کد خبر 332817
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا با دیپلماسی فعال و جدی حلقه وصل آزادیخواهان را دنبال کند و گفت: ظرفیت‌هایی در مجلس وجود دارد که باید برای کمک به غزه از آنها استفاده کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل در مقابل سفارت اردن گفت:‌ دانشجویان با تلاش باید صدای ملت مظلوم فلسطین و غزه را به گوش جهانیان برسانند و درنده‌خویی و جنایات رژیم صهیونیستی را برای افکار عمومی روشنگری کنند.

زاکانی با بیان اینکه امروز در منطقه یک صحنه تلخ در حال رقم خوردن است، تصریح کرد: در دل این صحنه تلخ یک روشنی نهان است.

وی افزود: ملت فلسطین در مقابل سرکوبگران و جنایتکاران اسرائیلی نمادی از مقاومت هستند.

زاکانی ادامه داد:‌ امروز ایستادگی ملت فلسطین در یک جنگ نیابتی است 70 سال بر ملت فلسطین ظلم شده و امروز مردم غزه با مقاومت در برابر اسرائیل چهره‌ای از ایستادگی را نشان می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اسرائیل امروز به نیابت از آمریکا و همه چپاولگران در منطقه جنایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افقی را که ما امروز می‌بینیم امام (ره) در سال‌های گذشته به آن تأکید داشتند.

زاکانی با بیان اینکه امروز تقابل اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی است، افزود: مستکبران هرکجا که توانسته‌اند به مسلمانان ظلم کرده‌اند ولی بعد از دو دهه با پیگیری‌هایی که انجام دادند متوجه شدند جز نفرت چیزی عاید آنها نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ایجاد جنگ شیعه و سنی، جنگ طوایف مختلف، حمله به سوریه، جنایت در عراق توسط مستکبران اشاره کرد و افزود: امروز اسلام ناب محمدی در قالب مقاومت و در چهره شیعه و سنی در مقابل اسلام آمریکایی قد علم کرده و باعث شده عناصر نظام سلطه و خادمان آمریکا مرگ خودشان را در آیینه نظاره کنند.

وی با بیان اینکه امروز ما در تقابل با دو نگاه انسانی و شیطانی هستیم، اظهار داشت: نماد نگاه انسانی مظلومیت و ایستادگی مردم فلسطین و غزه است و نماد نگاه شیطانی گرگ‌صفتی، وحشیگری، جنایت و... رژیم صهیونیستی است.

زاکانی گفت: امروز اسرائیل تنها نیست و ظالمان و مستکبران با او همراه هستند و همچنین کسانی که با محور سازش حرکت می‌کنند به اسرائیل کمک و یاری می‌رسانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من جنگ اسرائیل با مردم غزه چیزی جز شکست ظالم و نابودی اسلام آمریکایی در منطقه را درپی ندارد و از همین الان پیروزی مقاومت و فلسطین مشخص است. البته این پیروزی از همان روز اول مشخص بود.

وی با بیان اینکه اسرائیل در گذشته جنایات زیادی را انجام داده است، ادامه داد: امروز می‌بینیم عدد شهدای رزمندگان حماس کمتر از عدد سربازان اسرائیلی در خط مقدم است، امروز سرکردگان ارتش اسرائیل شکست را به چشم می‌بینند پس پیروزی فلسطین مشخص است.

زاکانی با بیان  اینکه امروز با حضور در مقابل سفارت اردن تکلیف خود را ادا می‌کنیم، افزود: اگر امکانش وجود داشت این جمع امروز در غزه حاضر بودند و در مقابل این ددمنشی‌ها می‌ایستادند و لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در منطقه ما مجدداً شاهد بیداری اسلامی و اوج گرفتن این موضوع خواهیم بود زیرا نتایج اتفاقات رخ داده در منطقه چنین چیزی را مشخص می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بی‌کفایتی سازمان ملل در حمایت از مظلومین غزه اشاره کرد و افزود: مطمئناً در این ماجرا بی‌کفایتی سازمان ملل و ندای دروغین حقوق بشر برای افکار عمومی آشکار خواهد شد.

زاکانی افزود: اسرائیل نوک پیکانی است که مسلمین و مستضعفین نفرت خود را به آن اعلام خواهند کرد.

وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسرائیل در مقابل هر کشوری قرار گرفته موفق شده ولی بعد از انقلاب اینگونه نبوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌اسرائیل در سال‌های گذشته جنایات بسیاری انجام داده ولی از این جنایات چیزی عادیش نشده است.

زاکانی افزود: ما امروز خون دل می‌خوریم ولی خوشحالیم که مقاومت راه خودش را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ما باید در صحنه حضور داشته باشیم و با روشنگری برای شفاف شدن این موضوع تلاش کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید از کشورها و کسانی که می‌توانند کمکی به مردم غزه کنند مطالبه کنیم تا به مردم غزه یاری برسانند تا بتوانند آینده‌ای برای خودشان بسازند.

وی یادآور شد: باید با اقدامی عملی تلاش کنیم تا با تحریم اقتصادی اسرائیل بتوانیم در مقابل این غده سرطانی بایستیم.

زاکانی با بیان اینکه باید آمادگی خود را حفظ کنیم، افزود: ما باید در صحنه حضور داشته باشیم و در رابطه با روشنگری جنایات اسرائیل و وحدت اسلامی تلاش کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در عراق و سوریه داعش به نیابت از خط سازش حمایت می‌کند و ما باید در چند جبهه بجنگیم ولی فراموش نمی‌کنیم که دشمن اصلی ما آمریکا و نماینده‌اش در منطقه اسرائیل است.

زاکانی ادامه داد:‌اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کند و هرچه بر تلاشش افزوده می‌شود نفرت مردم دنیا به این رژیم جعلی بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: بمباران شهرها و مردم بی‌دفاع پیروزی نیست اسرائیل قطعاً در عملیات اطلاعاتی و نظامی‌اش شکست خورده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اسرائیل توان استمرار جنایت‌ها را ندارد و اگر می‌توانست به جنایت‌های خودش ادامه می‌داد.

زاکانی گفت: مقاومت روز به روز بانشاط‌تر خواهد شد و در مقابل سربازان اسرائیل ضعیف‌تر می‌شوند.

وی یادآور شد: این ماجرا امتحان بزرگی است که امثال مصر و اردن و کشورهای اسلامی در پیش‌رو دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بحث مجالس اسلامی می‌تواند تحرک جدی در جهان اسلام داشته باشد و باید با تلاش در مجلس بین کشورهای مسلمان و آزادیخواه برای کمک به مردم غزه یک هماهنگی ایجاد کنیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: مطمئناً اگر لازم باشد در رابطه با غزه مصوباتی را انجام می‌دهیم و همچنین رایزنی‌ها و کارهای دیگر که نیاز باشد صورت خواهد گرفت زیرا ظرفیت‌هایی در مجلس وجود دارد که باید برای کمک به غزه از آنها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: امروز برخلاف گذشته فرماندهان اسرائیلی هستند که به درک واصل می‌شوند و اسرائیل بمباران‌های کور انجام می‌دهد و وقتی اعتراض می‌شود می‌گویند ما در محاصره بودیم و این نشان‌دهده ضعف آنها است.

وی یادآور شد: نوع عملیات‌هایی که در غزه انجام می‌گیرد پیچیده‌تر شده و آنها از موشک‌های خوبی برخوردارند ولی در گذشته جز سنگ و کلوخ چیزی نداشتند.

زاکانی ادامه داد: همین قدر که سران کشورهای سلطه‌گر برای آتش‌بس التماس می‌‌کنند نشان‌دهنده شکنندگی رژیم صهیونیستی است و آنها این شکنندگی را می‌دانند و می‌خواهند مسیر آبرومندی را برای دستیابی اسرائیل به اهدافش پیدا کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با پیروزی خودش در مقابل اسلام آمریکایی ایستاد و اسلام ناب محمدی را مطرح کرد و آزادی قدس شریف را به عنوان یک آرمان اعلام کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بعد از 35 سال عربستان به عنوان محور سازش جنگ و خونریزی را در بین کشورهای اسلامی هدایت می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ایران اسلامی توانسته است محور مقاومت را در منطقه داشته باشد و بیش از گذشته توفیقات خودش را با بیداری ملت‌ها دنبال کند.

زاکانی در پاسخ به سؤال دانشجویان گفت: دولت خیلی محکم‌تر می‌تواند در رابطه با موضوع غزه اقدام کند و ما باید همه ظرفیت‌ها را برای کمک به فلسطین و غزه به کار گیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه افزود: از دولت انتظار داریم با دیپلماسی فعال و جدی حلقه وصل آزادیخواهان را دنبال کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فاضل ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    به امام حسین قسم ماهم بچه های همین مملکتیم که دوسال اندی قبول شدیم توی ازمون های استخدامی ولی بودجه واسه شروع کارمون نیست فشاری که روی ما هم هست کم نیست دولت درباره ماهم نظری بیفکند
  • محمدرضا ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    وقتی ظریف تو ژنو داشت با جان کری چونه میزد جنگ شروع شد . حتی یک اعتراض کوچیک به جان کری نکرد . حالا بیاد هی محکوم بکنه . چه فایده ای داره ؟؟؟؟
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    دولت محکم تر عمل کند دولت قبل چه کرد
  • شفق ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    و دولت مثل همیشه فقط لبخند ژکوند تحویل می دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس