کد خبر 331755
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

سخنان اخیر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران، از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، بازتاب سخنان فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران درباره غزه، نگرانی آمریکا و رژیم اسرائیل از افزایش کمک نظامی ایران به حماس، ادعای فرستادن نیروهای ویژه ایرانی به عراق برای مبارزه با تکفیری‌ها، تکذیب توافق ایران و ۱+ ۵ بر سر اراک و فردو از سوی مذاکره کننده ارشد ایران و افزایش فروش نفت ایران به خریداران آسیایی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

توجه مطبوعات صهیونیستی به سخنان «حاج قاسم» درباره غزه

سخنان اخیر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران، از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است.

روزنامه «تایمز اسرائیل»، از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، فرمانده نیروهای قدس، درخواست‌های غرب برای خلع سلاح حماس را رد کرده و از جنبش اسلامی فلسطین در غزه خواسته، زمین و آسمان را برای رژیم اسرائیل به جهنم تبدیل کنند.

این روزنامه اشاره می‌کند که سردار سلیمانی تأکید کرده، مقابله با دشمن صهیونیستی یک ضرورت است. در این مطلب اشاره شده که هرچند اخبار و تصاویر اندکی از سردار سلیمانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، از چهره‌های سر‌شناس امنیتی در منطقه خاورمیانه شناخته شده و مشهور است.
گفتنی است، سخنان سردار سلیمانی، بیش از همه مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های رژیم اسرائیل قرار گرفته است.

توجه مطبوعات صهیونیستی به سخنان «حاج قاسم» درباره غزه

در همین راستا، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از نگرانی آمریکا و رژیم اسرائیل از افزایش کمک‌های نظامی ایران به حماس خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد در سه سال اخیر، حمایت‌های ایران از سازمان فلسطینی حماس به شکل چشمگیری کاهش یافته بود؛ اما هر چه نبرد میان رژیم اسرائیل و نیروهای فلسطینی در غزه بیشتر طول می‌کشد، این نگرانی در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی شدت می‌یابد که احتمال دارد ایران نسبت به افزایش فرستادن کمک‌های تسلیحاتی به غزه اقدام کند. این روزنامه همچنین می‌نویسد سخنان اخیر رهبر ایران درباره ضرورت کمک به فلسطینی‌ها، این نگرانی را بیش از پیش افزایش داده است.

توجه مطبوعات صهیونیستی به سخنان «حاج قاسم» درباره غزه

در همین حال، اخباری نیز مبنی بر اعزام واحدهای نظامی ویژه ایران به مناطق کردنشین عراق برای مبارزه با گروه‌های تروریست تکفیری منتشر شده است. روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع امنیتی کرد عراقی می‌نویسد، ۲۰۰ نیروی نظامی کاملاً مجهز و آموزش دیده ایرانی در روزهای اخیر از فرودگاه بین المللی سلیمانیه وارد عراق شده و به سمت کرکوک رفته‌اند تا نسبت به پاسداری از اماکن مقدس شیعیان و همچنین کمک به شکست محاصره برخی شهرهای عراق از سوی تروریست‌های تکفیری اقدام کنند.

الشرق الاوسط می‌نویسد، این نخستین بار است که اخباری مبنی بر ورود نیروهای ویژه ایرانی از راه کردستان به خاک عراق منتشر می‌شود.

توجه مطبوعات صهیونیستی به سخنان «حاج قاسم» درباره غزه

اما در مطلبی مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران، خبرگزاری «ترند»، اظهارات معاون وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که درباره برخی گمانه‌ها و شایعات مطرح پیرامون مذاکرات اظهارنظر کرده است. این خبرگزاری می‌نویسد، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران، هر گونه توافق میان ایران و ۱+ ۵ درباره رآکتور آب سنگین اراک و همچنین تأسیسات هسته‌ای فردو را رد کرده است.

ترند اشاره می‌کند، این سخنان در واکنش به اظهارات اخیر وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکایی بیان می‌شود که در جلسه‌ای در سنای آمریکا مطرح شده بود. به گفته عراقچی، اختلافات بر سر اراک و فردو هنوز حل و فصل نشده است.

توجه مطبوعات صهیونیستی به سخنان «حاج قاسم» درباره غزه

در پایان در مطلبی اقتصادی، سایت خبری ژاپنی «دیپلمات» از افزایش ۲۵ درصدی خرید نفت ایران از سوی خریداران آسیایی خبر داده و می نویسد، میزان صادرات نفت ایران به خریداران آسیایی، در شش ماهه نخست سال جاری میلادی ۲۵ درصد افزایش داشته که دلیل اصلی آن، افزایش خرید نفت این کشور از سوی چین و هند بوده است؛ بنابراین، در این مدت، کشورهای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در مجموع ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت از ایران خریداری کرده‌اند که این میزان در مقایسه با ۹۶۱۲۳۶ بشکه در روز در مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پسر ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    سردار عشقس
  • seyyed ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    و من الله التوفیق
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    شير مردا تو چه ترسي ز سگ لاغرشان بر كش ان تيغ چو فولادو بزن بر سرشان
  • گلپور ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    عجب...
  • رحمان ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    خداقوت سردار و عشق من حاجی قاسم
  • سردار ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    الحق که مالک اشتر زمانی مسئولان یاد بگیرید
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    موفق باشی سردار اسلام
  • رحمان ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    توكل به خدا واطاعت محض از ولايت حاج قاسم را به اينجا رسانده ورزمندگان مجاهد وسربازان خالص ولايت كه تحت فرماندهي قاسم عزيز فجر آفريدند.
  • وحید ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    با سلام سردار و عشقه ؛ کم نداریم از این شیر بچه های حیدر
  • مجید ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    حالا پیام ما سربازان ولایت وبسیجی های جان برکف به سردارعشق حاج قاسم . گر هزاران با بمیریمو زنده شویم یا تکه تکه شویم پوزه استکبار داعش وداعشیان وهابیت وجریان های تکفیری را به اذن امام خامنه ای به خاک می مالیم ایران را به گورستان داعشیان ومعراج خودمان تبدیل خواهیم کرد
  • محسن121 ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    منفی دادی یعنی در کنار گروهک داعشی !؟
  • شیعه ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    به نام آنکه خالق همه است اگر مخالفین ایران اسلامی به خطوط قرمز ما کوچکترین تجاوزی کنن دیگر سر و جان نمیشناسم...
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    خدا حفظت کنه باعث افتخار ایرانی اسمت که میاد قرور میگیرم
  • ع سلیمانی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    درود بر مردان این مرزو بوم همچون حاج قاسم
  • ع سلیمانی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    درود بر مردان این مرزو بوم همچون حاج قاسم
  • ع سلیمانی ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    درود بر مردان این مرزو بوم همچون حاج قاسم
  • اسماعیل ایرانپور ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    کی میشد جاج قاسم عزیز را توسرزمین حجاز در حال مبارزه بااین وهابی های فاسدببینم خدا حفظت کند حاجی
  • فاطمه ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    سردار سلیمانی کسیه که همیشه تو اوج ناراحتی مردم یه جمله میگه که هممون دلگرم میشیم ایشالا خدا اجرتون بده
  • حجت ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    درودبرحاج قاسم سلیمانی افتخارمیهن
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    سردار خدا قوت تو در قلب ما جاداری
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    تسلیت به امام زمان و رهبر معظم انقلاب وسرداران عزیز مخصوصا سردار سلیمانی در مسلخ عشق جز نکو را نکشند روبه صفتان زشت خو را نکشند گرمرد رهی میان خون باید رفت از پای فتاده سرنگون باید رفت شهادتت مبارک سردار ایثارگران لشگر قدس گیلان
  • اسلام اقبالی نژاد ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    برادرم قاسم سلیمانی .از اینکه با فرهنگ فرماندهیت تمام قدرتهای شرق وخصوصا غرب را تابع امنیت وقدرت فرماندهیت نمودی افتخار میکنم .و از خدای متعال ارزوی دیدار با برادرم را دارم.انشااله. بسیجی پیرو ولایت
  • DE ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    0 0
    سلامتی سردار اسلام وطول عمر با برکتش را از خداوند میخواهم افتخار اسلامی سردار جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس