کد خبر 334145
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹

سناتور جمهوری خواه آمریکایی و مخالف سرسخت رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که اقدامات محدود نظامی واشنگتن علیه تروریست‌های داعش در شمال عراق نشان دهنده "یک سوء برداشت بنیادی" از تهدید این تروریست‌هاست و خواستار حملات علیه مواضع این گروه در سوریه شد.

به گزارش مشرق، سناتور جان مک کین، که یکی از منتقدان دائمی سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس جمهوری‌آمریکا در قبال جنگ‌های عراق و افغانستان بوده در جریان یک مصاحبه تلفنی از ویتنام با روزنامه نیویورک تایمز گفت که حملات هوایی اخیر و محدود علیه مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) در شمال عراق به قدر کافی برای مقابله با تهدیدی که این گروه تروریستی برای آمریکا دارد موثر نبوده است و اعلام کرد که داعش یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین گروههای تروریستی در طول تاریخ محسوب می‌شود.

مک کین با اشاره به داعش گفت: هدف آمریکا باید نجات و تامین جان شهروندان آمریکا باشد و نه فقط توقف اقدامات داعش و حتی تغییر صحنه نبرد یا حتی جلوگیری از داعش برای دستیابی به تجهیزات بیشتر و اقداماتش در تخریب ارتش آزاد سوریه. کاملا مشخص است که اوباما آنچنان که باید در مواجهه با این گروه تروریستی اقدام مناسبی انجام نداده و تهدید این گروه را برای سربازان آمریکایی که در منطقه هستند یا حتی برای عراق و کردستان جدی نگرفته است. گروه داعش تهدیدی برای آمریکا محسوب می‌شود.

این سناتور جمهوری خواه ادامه داد: من به دنبال اعزام نیروی هوایی بیشتر به عراق برای تعیین هدف‌های بالقوه برای انجام حملات هوایی و ارسال تجهیزات سنگین نظامی به اربیل مرکز منطقه خودمختار کردستان عراق هستم. من معتقدم که حملات هوایی آمریکا باید به منطقه تحت کنترل داعش در سوریه نیز گسترش یابد.

بنابر گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس داعش کنترل حدود 35 درصد از قلمرو سوریه را در دست دارد.

مک کین ادامه داد: داعش مرزهای میان عراق و سوریه را از میان برده است و اوباما تاکنون نتوانسته به این مساله پایان دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    تو دیگه خفه!!!!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بیچاره راست میگه چرا خفه؟!
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    یک بار تو عمرش حرف درست زد . چرا خفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس