کد خبر 331571
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد 80 درصد باشگاه‌ها هیچگونه تخلفی از برنامه ابلاغی نداشته که مراتب تشکر و قدردانی سازمان لیگ فوتبال ایران رسما به مدیران این باشگاه ها اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌السلام علیپور درباره کنترل و نظارت بر اعمال مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ در رعایت بودجه اعلامی از سوی باشگاه‌ها، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: در این فصل کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ بطور خاص ماموریت یافت که با همکاری کمیته نقل و انتقالات و اداره حراست در تمامی باشگاه‌ها حضور یافته تا با همکاری مدیران عامل و دیگر مسئولان وضعیت قراردادهای بازیکنان، مربیان و هزینه های مرتبط با حوزه فوتبال را بررسی و گزارش کند.

وی در ادامه بیان کرد: در همین رابطه در آخرین جلسه هیات رییسه سازمان لیگ که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و نماینده بازرسی کل کشور برگزار شد، گزارش کاملی را در این مورد با مستندات لازم، به اعضای هیات رییسه ارائه کردیم.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ فوتبال ایران افزود: هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال ایران بعد از شنیدن گزارش کمیته بازرسی، ماموریت راستی آزمایی قراردادها را بطور ویژه به کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ و واحد صیانت از سلامت لیگ، کمیته نقل و انتقالات و مراجع بازرسی واگذار کردند.

وی همچنین اظهار کرد: در این رابطه کمیته بازرسی نسبت به دریافت اظهارنامه مالی و قراردادی بازیکنان و مربیان باشگاه‌ها اقدام کرده و پس از مقایسه اظهارنامه مالی ثبت شده در سازمان لیگ و اسناد ثبت شده در باشگاه‌ها و انطباق آنها با گزارش‌های واصله، تخلفات بطور ویژه بررسی و به کمیسیون سه‌گانه فوق ارجاع داده می‌شود.

علیپور احتمال تخلف‌های برخی از باشگاه‌ها تاکید کرد: تخطی از میزان بودجه مصوب هیات رییسه سازمان لیگ و عبور از سقف آن در مجموع هزینه‌های قراردادها، حقوق بازیکنان، مربیان، کادر فنی، سرپرستی، پزشکی و سایر هزینه‌های مرتبط با گروه فوتبال تیم بزرگسالان حاضر در لیگ برتر تخلف محسوب می‌شود. همچنین ارائه نکردن هرگونه تفاهم‌نامه و بند متمم به قرارداد بازیکنان و مربیان از سوی باشگاه‌ها به سازمان لیگ از جمله موارد تخلف است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات، وظیفه بازیکنان و مربیان بوده و پرداخت آن از سوی باشگاه غبر قانونی است، یادآور شد: هرگونه پرداخت وجه نقدی و غیر نقدی با عناوین پاداش، تعداد حضور در مسابقه، پاس گل، گل نخوردن، کسب رتبه در جدول، اسپانسر شخصی و هدیه هواداران که بر خلاف مقرارت و در قرارداد ارائه شده به سازمان لیگ ثبت نشده و در سرجمع تعهدی یک قرارداد لحاظ نشده باشد، تخلف و تخطی از آیین نامه محسوب می‌شود.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ فوتبال ایران افزود: خوشبختانه قبل از اتمام مهلت مقرر، همه باشگاه‌ها در تعامل موثر و هدفمند با سازمان لیگ، فهرست قرارداد بازیکنان خود را از طریق وب سایت باشگاه‌ها به اطلاع عموم رساندند، بطوریکه سازمان لیگ با توجه به داشتن مجوز قانونی، مجبور به انتشار قراردادها در سایت رسمی‌اش نشود.

وی خاطرنشان کرد: نکته اساسی این تصمیم مهم و استراتژیک در شفاف سازی قرارداد بازیکنان از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران که خواسته فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان مجلس، مسئولان وزارت ورزش و جوانان، نهادهای نظارتی، رسانه‌ها و افکار عمومی بوده و از چند سال قبل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بر هدفمند کردن این اقدام در چار چوب مقرارات داخلی و بین‌المللی با حفظ حقوق متقابل باشگاه‌ها و اعضای آنان تاکید داشته‌اند.

علیپور اضافه کرد: عواید این تصمیم مهم وصحیح این است که رقم ثبت شده قراردادهای 16 تیم لیگ برتر 160 میلیارد بوده که در صورت داشتن انحراف جزیی به کمتر از 200 میلیارد تومان منتهی خواهد شد و این اقدام جلوی هزینه‌های غیر معمولی و غیر شفاف را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: قطعا مجموع این مبلغ بعلاوه 20 درصد هزینه‌های جانبی باشگاه‌ها از جمله هزینه‌های مرتبط با ایاب و ذهاب، اقامت، البسه، بیمه ورزشی، هزینه‌های پزشکی و هزینه هتل تیم‌ها و سایر هزینه‌های مرتبط، رقم مجموع هزینه باشگاه‌ها را به کمتر از 250 میلیارد تومان می‌رساند. این رقم هزینه به تناسب آورده فوتبال در زمینه خدمات متناوب فرهنگی، اجتماعی و... بسیار ناچیز خواهد بود و جواب قاطعی است برای کسانی که مدعی هستند پول‌های میلیاردی در فوتبال هزینه می‌شود.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ فوتبال ایران که با سایت سازمان لیگ گفتگو می‌کرد، افزود: چه خوب است سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی کشور نیز هزینه‌های خودشان را اعلام و به استحضار عامه مردم برسانند.

و با بیان اینکه 80 درصد باشگاه‌ها هیچگونه تخلفی از برنامه ابلاغی نداشته که مراتب تشکر و قدردانی سازمان لیگ فوتبال ایران رسما به مدیران این باشگاه ها اعلام می‌شود، اظهار کرد: کمتر از 20 درصد باشگا‌ه‌ها و قرارداد تعدادی از بازیکنان و مربیان مورد بررسی و راستی آزمایی مجدد قرار خواهد گرفت. این کارگروه، نسبت به اصلاح مجدد قرارداد بازیکنان و مربیان از سوی مدیران عامل باشگاه‌ها استقبال می‌کند و آماده همکاری با آنان است.

علیپور در پایان گفت: البته در صورت اصلاح نکردن موارد درخواستی اقدام لازم از جمله تذکر کتبی، اخطار به هیات مدیره، معرفی به رکن قضایی فدراسیون فوتبال، معرفی به نهادهای نظارتی و سلب صلاحیت مدیریتی در انتظار متخلفان در این مورد خواهد بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس