جدیدترین اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن نشان از همکاری گسترده نهادهای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره کشورهای خاورمیانه بالاخص ایران و مصر دارد.

به گزارش مشرق، هاآرتص نوشت: گرین گرین‌والد، همکار ادوارد اسنودن در افشای اسرار آژانس امنیت ملی آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) اسنادی جدید منتشر کرد که بر اساس آن آمریکا و اسرائیل همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه جاسوسی از کشورهای خاورمیانه بالاخص ایران و مصر داشتند.

پس از اینکه محمد مرسی در ژوئن 2012 با حمایت اخوان‌المسلمین به قدرت رسید، سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و اسرائیل همکاری‌های مشترک را افزایش دادند تا تحولات این کشور را زیر نظر بگیرند.

مؤلف سند فاش شده توسط اسنودن - افسر میز مربوطه در مدیریت امور خارجی آژانس امنیت ملی آمریکا - با غرور درباره "گزارش‌های موفقیت‌آمیز" سخن می‌گوید. اولین مورد از این گزارش‌ها "برنامه هسته‌ای ایران، [است] و در پی آن تلاش‌های هسته‌ای سوریه، نیات و برنامه‌های حزب‌الله لبنان، تروریسم فلسطینی، جهاد جهانی [قرار دارند].

در این سند به همکاری برنامه‌های مشترک آژانس امنیت ملی آمریکا، سیا و چندین سازمان جاسوسی اسرائیل برای جمع آوری اطلاعات درباره مقامات رده بالای ایران و نیز برنامه هسته‌ای کشورمان اشاره شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس