سعی دارد سهمی هرچند اندک در جریان بین المللی حمایت از مردم غزه داشته باشد.

خیمه غزه تنهای پیروز که به همت دانشجویان دانشگاه های تهران از شنبه اغاز به کار کرده است دیروز روز سوم خود را با برنامه های متنوع سپری کرد.

مهمان روز دوشنبه غرفه غزه تنهای ‍پیروز، سعداله زارعی کارشناس مسایل منطقه و استاد دانشگاه علامه طباطبایی بود. زارعی با حضور در غرفه به بررسی وضعیت غزه ‍پرداخت و به سوالات حاضرین ‍اسخ داد.
 
سعد الله زارعی در میان جمعی از مردم دغدغه مند نسبت به سرنوشت ملت عزه گفت: تسلیم شدن به تجریه این دویست سال ما را به این نتیجه رسانده که داشته ها از دست خواهند رفت ولی مقاومت ما را به دستاوردهایی رسانده گرچه هزینه هایی هم داشته.

فلسطین به ما میگوید باید مقاومت کرد و به سوی آینده حرکت کرد.

{$sepehr_album_16021}

 
حماس و جهاد در کرانه باختری محبوبیت دارند،این منطقه در حال انفجار است

اهمیت کرانه باختری در این منطقه چیست  چرا ما بر آن تاکید داریم؟ (سوال حضار)

این منطقه تا سال ۱۹۶۷ یا ۱۳۴۶ تحت حاکمیت اردن و متعلق به اردن بوده بعد اسراییل آن جا را اشغال کرد همانطور که جبل الشیخ و جولان سوریه را تصرف کرد و در آن منطقه صحرای سینا و غزه را گرفت. در جنگ شش روزه. در شال ۱۹۶۷ در جریان مذاکرات اسلو و مادرید یک دولت خودگردان فاقد ارتش با یک سلسله تعهدات تشکیل شد ولی در ادامه ملغی شد و ناصر عرفات دولت نیم بندی را تشکیل داد و خود عرفات در محاصره کشته شد و اسراییلی زیر بار تعهداتشان نرفتند. و محمود عباس الان مثلا تعهد دارد اگر کسی تظاهرات کرد ضد اسراییل برود زندان و حدود ۲۵۰۰ نفر در زندان های محمود عباس هستند. در همین منطقه جهاد و حماس محبوبیت دارد و نشانه های واضحی از یک حرکت عمپمی هست و این منطقه در حال انفجار است. و مردم از ظلم اسراییل به ستوه آمده اند و میتواندد مردم تحت شرایطی فعال شوند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس