کد خبر 332800
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲

دست کم ۱۳ سرباز لبنانی در درگیری‌های منطقه عرسال به شهادت رسیده و۲۰ تن از نیز شامل نیروهای ارتش و پلیس نیز به اسارت تروریست‌ها در آمده یا ناپدید شده‌اند.

به گزارش مشرق، ارتش لبنان برای سومین روز پیاپی مناطق حومه عرسال را گلوله باران کرد تا تروریست‌های داعش و جبهة‌النصرة را از این مناطق دور کند.

شبکه المنار از درگیری شدید ارتش با تروریست‌ها در منطقه جرود عرسال خبر داد و اعلام کرد که ارتش لبنان از چند محور به تروریست‌ها در این منطقه حمله ور و وارد نبردهای سنگینی با آن‌ها شده است.

حمله تروریست‌ها به شهر عرسال در نزدیکی مرز سوریه جدی‌ترین حادثه در لبنان تحت تاثیر ناآرامی‌های سوریه در سه و نیم سال گذشته به حساب می‌آید.

این درگیری‌ها روز شنبه پس از آن آغاز شد که نیروهای امنیتی لبنان یکی از سرکردگان سوری داعش را دستگیر کردند.

تاکنون دست کم ۱۳ سرباز لبنانی نیز در این درگیری‌ها شهید شده‌اند. دستکم ۲۰ تن از نیروهای امنیتی لبنان نیز شامل ارتش و پلیس نیز به اسارت تروریست‌ها در آمده یا ناپدید شده‌اند.

روزنامه الدیار لبنان در گزارشی در این موضوع به استناد اظهارات وزیر کشور لبنان نوشت: داعش در سر دارد تا نقشه‌های خود برای حمله به روستاهای شیعه نشین و سنی نشین منطقه بقاع را عملی کند.

همچنین خبرگزاری یونایتد پرس نیز در گزارش خود به استناد رهبر سلفیان اردن که نخواسته است نامش فاش شود نوشت: اطلاعات موثق حکایت از آن دارد که نیروهای داعش طرح‌های گسترده‌ای برای حمله به لبنان و اقدامات نظامی تروریستی در این کشور دارند.
همچنین یکی از مقامات ارشد امنیتی عراق که نخواسته است نامش فاش شود در مصاحبه‌ای با خبرگزاری FHA هدف از اقدامات اخیر داعش در عراق و لبنان را جلب توجه فضای رسانه‌ای جهان و منطقه خاورمیانه به خود دانسته است.


اسرای لبنانی در دست داعش+تصاویر

اسرای لبنانی در دست داعش+تصاویر




منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید مهدی مصطفوی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    حروم زاده ها، باز چقدر باید باج بدهند تا اینها را آزاد کنند، لعنت بر خلافت کفر بغدادی یزیدی
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    خاک تو سرشون
  • یاسر ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    1 0
    ارتش لبنان ... حرب ا.. لبنان سریع برید از این ترکیه ای ها اسیر بگیرید . . مثل سگ آبروشون میره و سریع داعشی ها اسرا رو مبادله میکنن . چون حرومی های داعشی با اردوغان و دارودستش هم پیاله هستن .
  • مصطفی ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    ظاهرا النصرة اینها را دستگیر کرده نه داعش
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    1 0
    توی بیشعور که منفی دادی میفهمی داری به چی منفی میدی؟
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    هر کس در برابر مزدوران صهیونیسم همچون داعش، النصره و دیگر تکفیری های وهابی و القاعده ای سکوت کند آتش این فتنه خانمانسوز او را نیز در بر خواهد گرفت. آمریکا باشد ، عربستان باشد اسرائیل باد، ترکیه، قطر، امارات، اردن، مصریا هر کشور و جمعیت که می خواهد باشد اگر سکوت کنند نتیجه بدی نصیبشان می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس