هزينه کردن براي خريد لايسنس آنتي ويروس هاي پولي نيز به شما ضمانتي براي دريافت بهترين نخواهد داد. اما در هر صورت استفاده از آنتي ويروس روي سيستم عامل ويندوز مي تواند درجه بهتري از امنيت را براي شما به ارمغان بياورد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اگر از سيستم عامل ويندوز استفاده مي کنيد ،مسلما اولين چيزي که دوست نداريد هيچ گاه با آن روبه رو شويد ويروس ها هستند. وب سايت تک رادار به تازگي نتايج تحقيقات خود را درباره بهترين آنتي ويروس هاي رايگان سال 2014 ارائه کرده است که گزينه هاي برتر آن را در اين مطلب به شما معرفي مي کنيم.

معمولا کاربران علاقه اي به نرم افزارهاي آنتي ويروس ندارند چرا که بخشي از قدرت پردازشي و سرعت سيستم را به خود اختصاص مي دهد.

هزينه کردن براي خريد لايسنس آنتي ويروس هاي پولي نيز به شما ضمانتي براي دريافت بهترين نخواهد داد. اما در هر صورت استفاده از آنتي ويروس روي سيستم عامل ويندوز مي تواند درجه  بهتري از امنيت را براي شما به ارمغان بياورد.

در صورت استفاده از ويندوز، پيشنهاد مي کنيم حتما يکي از مواردي را که ذکر مي شود براي حفظ امنيت سيستم خود دريافت و نصب کنيد. همچنين در صورتي که هنوز از Microsoft Security Essentials روي ويندوز خود بهره مي بريد، مطمئن باشيد که زمان ارتقاي آن به يک گزينه  بهتر فرا رسيده است.

اين ساخته  دست مايکروسافت، در آزمايش هاي انجام شده توسط مرجع معتبر AV-Test يکي از بدترين امتيازها را در زمينه هاي شناسايي به دست آورده است که آن را پشت سر تمامي اين آنتي ويروس هاي رايگان قرار مي دهد.

۱ - نسخه رايگان Bitdefender Antivirus

بيت دفندر موفق شد در آزمايش هاي سال 2013 مرجع AV-Test رتبه برتر بازدهي و حفاظت را از آن خود کند که آن را به قوي ترين و سريع ترين آنتي ويروس براي کاربران خانگي بدل مي کند. نسخه  رايگان اين برنامه بسياري از ويژگي هايي راکه از يک نرم افزار آنتي ويروس انتظار داريد، حذف کرده است که البته در صورتي که چندان روي قابليت هاي ويژه حساس نيستيد کمبودي براي شما محسوب نخواهد شد.

اين برنامه ظرف چند ثانيه نصب مي شود اما از خصوصيت اسکن برنامه  ريزي شده، استفاده از اعلان ها يا تغيير هرگونه تنظيمات بر اساس نياز کاربر برخوردار نيست. هدف اين نرم افزار سادگي است و قابليت هاي اساسي همچون اسکن خودکار و دستي و نيز محافظت دائمي آنتي ويروس و آنتي فيشينگ را در اختيار کاربر قرار مي دهد.

در صورتي که به پکيج ويژگي هاي کامل تري نياز داشته باشيد لازم است نگاهي به گزينه هاي بعدي داشته باشيد اما اگر تنها خواهان حفظ امنيت پايه اي و سطح حفاظت بالا هستيد، در انتخاب بيت دفندر درنگ نکنيد.

http://www.techradar.com/downl...ternet-security

2- Avast! Free Antivirus

Avast سال هاست که يکي از بهترين ها در زمينه  آنتي ويروس هاي رايگان به شمار مي رود. شايد آن علامت تعجب قرار گرفته در انتهاي نام اين نرم افزار، کنايه اي بر هيجان انگيز بودنش باشد.

خصوصيت اصلي اين آنتي ويروس را مي توان در قدرتمندي، آپشن هاي بسيار و استفاده  ساده و آسان جست وجو کرد. اين آنتي ويروس از نظر حفاظت، بازدهي و استفاده از منابع سيستم در تست هاي AV-Test جايي در ميانه  جدول را به خود اختصاص داده، اما همچنان قادر است 97 درصد بدافزارها را بر اساس آزمايش AV Comparitives قلع و قمع کندو در عين حال هيچ گاه يک فايل سالم را به اشتباه مورد تعرض قرار ندهد.

Avast همچنين مجموعه اي از ويژگي ها و امکانات جانبي را نيز براي کاربران خود فراهم مي آورد که ابزار به روزرساني نرم افزار، پاک سازي مرورگر، و طبيعتا ضد جاسوس افزار و محافظت در مقابل برنامه هاي مخرب از آن جمله است.

http://www.techradar.com/downl...-free-antivirus

۳ - Panda Cloud Antivirus Free

نرم افزار امنيتي Panda Cloud Antivirus Free يکي از برترين آنتي ويروس هاي رايگان درفهرست امتيازات AV-Test محسوب مي شود. نسخه  رايگان اين نرم افزار به تازگي شاهد تغييرات اساسي در رابط کاربري خود بوده است و برخي ويژگي ها نظير اسکن USB و اسکن برنامه ريزي شده که پيشتر مختص نسخه  Pro بود، در آن ارائه شده است. پاندا موفق شده است در تست AV Comparatives بالاترين امتياز را به خود اختصاص دهد و 99.9 درصد از ويروس هايي را که در سيستم مورد آزمايش وجود داشته است ، شناسايي و مسدود کند.

http://www.cloudantivirus.com/en

۴ - Avira Free Antivirus

با وجود اينکه Avira در فهرست کوتاه آنتي ويروس هاي رايگان در AV-Test در رده هاي آخر حفاظت قرار گرفته، اما در عمل موفق شده است در آزمايش AV Comparatives با شناسايي و مسدود سازي 99.7 درصد ويروس ها و بدافزارها در رده هاي بالا قرار گيرد. Avira حفاظت مداوم را به کاربر ارائه مي کندو اسکن دستي و حفاظت وب را نيز در اختيارش مي گذارد.

همچنين Avira به تازگي ويژگي جديدي تحت عنوان Protection Cloud را در نرم افزار رايگان خود ادغام کرده است که فايل ها را در آن واحد و در لحظه با ديتابيس موجود روي سرور مورد قياس قرارمي دهد و سلامت آن را بررسي مي کند. هدف از اين ويژگي، شناسايي فوري هرگونه ويروس يا بدافزار جديد براي مقابله با حملات است.

http://www.techradar.com/downl...-free-antivirus

۵ - AVG Free Antivirus

آنتي ويروس AVG در تست حفاظتي AV-Test دقيقا رتبه  پس از Avast را از آن خود کرده است، اما در عين حال يکي از بهترين بازدهي هاي ممکن را از نظر مصرف منابع سخت افزاري ارائه مي کند که به ندرت عمليات روزمره  شما با سيستم ويندوزي را دچار کندي يا مشکل خواهد کرد. چنين عملکردي به ويژه براي اجراي بازي هاي رايانه اي که در بسياري موارد به خاطر بازدهي بهتر، کاربر را مجبور به خاموش کردن آنتي ويروس مي کند، بسيار ارزشمند است.

AVG مدت هاست که در ميان گزينه هاي رايگان موجود حضور دارد و همه مدل ويژگي اساسي و جانبي را به رايگان به کاربران خود هديه مي کند. خصوصيات اين آنتي ويروس از حفاظت دائمي آنتي ويروس و ديوار آتش گرفته تا اسکن ايميل، حفاظت وب، و حتي حفاظت دستگاه موبايل را شامل مي شود. آنتي ويروس AVG موفق شده است در آخرين آزمايش AV Comparitives حدود 97.2 درصد از ويروس ها و بدافزارها را شناسايي و مسدودکند.

http://www.techradar.com/downl...-antivirus-free

۶ - FortiNet FortiClient

FortiNet بيشتر به منظور امنيت شبکه در دنياي مصارف تجاري و کسب و کار توسعه يافته است، اما نسخه  رايگان FortiClient يکي از آنتي ويروس هاي قدرتمند مناسب براي کاربران خانگي به شمار مي رود.

آنتي ويروس FortiNet در تست AV-Comparitives امتياز 99 درصد را کسب کرده است و مجموعه اي راکه از يک آنتي ويروس مناسب انتظار مي رود ،با خود به همراه دارد. ديوار آتش، اسکن برنامه ريزي شده و اسکن نفوذپذيري و آسيب پذيري ها از جمله خصوصيات اين آنتي ويروس است. علاوه بر اين قابليت کنترل والدين نيز براي آن در نظر گرفته شده است تا والدين بتوانند با خيال راحت تري سيستم را به فرزندان خود بسپارند.

http://www.fortinet.com/produc...oint/index.html



مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    آقا یه سوال جدی : به نظرتون اگه این شرکت ها با این آنتی ویروس ها جاسوسی نمی کنن پس برای شاد کردن دل مومنین و مومنات آنتی ویروسشون رو رایگان می دن به ملت ؟ واقعا مرض دارن آیا ؟
  • mor ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    دیوانه ی کم عقل نسخه ی رایگان رو برای تست و تبلیغات میدن بدون امکانات زیاد.فقط آنتی ویروس هست نه اینترنت سکیوریتی!تو چقدر نادانی ابله!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس