کد خبر 334746
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵

رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با رئیس کمیسیون اروپا بر هماهنگی مسکو با صلیب سرخ برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به اوکراین تاکید کرده است.

 به گزارش گروه بین الملل مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد: روسیه در حال هماهنگی با صلیب سرخ بین الملل برای ارسال کمک های انسان دوستانه به اوکراین است.

بر اساس این گزارش اظهارات پوتین در شرایطی است که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا تمایلی برای ارسال کمک های روسیه به شرق اوکراین ندارد و نسبت به این اقدام مسکو هشدار داده است.

خبر دیگر از تحولات اوکراین اینکه ناتو امروز دوشنبه اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن نیروهای دولتی اوکراین به دونتسک احتمال اشغال اوکراین توسط روسیه افزایش یافته است.

دونتسک یکی از مهمترین مناطقی است که در اختیار و کنترل استقلال طلبان شرق اوکراین قرار دارد و نیروهای دولتی اوکراین به نزدیک این منطقه رسیده اند. کی یف اعلام کرده است که در مراحل نهایی برای بازپس گیری دونتسک قرار دارد.

درگیری برای گرفتن این شهر می تواند به نقطه عطف مهم و بزرگی در تحولات اوکراین تبدیل شود که موجب بزرگترین تقابل و رویارویی بین روسیه و غرب پس از پایان جنگ سرد شده است.

ناتو تعداد نیروهای روسی مستقر در نزدیکی مرزهای اوکراین را بیش از 20 هزار نفر اعلام کرده است. در حالی که روسیه مانور نظامی خود در نزدیکی مرزهای اوکراین را متوقف کرده ولی آندرس فو راسموسن دبیر کل ناتو تاکید کرده است که هیچ نشانه ای از عقب نشینی نیروهای روسی مشاهده نمی شود. ناتو بر این باور است که با توجه به نزدیک شدن ارتش اوکراین به دونتسک احتمال اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین افزایش یافته است.

سخنگوی ارتش اوکراین نیز اعلام کرد: روسیه بیش از 45 هزار نیروی نظامی خود را همراه با تانک، سیستم های موشکی، هواپیماهای جنگنده و بالگرد در مرز اوکراین مستقر کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس