کد خبر 333883
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای درباره هرگونه خدشه به آیت الله شیخ نمر النمر روحانی بارز شیعه عربستان که در زندانهای رژیم سعودی به سر می برد، هشدار داد.

به گزارش مشرق، جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین در بیانیه خود که یک نسخه آن توسط العالم دریافت شد، قصد دادگاه رژیم سعودی برای صدور حکم اعدام آیت الله نمر را به ناحق دانست زیرا وی تنها امر به معروف و نهی از منکر کرده و خواستار حقوق ملت مظلوم خود شده است و جنایات رژیم حاکم در بحرین را محکوم کرده است.

دادگاه سعودی آبانماه گذشته حکم اعدام علیه آیت الله نمر صادر کرد که با اعتراض گسترده ای در جهان اسلام روبرو شد و جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین اعلام کرد که رژیم سعودی قصد دارد حکم اعدام دیگری را علیه این روحانی در چهار روز دیگر (13 اوت) صادر کند.

این بیانیه همچنین دخالت عربستان سعودی و نیروهای موسوم به سپر جزیره در اشغال بحرین و سرکوب انتفاضه و انقلاب 14 فوریه و ارتکاب جرایم جنگی و کشتار و نسل کشی علیه ملت بحرین را محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به حکم اعدام آیت الله نمر آمده است: مسئولان سعودی با این احکام ظالمانه به جنگ اعلام شده خود علیه شیعیان در جهان بویژه در منطقه الشرقیه شبه جزیره عربستان ادامه می دهند و به هیچ یک از درخواست های بین المللی و حقوقی برای متوقف کردن سرکوبگری و تروریسم خود علیه ساکنان اصلی این منطقه توجهی ندارند.

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین از جامعه بین المللی و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری و آزادگان و انسانهای شریف جهان به همراه مرجعیت های دینی در جهان عرب و اسلام خواست تا برای نجات جان آیت الله نمر فوری وارد عمل شوند.

این بیانیه همچنین به مسئولان سعودی درباره عواقب صدور هرگونه حکمی علیه آیت الله نمر هشدار داد و سران رژیم سعودی و دولت آمریکا و سازمان ملل را مسئول در معرض خطر افتادن جان وی دانست.

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین همچنین از مردم بحرین و ساکنان منطقه الشرقیه در احساء و قطیف و سایر کشورهای عربی و اسلامی و اعراب و مسلمان مقیم مناطق مختلف جهان خواست تا برای محکومیت صدور هرگونه حکمی علیه آیت الله نمر تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کنند
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس