کد خبر 333762
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴

گروه تکفیری داعش اعلام کرد: تسلط ما بر سد موصل این امکان را فراهم آورده است تا در صورت لزوم شهرهای اساسی عراق را به زیر آب ببریم و آب و برق شهر‌ها را قطع کنیم.

به گزارش مشرق، تهدید گروه تروریستی داعش به انهدام سد موصل موجی از نگرانی را در میان ساکنان منطقه و بغداد به وجود آورده است.

سد موصل بزرگ‌ترین سد عراق و چهارمین سد بزرگ جهان است که اگر منهدم شود به میلیون‌ها عراقی، مزارع، سرمایه‌های حیوانی و منابع انرژی آسیب جدی وارد خواهد کرد ضمن اینکه شهرهای مختلف از جمله پایتخت عراق غرق خواهند شد.

اگر سد موصل ویران شود زندگی بشری، حیوانی و نباتی در استان‌های موصل، کرکوک، صلاح الدین و بغداد در معرض تهدید جدی قرار خواهد گرفت.

داعش در بیانیه‌ای که صادر کرد نوشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۵ شهر و سد استراتژیک موصل را به تصرف خود در آورده‌ایم. تسلط ما بر سد موصل این امکان را فراهم آورده است تا در صورت لزوم شهرهای اساسی عراق را به زیر آب ببریم و آب و برق شهر‌ها را قطع کنیم.

داعش برای تصرف سد موصل که در کنترل نیروهای پیشمرگه بود به کرد‌ها برای عقب نشینی مهلت داد و پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگه موفق شد بدون درگیری نظامی این سد را تصرف کند.

 ۵۵۰ عضو داعش در موصل کشته شدند

بالگردهای ارتش عراق ۵۵۰ عضو داعش را در موصل به هلاکت رساندند.

اطلاعات نظامی عراق روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی هوایی ارتش موفق شد در شهر موصل ۵۵۰ عضو گروه تروریستی داعش را به هلاکت برساند و ده خودروی نظامی آنان را منهدم کند.

در این بیانیه آمده است: «نیروی هوایی با هماهنگی اطلاعات نظامی حملاتی را علیه مواضع مزدوران داعش در پادگان صفره و روستای محمودیه شهر شرقاط و همچنین منطقه قیاره در موصل انجام داد که در این عملیات ۵۵۰ نفر کشته شدند و ده خودروی نظامی تروریست‌ها منهدم شد.»

همچنین منبعی امنیتی در موصل خبر داد بالگردهای ارتش با هدف فراهم کردن زمینه برای پیشروی نیروهای پیشمرگه، مرکز تجمع عناصر داعش را در دو منطقه از شهر هدف قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی بمباران مواضع تروریستهای داعش در عراق توسط ارتش آمریکا، فرمانده ارتش عراق روز جمعه پیش بینی کرد اوضاع می‌دانی «تغییری چشمگیر» می‌کند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    خاک بر سر پیشمرگه اینجوری پیشمرگ هستند وای به حال مردم بینوای شیعه مسیحی وسنی
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    هر کی اطلاع نداره اطلاع داشته باشه: برنامه کشورگشایی رژیم ملعون صهیونیستی روی پرچمش نوشته شده: اون دو تا خط آبی یکیش نیله و یکیش فرات و وسطشم ستاره داوود یعنی میخواد تموم اینارو زیر سلطه خودش بیاره این داعش ملعونم(دولت اسراییلی عراق و شام) در واقع نیروهای اونا هستن که به اسم اسلامی دارن عراق و سوریه رو می گیرن خطر خیلی خیلی به ما نزدیکه باید بشدت وحدتمونو حفظ کنیم و بفکر چاره باشیم هممون وگرنه....
  • ایران ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    ناشناس نترس اینجا ایران 8 سال 35 کشور با ما جنگیدن که ما رو نابود کنن نتونستن قبل اون هم انگلیس و پرتغال و روسیه نتونستن ایران تیکه تیکه کنن حالا شما از ی عده اسکل پا برهنه که به عشق حوری می جنگن می ترسی اینجا سرزمین کهن و قدرت مند ایران است زنده باد ایران و ایرانی در هر قوم و قبیله و دین و مذهب
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    ایران جان لطفا خیالبافی ممنوع گرجستان و بحرین و افغانستان و.... همه رو از ما جدا کردن با اینکه ما در جنگ جهانی اعلام بیطرفی کرده بودیم،قوای متفقین اومدن اینجا و نون مردممون رو گرفتن و دادن به سربازاشون و قحطی درست کردن و ... بازم بگم؟؟ فقط بخاطر اینکه ما مردم متحدی نبودیم و به فکر هم نبودیم الانشم اصلا" به فکرهمدیگه نیستیم بی تعارف پس حواسا باید جمع باشه و متحد باشیم با هم حتی اگه از هم بدمون میاد.همین.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    ماکه نفهیمیدیم اخرش سد موصل دست کیه ؟ لطفا خبر موثق بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس