کد خبر 334342
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵

"هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه پیشین آمریکا مدعی شد ایران حقی برای غنی سازی اورانیوم ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: پایگاه اینترنتی "آتلانتیک" مصاحبه‌ای با کلینتون انجام داد و وی در این مصاحبه گفت : "من همواره جزو دسته‌ای بوده‌ام که معتقدند ایران حق غنی‌سازی اورانیوم را ندارد. بر خلاف ادعای ایرانی‌ها،  چیزی به عنوان حق غنی‌سازی وجود ندارد و این کاملا بی‌اساس است."

او در ادامه سخنان خود افزود، "من کاملا می‌دانم که دیگر بر سر میز مذاکره نیستم، اما می‌خواهم این پیام را به کسانی که هم‌اکنون پشت این میز هستند برسانم که تا زمانی که محدودیت بیشتر و واضحی بر فعالیت‌های ایران اعمال نشود، هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت. ترجیح ما بر توقف کامل غنی‌سازی است. البته گزینه دیگر نیز میزان غنی‌سازی بسیار کم است، تا حدی که مانع پیشرفت هسته‌ای آن‌ها شود."

کلینتون در پاسخ خبرنگار آتلانتیک مبنی بر اینکه آیا رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته است تا مانع غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران شود، افزود، "به نظر من اینکه آن‌ها از چنین موضوعی احساس خطر می‌کنند، بسیار مهم است."

او با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غزه مدعی شد، "اسرائیل حق دفاع از خود را دارد... اما باید تمام تلاش خود را برای محدود کردن کشتار شهروندان عادی انجام دهد. ما شاهد واکنش گسترده مردم جهان بر ضد اسرائیل هستیم. " او در ادامه مدعی شد، "به نظر من تظاهرات مردم جهان بر ضد اسرائیل، ناعادلانه است."

کلینتون افزود، "جنگ غزه امروز همچون همیشه به خوبی توسط حماس پوشش داده می‌شود. آن‌ها به خبرنگاران غربی اجازه ورود می‌دهند تا اخبار را گزارش کنند. اسرائیل مدت‌هاست که با مشکلات روابط عمومی روبرو است." او در پاسخ به حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در غزه مدعی شد، "برخی از خبرنگاران می‌گویند که مدرسه سازمان ملل بمباران نشده و ساختمان مجاور آن هدف قرار گرفته است."

او در ادامه سخنان خود ضمن محکوم کردن حماس افزود، "اما چنین چیزی به این معنی نیست که خطایی صورت نگرفته است. ما هم خطا کرده‌ایم. من هیچ دولتی را نمی‌شناسم که هیچگاه مرتکب خطا نشده باشد." کلینتون با اشاره به تغییر موضع نتانیاهو در قبال فلسطین گفت، "نخست‌وزیر اسرائیل دیدگاه خود را از مخالفت با راه‌حل دو کشور مجزا به حمایت از آن تغییر داده است."

کلینتون در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر عملکرد آینده نتانیاهو افزود، "اگر من به جای او بودم، درست است، حتما کنترل امنیت کرانه باختری را بدست می‌گرفتم؛ چرا که حتی در صورت همکاری با عباس و فتح، هیچ چیز نمی‌تواند اسرائیل را از خطر حملات حماس و دیگر حملات از جانب مرز، حفظ کند. هم‌اکنون عراق و سوریه نیز به یک تهدید بزرگ تبدیل شده‌اند." او در ادامه گفت، "حماس جزء گروه‌هایی نیست که بتوانیم با آن کار کنیم. چرا که نخستین هدف حماس، مخالفت با اسرائیل و نابود کردن آن است."
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    درست است عنی سازی حق نیست بلکه یک تکنولوژی است و هر کس می تواند به آن دست پیدا کند به شرط این که از کدخدای ذهن خود نترسد
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    گمشششششششششو
  • mohtaj ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    شکر زیادی نخور دیابت میگیره سقط میکنی بعد بیل ذوق مرگ میشه میره یکی دیگه رو میگیره
  • محمد ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگه مونیکا لوئینسکی بگه چی؟ از هووت چه خبر؟
  • رحمن ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بد بخت یک خاطره ای نوشت به مذاق بعضی خوش نیامده دارد خودش را لوس می کند
  • حسین ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    غلط اضافی به شما نیومده
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    ننه هیلاری ...... !! این آرزو رو به گور می بری ....!!!!!
  • جهالت تا چه حد ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    لپ کلام اگر اونا بگن ایران حق هر چیزی رو نداره ما هم میگیم شما هم حق داشتن آنها رو ندارید اگه قبول کردن که نمیکنن دقیقا ما هم همانند آنها عمل می کنیم این که مشکل بزرگی نیست .........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس