کد خبر 332520
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷

دست‌کم 367 نفر بر اثر یک زلزله در استان «یون‌نان» در جنوب غرب چین کشته و 1300 نفر مجروح شده‌اند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، براساس گزارش‌ها بزرگی این زلزله 6.1 در مقیاس ریشتر بوده و در دو استان مجاور «گایژو» و «سیچوان» نیز حس شده است. یک مقام محلی به خبرگزاری دولتی شینهوا گفته است که بر اثر این زمین‌ لرزه 12 هزار خانه در «لیدوان»، شهرستانی با 439 هزار نفر جمعیت خراب شده است.

هم‌اکنون یک عملیات گسترده امداد و نجات در جریان است. همزمان تلویزیون دولتی چین اعلام کرد که زلزله امروز، شدیدترین زمین لرزه در 14 سال گذشته در استان یون‌نان بوده است. براساس همین گزارش‌ها منطقه «ژائوتونگ» در این استان، بیشترین صدمات و خسارت را دیده است.

موسسه زلزله‌نگاری آمریکا عمق این زمین لرزه را 11 کیلومتری زمین تخمین زده است. مرکز زلزله منطقه کوهستانی شمال غربی شهر «وپینگ» در استان یون‌نان بود. یک شاهد محلی گفت که خیابان‌های محل اطراف زلزله مثل جایی است که تازه بمباران شده باشد.

به گزارش رسانه های چینی دولت در حال ارسال 2000 چادر خواب، 3000 تخت تاشو، 3000 پتو و 3000 کت به ناحیه فاجعه دیده است.

جریان برق در ناحیه قطع شده و حداقل یک مدرسه هم فروریخته است. ارتباطات نیز هم به طور جدی مختل شده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس