کد خبر 331150
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

صلاحیت علی مطهری برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات به تایید دست‌اندرکاران نشریات زنجیره‌ای رسید.

حمایت روزنامه‌های زنجیره‌ای از مطهری
به گزارش مشرق، روزنامه‌های شرق، اعتماد و آفتاب یزد نسبت به عدم معرفی مجدد علی مطهری از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات ابراز نگرانی کرده و در صفحه اول خود به انتشار عکس و تیتر از وی پرداختند. در همین حال رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق و حضرتی مدیرمسئول اعتماد در مصاحبه با «آفتاب» خواستار معرفی مطهری شده و از تغییر وی پس از ۴ سال عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات ابراز نگرانی نمودند.

نماینده معرفی شده از سوی مجلس یکی از ۷ عضو هیئت نظارت بر مطبوعات است. انتخاب این نماینده در دستور کار جلسه چهارشنبه گذشته مجلس قرار داشت اما هیئت رئیسه مجلس مانند ماجرای تعویق انداختن استیضاح وزیر علوم، این بار نیز به کارشکنی و تعویق انتخاب نماینده مجلس در هیئت نظارت پرداخت.

در جلسه کمیسیون فرهنگی برای انتخاب گزینه‌های پیشنهادی جهت عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات، حمید رسایی ۸ رای، محمود نبویان ۶ رای و علی مطهری ۵ رای به دست آوردند و جواد هروی و حسن کامران نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند و در نهایت این کمیسیون نبویان و رسایی را به عنوان گزینه‌های منتخب به صحن علنی معرفی کرد.

بر اساس ماده ۲۱۸ آئین‌نامه داخلی مجلس «برای انتخاب ناظران مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ذیربط موظف است حداقل به تعداد دو برابر موردنیاز از نمایندگان داوطلب واجد شرایط را به مجلس معرفی نماید تا مجلس نسبت به انتخاب تعداد موردنیاز اقدام کند.»

الیاس حضرتی مدیر روزنامه اعتماد در مصاحبه با آفتاب می‌گوید: علی مطهری شخصیت خوش‌فکر، وزین و آزاده است. رحمانیان مدیر مسئول روزنامه زنجیره‌ای شرق نیز گفته است: مطهری در هیئت نظارت به خوبی درخشید و نمره او نمره قبولی و در واقع قابل قبول است.

مطهری در سال‌های اخیر پای ثابت حمایت از فتنه‌گرانی بود که به عنوان پیاده‌نظام جنگ نیابتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در سال ۸۸ عمل کردند.

وی به اعتبار همین عملکرد از سوی شبکه دولتی انگلیس، به عنوان اصلاح‌طلب جدید معرفی شد و زینت‌بخش صفحات اول رسانه‌های زنجیره‌ای است.

اقدامات هیئت رئیسه در جانبداری از افراطیون و انفعال در برابر آنان- که از جمله در ماجرای به تعویق انداختن استیضاح وزیر علوم و سپس دفاع از علی مطهری با وجود رای نیاوردن در کمیسیون فرهنگی نمود پیدا کرد- با اعتراض نمایندگان اصولگرا مواجه شده است.

رهبر معظم انقلاب بارها درباره پایگاه مطبوعاتی دشمن و نفوذ دشمن در رسانه‌ها هشدار داده‌اند که متاسفانه بعضا از سوی مسئولان و دستگاه‌های ناظر مغفول مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    این روزنامه ها از هر کسی که براشون کار کنه حمایت میکنند حتی اگه لازم باشه از شیطان هم حمایت میکنند
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    چطور شده شما زنجیره ای نیستی تافته جدا بافته
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    هرجا راي گيري به ضرر آقايان شود، زير بازي مي زنند
  • مجتبی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    وای تو هنوز معنی زنجیره ای رو نفهمیدی؟
  • اصلانی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    هرکه ازمانیست برماست؟!مرحوم لنین
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    علي مطهري مدرس مجلس فعلي است درود خدا بر او
  • دوست ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    خواهش میکنم روی عملکرد روزنامه شهروند هلال احمر طی مدیریت جدید کار کنید: 1. عدم رعایت اصل بی طرفی سیاسی با توجه به اصول هلال احمر و حتی تاکید برخی مسئولین دلسوز هلال 2. ورود مکرر به منازعات سیاسی 3. کوتاهی در ماموریت اصلی اش در حمایت از مظلومان حتی در موضوع غزه علت: وجود فردی مشارکتی و تند بنام... بعنوان...!!؟ خواهش میکنم با سایر رسانه های ارزشی روی موضوع کار کنید تا ...
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    آخه دارن تشکر می کنن از علی جان که این همه زحمت کشید تا با صحبت با رهبر معظم انقلاب، سران فتنه رو از حصر و محدودیت نجات بده که فکر می کنم آقا این هفته ایشون رو توجیه کرده باشن که دیگه نباید در این مورد فضولی بکنه.
  • هادی کلهر کلخورانی ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    بعد از بی ادبی که علی مطهری به محضر امام امت کردند باید اعتبار نامه نمایندگیشون دوباره بررسی بشه . یه فایل صوتی که خودم ضبط کردم از ایشون در ایام تبلیغات انتخابات مجلس نهم که در (( مسجد شهرک شهید باقری در انتهای بزرگراه شهید همت )) دارم که ولایت فقیه رو استبداد مذهبی بیان میکنه که اون موقع میخواستم به شورای نگهبان ارائه بدم برای تجدید نظر بر التزام عملی ایشون به ولایت فقیه که نظراتشون مسموم و مطابق نظرات مخالفین با ولایت فقیه بود . ولی متاسفانه بخاطر کار و زندگی و روزه مرگی و فراموشی چنین کاری رو نکردم . الان حاضرم این فایل صوتی رو در اختیار رسانه های ارزشی بزارم . تا ایشون بیش از پیش شناخته بشن
  • حمید ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    شما معنی زنجیره ای رو نمیدونی نظر نده، سنگین تری
  • محمد ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    انقلاب کردیم که هر کسی بدون ترس و واهمه حرف خود را بر زبان براند . بی ادبی ؟!! تعجب از شما کاسه از آش داغ تر ها . خود مقام معظم رهبری از استقلال سخن نمایندگان مجلس بشدت دفاع می کنند . شما سنگ کی رو به سینه می زنی دلواپس جان؟!!
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    روح مدرس را لرزاندی با این حرف یاوه ...
  • حامد ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    ایشان مرید بدون چون و چرای آقای هاشمی هستند و خط کش و معیارشان برای تشخیص حق و باطل آقای هاشمی است
  • ابراهیمی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    این آقا ، بیشتر دوست دارد مطرح باشه . خداییش این آقای مطهری مبارز یک بار جبهه رفت ؟
  • سلمان ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    مدرس با ادب بود نه مثل این آقا که حتی تو صحن علنی مجلس به یه نماینده مجلس فحش میده ، خودم یه سخنرانیش تو دانشگاه شهید بهشتی حاضر بودم که به نماینده ها و رییس جمهور وقت توهین کرد
  • علي ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    خطاب به علي مطهري بايد بگويم: ادب مرد به ز دولت اوست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس