کد خبر 332872
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

صفری با بیان اینکه در برخی از دروس همچون دین و زندگی شاهد قبولی 100 درصدی دانش‌آموزان بوده‌ایم، افزود: در برخی از دروس دیگر نیز کمترین درصد قبولی را داشته‌ایم که درس «تاریخ ایران و جهان 2» در این دسته قرار گرفته است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، صفری اظهار کرد: طبق آخرین تجزیه و تحلیل که بر اساس نتایج حاصله از امتحانات نهایی خرداد 93 صورت گرفت، خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش میزان قبولی دانش‌آموزان بوده‌ایم و به طور میانگین 80 درصد دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، انسانی و فنی و حرفه‌‎ای که در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت کرده‌اند، قبولی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در برخی از دروس همچون دین و زندگی شاهد قبولی 100 درصدی دانش‌آموزان بوده‌ایم، افزود: در برخی از دروس دیگر نیز کمترین درصد قبولی را داشته‌ایم که درس «تاریخ ایران و جهان 2» در این دسته قرار گرفته است.

معاون ارزشیابی آموزش مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه امسال در درس «حسابان» شاهد میزان قبولی، قابل قبولی بوده‌ایم.

صفری با بیان اینکه تمام ادارات سنجش مراکز استان‌ها پس از پایان امتحانات و تصحیح کامل اوراق به بررسی تجزیه و تحلیل نتایج حاصله از امتحانات می‌پردازند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی نسبت به سال گذشته در میزان قبولی دانش‌آموزان رشد داشته است و این استان در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بازآزموی روسای ادارات سنجش سراسر کشور که به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش 11 استان شرکت کرده‌اند که از هر استان سه مسوول حضور دارند و پس از بازگشت، آموزش‌های کارگاه‌های این همایش را برای کارکنان ادارات بخش استان خود منتقل می‌کنند تا از این طریق به توسعه عملکرد ارزشیابی و سنجش ادارات استان‌ها بپردازیم.

صفری ادامه داد: این همایش سبب می‌شود تا مدیران با تجربه بیشتری به بررسی وضع موجود و تحلیل آن بپردازند و باید تک تک نقاط ضعف را شناسایی کرده و برای آن‌ها راهکارهای لازمه را معرفی کنند تا از این طریق در جهت کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش که از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش وپرورش است گام موثر برداریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    من کاملا با تیترتون مخالفم.کتاب های درسی تاریخ اینقدر بد نوشته شدن که برای اکثر بچه ها تبدیل شده به یه غول بی شاخ و دم! به هیچ وجه درست نیست با همچین معیاری بخواید علاقه مندی دانش اموزا رو نسبت به تاریخ اندازه بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس