کد خبر 333432
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بورسیه غیرقانونی 3 هزار نفری در دولت احمدی‌نژاد، گفت: این رقم 3 هزار نفر نبوده و تعداد کمتری بوده و البته افرادی هم بورسیه غیرقانونی نداشتند و می‌توانستند به تحصیل ادامه دهند.

به گزارش مشرق، عبدالوحید فیاضی بعدازظهر امروز در نشست خبری در دفتر مجمع نمایندگان مازندران اظهار داشت: نظام آموزشی در کشور میراث ناقصی از گذشتگان است.
 
وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور چند بار اصلاح شد اما این اصلاحات مبنایی نبوده و مسائل ساختاری بوده است، گفت: اگر قرار است کشور اصلاح شود باید رویکرد آموزش به پ‍ژوهش و فن و حرفه تغییر کند.
 
فیاضی با اشاره به گسترش بی‌‌رویه دانشگاه‌‌های غیرانتفاعی در کشور و به ویژه در مازندران که در این زمینه جزو استان‌های نخست در کشور است، تصریح کرد: این دانشگاه‌ها با نگاه تجاری ایجاد شده و براساس آمایش سرزمین اتفاق نیفتاده است.
 
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به سراغ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برویم، تصریح کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دنبال جامع کردن آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه مدرک‌گرایی در جامعه خطرناک شده است،گفت: باید محتواگرایی، معنا‌محوری و حرفه‌ای گرایی را گسترش دهیم.
 
فیاضی با بیان اینکه قانون کار باید در این زمینه کمک کند تا به سمت حرفه‌ای‌گرایی برویم، افزود: کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی هم باید وارد کار شده و برای حرفه‌ای‌گرایی ارزش قائل شوند.
 
وی در پاسخ به سئوالی درباره گزینه ریاست آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد و شائبه مالی این فرد، اظهار داشت: حرف و حدیث‌هایی در این زمینه مطرح شده که مورد تایید من نیست و مدیرکل آموزش و پرورش هم قطعا این مسئله را تایید نمی‌کند.
 
فیاضی با بیان اینکه مدیر قبلی آموزش و پرورش محمودآباد در کار خود مشغول است و به کار ادامه می‌دهد، تصریح کرد: ما می‌خواهیم افرادی در کار باشند تا یک شهر به خوبی اداره شود.
 
وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره ارزیابی از استاندار مازندران، اظهار داشت: به کسی که در استان ما خدمت کند، احترام می‌گذاریم و حمایت ما از جنس حمایت از استان است و حمایت از شخص را در نظر نداریم.
 
فیاضی با بیان اینکه بنای شخص من حمایت از دولت است، افزود: شاید برخی من را نماینده منتقد دولت بدانند اما من منتقد دولت نیستم بلکه به بدنه دولت به صورت جزء انتقاد دارم و دولت روحانی را حمایت می‌کنم و دولت هم باید از نقد سازنده، کارشناسانه و منصفانه استقبال کند.
 
وی با اشاره به اینکه استاندار مازندران فرد اخلاق‌گرا بوده و از این جهت مورد توجه است، یادآورشد: اما در مجموعه دولت باید تصمیم‌گیری‌های درست‌تری صورت گیرد.
 
نماینده نور و محمودآباد در مجلس با بیان اینکه ممکن است اشکال از سوی نمایندگان هم باشد، افزود: از ظرفیت منابع انسانی، معادن، دریا، کشاورزی و ... در مازندران به خوبی استفاده نشده و کمترین بهره‌برداری صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه برای آموزش و پرورش کشور نگرانی دارم، تصریح کرد: انتقادها را هم نباید خیلی متوجه مدیران کنیم که از حرکت بایستند.
 
فیاضی با بیان اینکه نباید بر اساس عملکرد 6 ماهه یک مدیر به ارزیابی پرداخت، افزود: قضاوت‌ها باید منصفانه و کارشناسی باشد و دولت باید از نقدهای رسانه‌ای و مردمی استقبال کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کشاورزی مازندران سنتی است و باید تقویت شود، اظهار داشت: باید درباره آبخیزداری، تامین آب، یکپارچه‌سازی اراضی، حفر چاه، برقدار کردن چاه‌ها و ... که از انتظارات کشاورزان است ورود پیدا کنیم و اقداماتی صورت گیرد.
 
فیاضی با بیان اینکه پدیده فروش زمین‌های کشاورزی در مازندران از حدود سال 82 شروع شد و واحدهای غیرمجازی هم ساخته شد، افزود: اما الان از میان انبوه ساخت و سازهای غیرمجاز، تنها مجوز تخریب 20 واحد را می‌گیرند که این معنادار است.
 
وی با اشاره به اینکه کشاورزی ما در حال نابودی است، خاطرنشان‌کرد: این مرده با روش‌های فعلی زنده نمی‌شود.
 
فیاضی درباره بورسیه غیرقانونی 3 هزار نفری در دولت احمدی‌نژاد، اظهار داشت: این رقم 3 هزار نفر نبوده و تعداد کمتری بوده و البته افرادی هم بورسیه غیرقانونی نداشتند و می‌توانستند به تحصیل ادامه دهند.
 
وی درباره اقدام نیروی انتظامی در مورد قلیان‌سراها که منجر به تجمع این افراد در مقابل مجلس شد، افزود: قلیان آفت اجتماعی است.
 
فیاضی در بخش پایانی سخنان خود در انتقادی به استاندار مازندران گفت: من در بابل تحصیل کردم و مردم بابل را دوست دارم و مردمان خوبی هستند اما فلاح نباید اغلب مدیران استان را از شهرستان بابل انتخاب کند و این انتقاد به استاندار مازندران وجود دارد و استاندار باید این انتقادها را بشنود تا این اتفاق‌ها نیفتد.
 
وی خاطرنشان کرد: البته من قائل به تقسیم اقلیم در مدیریت‌ها نیستم اما کج سلیقگی‌هایی صورت گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عامو بهمن ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    اگهوغیر قانونی بوده باشه چیکارش مبشه کرد ? ها ????
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    13 نفر از مسئولین دولت خاتمی مدرک غیرقانونی از دانشگاه هاوایی گرفتند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس