کد خبر 333820
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

رئیس جمهور آمریکا در شرایطی که نیروی هوایی کشورش به عراق حمله کرده نشستی با تیم امنیت ملی کاخ سفید داشته است.

به گزارش مشرق، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در شرایطی که نیروی هوایی کشورش  برای مقابله با نیروهای دولت اسلامی عراق و شامات یا داعش به عراق حمله کرده در نشستی با تیم امنیت ملی خود در کاخ سفید این حملات را مورد بررسی قرار داده است.

داعش در روزهای اخیر برخی از شهرهای مسیحی و ایزدی‌نشین عراق را نیز تصرف کرده که موجی از آوارگان را به دنبال داشته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت باراک اوباما قصد دارد برای کمک به هزاران نفر از مردم عراق که پس از تهدید به مرگ از جانب داعش در منطقه کوهستانی سنجار در شمال این کشور بدون آب و غذا سرگردان شده‌اند دستور حملات هوایی صادر کند.

در این گزارش آمده است اوباما در نشست با تیم امنیت ملی خود گزینه‌های مختلفی از جمله ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سنجار و حمله هوایی به شبه‌نظامیان داعش را که در دامنه این کوه مستقر هستند مورد بررسی قرار داد.

اوباما روز پنج‌شبه برای آن چه که جلوگیری از کشتار جمعی در عراق توسط نیروهای داعش عنوان شد، مجوز «حملات هوایی هدفمند» به مواضع شبه‌نظامیان را صادر کرد.

این در حالی است که شبه‌نظامیان داعش با ادامه پیشروی‌های خود در عراق موجب وحشت مردم از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها، مسیحی‌ها، ایزدی‌ها و دیگر گروه‌ها شده‌اند.

پیشتر کاخ سفید و وزارت دفاع امریکا گفتند تا زمانی که نوری المالکی، نخست وزیر عراق، از قدرت کناره‌گیری نکند، واشنگتن هیچ اقدام نظامی در عراق انجام نخواهد داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس