کد خبر 333413
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس دانشگاه اصفهان بدون هماهنگی و تأیید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به کار خود مشغول شده و با اتمام 6 ماه سرپرستی همچنان تکلیفش مشخص نیست.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی ظهر امروز اظهار کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود با مشکلاتی روبرو و با حاشیه‌هایی درگیر بوده که نمایندگان مجلس بارها به او تذکر داده و خواستار رفع مشکلات موجود شدند.
 
وی بیان کرد: یکی از این مشکلات انتصاب رؤسای دانشگاه‌های کشور است که بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید توسط این شورا تأیید و معرفی شود. اما وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در موارد متعدد در برابر این قانون ایستاده و خلاف آن عمل کرده است.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس عنوان کرد: یکی از مهمترین دانشگاه‌هایی که با این مشکل مواجه بوده دانشگاه اصفهان است که فرد مسئول در این دانشگاه بدون هماهنگی و تأیید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به کار خود مشغول شده است.
 
زاکانی ادامه داد: نکته قابل توجه در این موضوع این است که این فرد با حکم سرپرستی بر سر کار آمده و با وجود اتمام حکم سرپرستی شش ماهه خود همچنان بر سر مسئولیت خود باقی مانده و آن را تحویل نداده است.
 
وی تصریح کرد: مجلس علاقه‌ ابتدایی به استیضاح وزرا و نمایندگان دولت را ندارد و این عملکرد اشخاص است که مجلس را موظف به انجام مأموریت‌های محوله خود کرده که این امر شامل استیضاح وزرا نیز می‌شود. افراد باید به جای تردید به اعمال مجلس شورای اسلامی، عملکرد خود را بهبود ببخشد.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید با اصلاح عملکرد چند ماه گذشته، از استیضاح خود جلوگیری کند؛ چراکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدام را وظیفه‌ی خود و حق مردم می‌دانند.
 
زاکانی بیان کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید توجه داشته باشد در صورتی‌که بر این باور است که قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای ایراد و مشکل است باید به رفع آن ایراد پرداخت و طبق قانون جدید اقدام نمود؛ در غیر این صورت باید طبق برنامه و قانون موجود عمل شود.
 
وی عنوان کرد: رئیس جمهور که  سمت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز به عهده دارد در چند مورد به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تذکر داده و با وی برخورد داشته است. این موضوع نشان می‌دهد این وزیر باید بازنگری در رفتار خود داشته باشد و بیش از این با مجلس شورای اسلامی همکاری داشته باشد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: برخی در جواب ایراد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کردند: این استیضاح جنبه سیاسی دارد و این نمایندگان باید از این امر بپرهیزند.
 
زاکانی اضافه کرد: برخلاف این ادعا، استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دور از موضع‌گیری‌های سیاسی بوده و تنها خواسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم این است که در چارچوب قانون حرکت کند که با انجام این مهم فضای دانشگاه از موضع‌گیری‌های سیاسی فاصله می‌گیرد.
 
وی اظهار کرد: نمایندگان استیضاح کننده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به هشت مورد از عملکرد چند ماهه وزارت علوم دولت یازدهم ایراد داشته که به وی ابلاغ شده و برای این موضوع پنج نفر انتخاب شده تا با تحقیق و پیگیری آن حداکثر تا روز شنبه 18 مرداد ماه توضیحات خود را ارائه کنند.
 
وی بیان کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید با ارائه عملکرد بهتر، در اصلاح روابط مجلس شورای اسلامی با این وزارتخانه بیش از پیش تلاش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    فرجی دانا توسط چند نفر از معاونین اش اداره میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس