کد خبر 333292
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تحول واقعی و اساسی در نظام سلامت کشور بین ۱۰ تا ۴۰ سال طول می‌کشد، البته در همین مدت ۲ ماهه اقدامات انجام شده، به خصوص در زمینه کاهش هزینه بستری در بیمارستانهای دولتی کام مردم را شیرین کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمد آقاجانی افزود: برنامه وزارت بهداشت برای تحول در نظام سلامت از حدود نیمه اردیبهشت امسال کلید خورد اما اجرای کامل این برنامه در هیج جای دنیا کمتر از 10 سال امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: تحول نظام سلامت در اکثر کشورهایی که رخ داده است مانند، ترکیه، تایلند و انگستان بین 10 تا 40 سال طول کشیده است و این زمانی است که برای اصلاحات در نظام سلامت کشور ما هم لازم است و برای اینکه شاهد یک اتقاق پایدار باشیم حداقل به یک دهه زمان نیاز داریم و به هیچ وجه کاری آنی و دفعتی نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: البته همین الان هم در 2 ماه آغازین برنامه تحول نظام سلامنت گامهای بزرگی برداشته شده است که کام مردم را شیرین کرده است.

وی افزود: با اجرای این برنامه سهم پرداختی مردم برای هزینه‌های درمانی در بیمارستانهای دولتی از 37 درصد به 7 درصد کاهش یافته است و ارجاع بیماران از بیمارستان دولتی به خصوصی از بین رفته است و ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی نیز به حداقل ممکن رسیده است.

آقاجانی اضافه کرد: اکنون 557 بیمارستان دولتی در 60 دانشگاه علوم پزشکی با هم متحد شده‌اند و رنجیره‌ای برای ارجاع به آزمایشگاه، تصویربرداری و خدمات پاراکلینیکی ایجاد کرده اند و هزینه‌های درمانی مردم به شدت کاهش یافته است.

وی گفت:‌ اگر در یک بیمارستان دولتی خدمات آزمایشگاه و تصویربرداری قابل ارائه باشد که مشکلی نیست و اگر نباشد با هزینه دولت بدون اینکه بیمار ریالی هزینه اضافه پرداخت کند، بیمار به یک بیمارستان دولتی دیگر در همان دانشگاه برای انجام خدمات پاراکلینیکی اعم از آزمایشگاه، سی تی اسکن، ام آر آی، آنژیوگرافی، سونوگرافی، آکوکاردیوگرافی و عکس های رنگی ارجاع داده می شود و از همه مهمتر هر نوع دارو و لوازم پزشکی که نیاز داشته باشد در همان بیمارستان برای او تهیه می شود.

وی تأکید کرد: اگر در یک بیمارستان دولتی این خدمات به بیماران ارائه نشود، مردم می‌توانند با شماره 1590 شکایت کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس