کد خبر 332578
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند ر روزنامه‌ای مانند همشهری که به روزنامه غیرسیاسی و غیر جناحی معروف است به صورت دربست نقطه نظراتشان را مطرح کنند و مدیریت آن را را در جهت خواسته خود ساماندهی کنند.

به گزارش مشرق، پرویز سروری در گفت‌وگو با تسنیم درباره طرح پیشنهادی برخی اعضای شورای شهر درباره نظارت 3 عضو شورای شهر بر عملکرد روزنامه همشهری، اظهار داشت: تصویب یک فوریت این طرح به معنای ارجاع آن به کمیسیون مربوطه جهت بررسی‌ بیشتر موضوع است و تصمیم‌گیری نهایی درباره آن در صحن شورای شهر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته شورای شهر چند نکته مهم وجود داشت که دغدغه‌های ما را عمیق‌تر کرد؛ ما فکر نمی‌کردیم دوستانی که مدعی آزادی اندیشه و سؤال‌های پرطمطراق هستند و دانستن را حق همه مردم می‌دانند به نگاهی به عنوان ممیزی در روزنامه هم اعتقاد داشته باشند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: در جلسه دیروز یکی از نمایندگان صراحتا اعلام کرد که باید ناظرینی را در همشهری بگماریم که تیترها، مقالات و مصاحبه‌ها را پیش از انتشار کنترل کنند و این یعنی ممیزی. برای ما باعث تأسف و تعجب است در حالی که در دولت بحث برداشتن ممیزی در کتاب که اقدام خطرناکی است را مطرح می‌کند و معتقد هستند نباید در انتشار کتاب‌ها ممیزی باشد چگونه بحث ممیزی در روزنامه را مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از 35 سال حاضر نیستیم به زمان قبل از انقلاب بازگردیم که نهادهای امنیتی قبل از انتشار روزنامه مطالب آن را کنترل می‌کردند،‌ به عقیده بنده این نگاه خطرناک و دغدغه‌آمیزی است که نمی‌‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. بنده شخصاً نگرانی و دغدغه‌ام افزایش یافته زیرا در این زمینه بحث نظارت در میان نیست و برخی می‌خواهند با شعار اینکه همشهری جناحی یا سیاسی برخورد می‌کند،‌ نظرات سیاسی را به آن القاء و تحمیل کنند.

سروری با بیان اینکه رأی نیاوردن دو فوریت این طرح و حداقل رأی برای یک فوریت آن نمایانگر دغدغه نمایندگان مردم در شورای شهر درباره این موضوع داشتند، گفت: بنده با حضور 3 نماینده در روزنامه همشهری موافق نیستم زیرا نمایندگان شورا به صورت ذاتی مسئولیت نظارتی دارند و نیاز نیست مسئولیت نظارتی خود را به یک یا چند عضو خاص منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: چه الزامی وجود دارد که چند عضو خاص نظرات نمایندگان مردم را منتقل کنند،‌ به عقیده بنده این امر محدود کردن حوزه نظارتی نمایندگان شورای شهر است زیرا هر نماینده‌ای می‌تواند ناظر بر روزنامه همشهری و سایر زیر مجموعه‌‌های شهرداری تهران باشد بنابراین ضرورتی وجود ندارد که بخواهیم این امر را منحصر به چند عضو کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه به طور کلی بنده به اساس این بحث مخالف هستم،‌ گفت: این در حالی است که در شورای شهر حوزه‌های نظارتی تعریف شده است و بر این اساس معاونت نظارت و کمیسیون نظارت در شورا وجود داد که می‌توانند اعمال نظارت کنند ضمن اینکه سایر کمیسیون‌ها نیز می‌توانند در حوزه‌های تخصصی خود نظارت را اعمال کنند.

وی ادامه داد: نکته جالب در این زمینه این است که برخی از اصولگریان هم نسبت به عملکرد روزنامه همشهری انتقاد دارند و معتقد هستند در بسیاری موارد از موضع اصولگرایانه برخورد نکرده است اما دوستان اصلاح‌طلب این را هم بر‌نمی‌تابند و می‌خواهند در روزنامه‌ای مانند همشهری که به روزنامه غیرسیاسی و غیر جناحی معروف است به صورت دربست نقطه نظراتشان را مطرح کنند و با چنین طرح‌هایی تلاش دارند که فشار را به رسانه افزایش دهند و مدیریت همشهری را در جهت خواسته خود ساماندهی کنند.

سروری تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم این طرح به محدود شدن حوزه‌های نظارتی نمایندگان می‌انجامد و هیچ ضرورتی ندارد که اعضای شورا بخواهند وظایف نظارتی خود را به چند عضو محدود کنند این در حالی است که چنین اقدامی در شورای دوره دوم اجرایی شد اما در شورای دوره سوم ادامه پیدا نکرد زیرا اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که ضرورتی برای انجام این کار وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: به عقیده بنده اگر به 3 عضو شورا چنین مسئولیتی داده شود،‌ آنها نظرات خودشان را به روزنامه منتقل می‌کنند نه نظرات شورای شهر را،‌ در این نیز فرقی نمی‌‌کند این سه نفر از کدام جناح باشند چراکه به طور کلی نباید حوزه‌‌های نظارتی به یک یا چند نفر محدود شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه چنین اقدامی در جهت محدود کردن رسانه است،‌ اظهار داشت: این اقدام به نوعی فشار بر رسانه است تا از آزادی عمل برخوردار نباشد. به عقیده بنده اگر نشست‌هایی را به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده با روزنامه همشهری برگزار شود نقطه نظرات اعضای شورا به صورت صریح و مستقیم به این رسانه منتقل شود آثار مفیدتری در پی خواهد داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس