کد خبر 333630
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

دولت چین در ادامه روند ممنوع کردن استفاده از تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری خارجی اعلام کرد کارکنان نهادهای دولتی از این پس حق استفاده از سخت افزارهای شرکت اپل را در محل کارشان ندارند.

به گزارش مشرق، رویتر نوشت: 10 محصول ساخت شرکت اپل دیگر در ادارات دولتی چین مورد استفاده قرار نخواهند گرفت که از جمله مهم ترین آنها می توان به تبلت آی پد و لپ تاپ های مک بوک اشاره کرد. فهرست یاد شده که توسط وزارت دارایی و کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین منتشر شده توسط تمامی نهادهای دولتی محلی و ملی باید اجرا شود.

دولت چین دو روز قبل استفاده از نرم افزارهای ضدویروس کاسپراسکای و سمانتک که توسط روسیه و آمریکا تولید می‌شوند را ممنوع کرد و از نهادهای دولتی خواست تا از این پس از نرم افزارهای امنیتی ساخت خود چین استفاده نمایند. همچنین استفاده از ویندوز 8 هم در ادارات دولتی این کشور ممنوع شده است.

کارشناسان معتقدند افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی های سایبری گسترده دولت آمریکا از شهروندان و دولت ها در سراسر جهان عامل این تصمیمات قاطع و سرسختانه مقامات چینی است. اپل هنوز واکنشی در مورد این خبر از خود نشان نداده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    ای کاش مسئولین ما هم بعد از روسیه و چین کمی به فکر جایگزینی محصولات فناوری داخلی و حمایت از آنها در مراکز دولتی و حساس باشند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس