کد خبر 332997
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

رئیس سازمان استاندارد تهران با اعلام فهرستی از محصولات لبنی که استفاده از روغن پالم در آنها غیر مجاز است، گفت: استفاده از این روغن در شیر، ماست، خامه، دوغ، کشک و پنیر غیر مجاز است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مسلم بیات رئیس سازمان استاندارد تهران اظهار داشت: استفاده از روغن پالم در شیر طعم‌دار، شیر فرا دما، شیرخشک، پنیر رسیده در آب نمک، پنیر تازه، دوغ،‌ کشک مایع صنعتی، ماست پروبیوتیک و امثال آن غیر مجاز و ممنوع است.

وی افزود: استفاده از روغن پالم در شیر پاستوریزه، کره پاستوریزه، خامه پاستوریزه و فرا دما هم ممنوع است.

وی ادامه داد: تنها استفاده از روغن گیاهی (پالم) در پنیر پروسس آنالوگ، پنیر پیتزای پروسس شده (فرآوری شده) و بستنی‌های مخلوط با ذکر عبارت «محتوای چربی نباتی» مجاز است.

بیات با بیان اینکه در اکثر فرآورده‌های لبنی استفاده از روغن گیاهی پالم غیر مجاز است، گفت: سازمان استاندارد با نمونه‌برداری از بازار، نوع چربی موجود در محصولات لبنی شامل گیاهی یا حیوانی را بررسی می‌کند و در حال حاضر نیز نمونه‌برداری‌هایی انجام شده که در حال تست آنها هستیم.

وی افزود: نتیجه این نمونه‌برداری‌ها تا پایان هفته آینده اعلام خواهد شد.

رییس سازمان استاندارد تهران با بیان اینکه در فروردین امسال سازمان استاندارد تهران در اخباری بر ممنوع بودن استفاده از چربی نباتی (پالم) در فرآورده‌های لبنی تأکید کرد، گفت: سال گذشته نیز به دنبال کنترل‌های انجام شده از سوی این سازمان، یک واحد لبنی که در ماست 30 و 5 درصد خود از روغن پالم استفاده می‌کرد به دادگاه معرفی و مدیر کنترل کیفی آن عزل شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    مطرح کردن بحث روغن پالم یک توهم ذهنی بیش نیست برای دور کردن اذهان از گرانی لبنیات. چرا کسی به آب بستن به شیر و ماست توجه نمیکنه؟ بحث روغن پالم برای این مطرح شد که اگه پس فردا خواستن لبنیات رقیق شده با آب رو بیشتر کنن بگن رقیق شدن این لبنیات برای اینه که روغن پالم حذف شده ازشون.
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    ببخشید مگر عقلشون معیوبه؟ اول چربی شیرو میگرن به عنوان خامه میفروشند بعد به شیر چربی گیاهی می زنند؟ خائنین جنایتکار! سلامت مردم مهم نیست؟ خاک بر سر مسئولین ما که به حرف حکما و دلسوزان سلامت جامعه گوش نمی دهند و فقط لابی ها و مافیاهای غذا و دارو هستند که دارند سود می برند...
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    شما برو همون روغن پالم رو بگیر و بخور . و از دزدی حمایت نكن . دزدی دزدیه چه روغن پالم بزنند و چه آب ببندند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس