نرمش ذلیلانه و تسلیم مقابل قدرت‌ها ممنوع است/ دولت 7 میلیارد تومان از چنگ قدرت‌ها درآورد/ ملت ایران در کنار مردم فلسطین، سوریه، عراق و لبنان خواهد ماند
به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری از مؤثر و مثبت بودن سفرش به استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در سفر به این استان، نظرات صاحب‌نظران، نخبگان و اندیشمندان مدنظر ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بدو ورود به فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این توفیق به ما دست داد در آستانه اولین سالگرد شروع به کار دولت تدبیر و امید به استان دلاورپرور و قهرمان چهارمحال و بختیاری سفر کنیم و مردم بزرگوار و عشایر این استان را از نزدیک ببینیم و نظرات آن‌ها را بشنویم و مطالبات آن‌ها را مرور کنیم.

وی افزود: در این سفر طرح‌هایی که در طول سه سال باقی‌مانده اجرای کامل یا اجرای بخش مهمی از آن امکان‌پذیر است، به مردم اعلام خواهیم کرد و همچنین در جلسات با فرهیختگان، علما، ایثارگران و عشایر و روستاییان و بخش توسعه و سرمایه‌گذاری موارد موردنظر را پیش خواهیم برد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: طی جلسه به صاحب‌نظران، اندیشمندان و نخبگان از صحبت‌های آنها استفاده خواهیم کرد و به طور کلی امیدواریم که این سفر، سفری توأم با خیر و برکت باشد و تصمیماتی که در این سفر اتخاذ و اجرایی می‌شود بتواند برای توسعه و تحول مثبت در این استان تأثیرگذار باشد.


آغاز سخنرانی روحانی در شهر کرد

لحظاتی پیش و پس از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید سخنرانی رئیس‌جمهور در ورزشگاه انقلاب شهرکرد آغاز شد.

دکتر حسن روحانی در جمع مردم استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سلام و درود و تهیت بر مردم قهرمان و دلاور استان چهارمحال و بختیاری، سلام و درود بر ساکنان بام ایران، سلام و درود بر مردمی که تمدن این منطقه و تمدن بخش بزرگی از ایران را شکل داده‌اند.

وی افزود: اینجا سرزمین مردم دلاوری است که تاریخ سرزمین ما به ایثار و دلاوری و قهرمانی آن‌ها اتصال دارد.

روحانی به نقش مردم چهارمحال و بختیاری در پیروزی جنبش مشروطیت که سرآغاز آزادی از استبداد و سرآغاز تمدن نوین در ایران بود اشاره کرد و افزود: دیروز سالروز امضای فرمان مشروطیت بود و کیست که نداند علما بزرگان، مجتهدین، مراجع، عشایر، ایلات و مردمان فداکار این سرزمین چه نقش بزرگی در این پیروزی بزرگ داشتند.

به عهدی که با مردم بسته‌ایم پایبندیم

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بیش از 100 سال از زمان انقلاب مشروطیت می‌گذرد اما عشایر، ایلات و بزرگان و نخبگان سرزمین ما همان ویژگی ایستادگی در برابر استبداد و استعمار خارجی و حرکت در مسیر قانون‌گرایی و اخلاق را دارند، افزود: از استان‌هایی که سال گذشته برای تبلیغات انتخاب کرده‌ بودم استان چهارمحال و بختیاری بود و امروز نیز به این استان عزیز برگشته‌ام تا به شما بگویم به عهدی که سال گذشته و در سخنرانی خود مطرح کرده بودم وفادار هستم و پای آن ایستاده‌ام.

رئیس‌جمهور گفت: با کمک شما مردم در مسیر پیشرفت و تعالی به ویژه در استان بام ایران به پیش خواهیم رفت تا فقر و مشکلات از ایران به ویژه از این دیار بختیاری‌نشین رخت بربندد.

وی تصریح کرد:  وحدت، یکپارچگی و برادری راه تاریخی پیروزی ملت ایران است که خوشبختانه در این دیار در سرزمین طوایف گوناگون و عشایر بختیاری این ویژگی‌ها بسیار پررنگ است.

تسلیم قدرت‌های بزرگ نمی‌شویم/نرمش ذلیلانه ممنوع

رئیس هیئت دولت در ادامه صحبت‌های خود در جمع مردم استان چهارمحال و بختیاری در خصوص تحولات منطقه و جهان اظهار کرد: مردم ما همگام با مردم مظلوم عالم در کنار فلسطین، لبنان، سوریه و عراق بودند و هستند.

وی افزود: امروزه دولت افتخار می‌کند در مسائل مهم کشور گام‌های اولیه‌ای برداشته است، در زمینه‌های اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی گام‌های روشن، آشکار و مشهودی به کمک شما مردم و توجه رهبری برداشته شده است.

روحانی بیان داشت: در سیاست خارجی شما دیدید که دولت در برابر کشورهایی که ظالمانه اموال مردم ایران را مسدود کرده بودند حداقل 7 میلیارد دلار را از چنگ آن‌ها خارج کرده و قدم‌های دیگر را این دولت با قدرت بر خواهد داشت.

رئیس‌جمهور گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بیان داشتند ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت و نرمش ذلیلانه و تسلیم در برابر قدرت‌های بزرگ ممنوع است.

وی تصریح کرد: با منطق و استدلال حقوق ملت ایران را بازپس می‌گیریم و به حول قوه الهی به همه حقوق ملت ایران دست خواهیم یافت.

روحانی خاطرنشان کرد: در این دولت ثبات و آرامش خوبی در کشور وجود دارد، کسی برای خرید ارز خارجی و سکه حرص نمی‌ورزد و کسی آن‌ها را به عنوان ذخیره زیر تشک هدایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: ثبات و آرامش هم در مغازه‌ها، کالا، اجناس، ارز، بازار بورس، سکه و طلا به کمک شما مردم بازگشته است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امروز سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سمت ایران حرکت کرده‌اند، افزود: در استان چهارمحال و بختیاری تعدادی از طرح‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در حال بررسی است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد توسعه این استان خواهیم بود.

دولت در زمینه آب عادلانه رفتار خواهد کرد

روحانی بیان داشت: مردم عزیز و بزرگوار چهارمحال و بختیاری می‌دانند که کشور ما و همینطور این استان در زمینه آب دارای مشکلات زیادی هستند اما مردم کشورمان، مردمی عدالت‌جو و هم‌زیست با دیگران هستند، من همانطور که در اهواز به مردم خوزستان گفتم تمام آب شرب سرشاخه‌های کارون و زاینده‌رود برای مصرف همه استان‌های همجوار این رودخانه‌ها است.

رئیس‌جمهور گفت: این دولت بر مبنای عدالت و مساوات و بر مبنای حقابه کشاورزان و همه کسانی‌ که از آب استفاده می‌کردند عادلانه رفتار خواهد کرد و از مردم می‌خواهم در زمینه مسائل مربوط به آب نگرانی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی آب، دولت تدبیر و امید و همچنین مقام معظم رهبری بر مبنای حق و عدل کارها را پیش خواهند برد و همه مردم ایران باید بدانند که ما باید در مسئله آب هم صرفه‌جویی و هم به طریقه علمی بهره‌جویی کنیم خاطرنشان کرد: کشور ما بر روی کمربند خشکی قرار گرفته است؛ هرچند چند نقطه از این کشور از نظر آبی متعادل هستند اما کشور ما کشوری خشک محسوب می‌شود.

اجرای طرح آبرسانی از بن به شهرکرد و بروجن

‌ رئیس‌جمهور یکی از طرح‌هایی را که در این سفر به دنبال اجرایی شدن آن است را طرح انتقال آب بن به بروجن اعلام کرد و گفت: آب آشامیدنی را از بن به شهرکرد و سپس به بروجن و همه شهرها و روستاهای مسیر می‌رسانیم.

وی ادامه داد: اجرای این طرح چندساله  است و یک روزه بهره‌برداری نمی‌شود و دولت در حال رایزنی با بخش خصوصی برای اجرایی کردن این طرح است و امیدواریم که در دولت یازدهم این طرح عملیاتی شود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ناشناس ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    7 میلیارد دلار با توقف غنی سازی 20 درصد و اکسید شدن اورانیوم ذخیره شده 20 درصد بدست آمد اما حالا برای آزاد کردن 93 میلیارد دلار باقی مانده چه چیزی باید تقدیم امریکا کنیم ؟!!!
  • سید ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    دیدار هاشمی با مولوی عبدالحمید در روز تخریب بارگاه ائمه بقیع علیهم السلام، یعنی کسی که از تکفیریها حمایت کرده بسیار قابل تأمل است... به نظر شما اگه تکفیریها بخوان وارد ایران بشن از کجا وارد می شن؟؟
  • ناشناس ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    دکتر محمود100میلیارددلار از ثروت های این کشور روبه چین وهندوروسیه وکره جنوبی وژاپن فروخته و ریالی به ایران باز نگردونده.همشونو بگیر دمت گرم
  • ابوالفضل ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    به نظر منم الان وارد شدند. اما الان اتیش زیر خاکسترن. اما بی خیال سید چرا که مـــــــــــــــــــــــو جیم که اســــــــــــودگی ما عدم ماست.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    با منطق و استدلال حقوق ملت ایران را بازپس می‌گیریم...........
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    افرین.خوب نکته ای رو گفتی.
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    خدا را شکر بجای شیر و ماست به ما روغن ماشین میدهند میخوریم تا برسیم :))
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    ببنید من به روحانی رای ندادم اما چون رهبرم گفته ازش حمایت میکنیم. شما هم همین کار ار بکنید انشاالله ممکلت ایران آباد و زیبا شود
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    ننگ بر وابستگی اما محمود هم این آخریه کمی کج روی داشت
  • سید ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    وقتی کسی به فکر ما نیست در این دنیای زور و خونرزی حتما باید متحد شویم و با هم باشیم. دورد بر روحانی، خامنه ای و همه مسئولان خوب ایرانی که دلسوز هستند
  • چازانی ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    به نظر من به راحتی مشود ایران را ساخت اما نمیدانم مشکل کجاس؟
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    """" کسی برای خرید ارز خارجی و سکه حرص نمی‌ورزد و کسی آن‌ها را به عنوان ذخیره زیر تشک هدایت نمی‌کند.""""" شعار انتخاباتی ایشان مگر بازگرداندن ارزش پولی ملی و کاهش قیمت ارز نبود پس کو؟؟؟ مردم تا کی باید صبر کنند.
  • امیرحسین ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    قیمت ارزو کاهش داد دیگه. از 4000 تومن رسوند به 3100 تومن. تازه قیمت ها رو هم با ثبات کرده و دیگه نوسانات آنچنانی هم نداره. صبر کن بازم قیمتش پایین میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس